بازدید 13181
۴

درگذشت جراح مغز و اعصاب ایرانی در اسلوونی

کد خبر: ۷۳۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ 08 October 2017
جراح و متخصص ایرانی مغز و اعصاب در اسلوونی، پس از گذراندن یک دوره بیماری سخت و طاقت فرسا، بر اثر عارضه مغزی، روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان مرکزی لوبلیانا پایتخت اسلوونی، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، دکتر سید یوسف اردبیلی، از حدود ۵ سال پیش به عارضه تومور مغزی مبتلا شد و پس از انجام چندین عمل جراحی توسط استاد خود پروفسور وینکو دولِنتس، سرانجام در این مبارزه دشوار، شکست خورد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به همین مناسبت، شامگاه پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ مجلس ختمی با حضور پرشور ایرانیان، دانشجویان، اعضای سفارت و خانواده‌های آنان و همچنین برخی از شهروندان اسلوونیایی و خارجی علاقمند به این متخصص و جراح ایرانی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا پایتخت اسلوونی، برگزار شد.

مسئولان و پزشکان بیمارستان مرکزی لوبلیانا، دفتر یادبودی در محل آن بیمارستان گشودند که مرتضی درزی رامندی سفیر ایران در اسلوونی، با حضور در بیمارستان لوبلیانا، این دفتر یادبود را امضاء کرد.

همچنین مجلس یادبودی توسط همکاران مرحوم دکتر اردبیلی، در بیمارستان مرکزی لوبلیانا برگزار شد و شرکت کنندگان، یاد و خاطره پزشک ایرانی را گرامی داشتند.

پیکر این پزشک ایرانی روز جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ به زادگاه وی در شهر بوشهر منتقل و امروز( شنبه)در این شهرستان به خاک سپرده شد.

درگذشت دکتر سید یوسف اردبیلی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های گروهی اسلوونی داشت.

دکتر سید یوسف اردبیلی، در شهرستان بوشهر متولد شد و پس از سپری کردن دوران کودکی، به همراه خانواده‌اش عازم کویت شد و در آن کشور اقامت کرد.
 
وی با به پایان رساندن دوران تحصیلات متوسطه خود، به منظور اخذ مدرک پزشکی عمومی عازم کرواسی شد و پس از پایان این دوره در کرواسی، جهت ادامه تحصیلات خود از حدود ۲۲ سال قبل به اسلوونی سفر کرد و پس از اخذ مدرک فوق تخصصی مغز و اعصاب در اسلوونی، در کلینیک تخصصی بیمارستان مرکزی لوبلیانا مشغول به کار شده و در این مدت، هزاران عمل جراحی بر روی مغز و ستون فقرات بیماران خود انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴
اینها جزیی از افتخارات کشور ما هستند . روحش شاد
آخرش هم به بیماری مغز مرد .
خدا رحمتش کند
روحش شاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار