بازدید 3892

واکنش ایران به تداوم وضعیت بحرانی در روهینگیا

کد خبر: ۷۳۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 30 September 2017
سخنگوی وزارت امور خارجه با اظهار تاسف از تداوم وضعیت اسفبار مردم روهینگیا گفت: هر روز که از این بحران انسانی می گذرد وضعیت آنان پیچیده تر، رنج آوارگان بیشتر و مسئولیت کشورها و سازمان های بین المللی سنگین تر می شود.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزات امور خارجه، بهرام قاسمی روز شنبه در واکنش به تداوم وضعیت بحرانی و اسفناک مسلمانان روهینگیا میانمار و بی توجهی دولت این کشور به هشدارها و درخواست های کشورها، سازمان های بین المللی و افکار عمومی جهان برای متوقف کردن اقدامات خشونت بار علیه مسلمانان این کشور اظهارکرد: متاسفانه هر روز که از این بحران انسانی می گذرد وضعیت آن پیچیده تر، رنج آوارگان بیشتر و مسئولیت کشورها و سازمان های بین المللی سنگین تر می شود.
 
وی افزود: مهم تر از همه، فرصت برای متوقف کردن بحران و جبران آسیب های ناشی از آن، از بین می رود. چنین وضعیت پیچیده و بغرنجی، می تواند شرایط موجود را تبدیل به یکی از بدترین بحران های انسانی عصر حاضر کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: به رغم آگاه سازی ها، هشدارها و درخواست های کشورها، سازمان های بین المللی، شخصیت ها و افکار عمومی بین المللی، شاهد تداوم بی توجهی دولت میانمار به خواسته های جامعه جهانی هستیم که امری غیرقابل پذیرش است.
 
قاسمی تصریح کرد: به اعتقاد ما، هیچ اقدامی نباید رافع مسئولیت دولت این کشور برای جلوگیری از ادامه خشونت ها علیه مسلمانان روهینگا شود و هیچ اقدامی نباید بهانه ای برای شکل گیری و وخیم تر کردن این بحران و ممانعت از ارسال کمک های انسان دوستانه جامعه جهانی به مردم مناطق آسیب دیده از این بحران در کشور میانمار شود.
 
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از جمله نخستین کشورهایی بود که براساس وظیفه انسانی و اعتقادی، نسبت به این بحران واکنش نشان داد و اظهار کرد: حداقل دو مکاتبه وزیر امور خارجه با دبیرکل سازمان ملل متحد، چندین تماس و گفت و گوی تلفنی رییس جمهوری و وزیر امور خارجه با سران و وزرای خارجه کشورهای اسلامی، طرح موضوع با طرف های مقابل در تمامی ملاقات های ریاست محترم جمهوری و وزیر امور خارجه در تهران و در نیویورک در یک ماه گذشته و همچنین ارسال کمک های انسان دوستانه ملت ایران به آوارگان میانماری در بنگلادش و تلاش رسانه های داخلی و بین المللی ایران برای انعکاس وضعیت اسفبار آوارگان روهینگیایی در بنگلادش به جهان، تنها بخشی از تلاش های سیاسی و دیپلماتیک کشورمان برای کمک به حل هر چه سریع تر این بحران و کاهش آلام آوارگان میانماری بوده است.
 
وی تاکید کرد: از ابتدای آغاز موج جدید سرکوب مسلمانان روهینگیایی مکررا از دولت میانمار خواسته شد هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون وزارت امور خارجه به همراه کمک های انساندوستانه ایران به آن کشور اعزام شود که تاکنون مقدمات انجام آن به رغم وعده های داده شده، میسر نشده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام دولت بنگلادش در پذیرش خیل عظیم آوارگان میانماری اشاره کرد و گفت: اقدام این کشور از منظر انسانی، اقدامی ارزشمند است و جامعه بین المللی اعم از کشورها و مجامع بین المللی و تمامی سازمان های مردم نهاد باید در کنار بنگلادش، در این رابطه با جدیت و سازماندهی بیشتر، بهتر و موثرتری به تلاش های خود برای متوقف کردن روند آوارگی مسلمانان روهینگا و ارسال فوری کمک های بیشتر و رسیدگی به وضعیت آنها، اقدام کند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان