بازدید 5028

نخست وزیر ژاپن مجلس نمایندگان را منحل کرد

کد خبر: ۷۳۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 28 September 2017
«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه با هدف برگزاری انتخابات زودهنگام دستور انحلال مجلس نمایندگان این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام نخست وزیر ژاپن با هدف افزایش سهم حزب وی در پارلمان و در شرایطی صورت گرفته که تنش‌ها با کره شمالی در ماه‌های گذشته روندی رو به رشد داشته است.
 
آبه گفته است که اگر حزبش نتواند در این انتخابات که برای 22 اکتبر (30 مهر) برنامه ریزی شده، موفق به کسب اکثریت 475 کرسی مجلس نمایندگان شود، از سمت نخست وزیری استعفا خواهد کرد. حزب وی هم‌اکنون از طریق ائتلاف با یک حزب دیگر موفق به تشکیل دولت شده است.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آبه که در ماه‌های گذشته به سوءاستفاده از قدرت متهم شده بود، بار دیگر در حال بازیابی محبوبیت گذشته خود است و انتخابات پیش‌رو می‌تواند فرصت خوبی برای تثبیت جایگاه او در مجلس قانونگذاری باشد.
 
این در شرایطی است که همزمان حزب مخالف دیگری با محوریت «یوریکو کویکه» شهردار توکیو شکل گرفته و به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است که می‌تواند مانع دستیابی حزب حاکم به اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان شود.
 
انتخابات پارلمانی ژاپن در شرایطی برگزار خواهد شد که فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی در ماه‌های گذشته به یکی از دغدغه‌های سیاست‌مداران ژاپنی بدل شده است.
 
پیونگ یانگ در هفته‌های گذشته دوبار به نحوی اقدام به شلیک موشک از سواحل شرقی خود کرده است که این موشک‌ها از حریم هوایی ژاپن عبور کند. انتظار می‌رود نحوه رویارویی با مسئله کره شمالی در رقابت‌های انتخاباتی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر