بازدید 11353

مرگ مرموز یک زن باردار و فرزندش در بیمارستان

کد خبر: ۷۳۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 27 September 2017
زن جوان پس از تحمل حدود 9 ماه بارداری، چشم انتظار تولد دومین پسرش بود. آخرین بار که به پزشک متخصص مراجعه کرده بود زمان زایمان با روش سزارین هم تعیین شد اما یک هفته قبل از موعد مقرر و در نیمه‌های شب، سرفه‌های شدید امانش را برید. به همین خاطر شوهرش او را به بیمارستانی درکرج انتقال داد ولی سه شب بعد زن باردار در اوج بهت و اندوه خانواده‌اش، ناباورانه روی تخت بیمارستان جان سپرد و برای همیشه شوهر و پسر سه ساله‌اش - محمدامین - را تنها گذاشت.

به گزارش روزنامه ایران، همسر زن جوان در تشریح جزئیات واقعه غم‌انگیز گفت: «شرایط همسر28 ساله‌ام تا چند روز قبل از پایان دوره بارداری طبیعی بود. اما سه‌شنبه شب گذشته، به یکباره سکینه به سرفه افتاد که بشدت نگرانش شدم. به همین خاطراو را شبانه به بیمارستان بردم. اما تیم پزشکی پس ازبررسی‌ها وضعیتش را طبیعی دانستند و اعلام کردند نیازی به بستری شدن ندارد. اما در نهایت وقتی با اصرارهای ما روبه‌رو شدند، سرانجام همسرم را در بخش عفونی بیمارستان بستری کردند. بعد از سه روز که هیچ کار خاصی هم برایش انجام نداده بودند، به یکباره همسرم دچار افت فشار شد و نفسش به شماره افتاد. ما بلافاصله از تیم پزشکی و پرستاری کمک خواستیم و آنها هم با توجه به شرایط همسرم تصمیم گرفتند او را برای سزارین به اتاق عمل منتقل کنند. اما در میانه راه با  وخیم شدن اوضاع، سکینه را به یکی از اتاق‌های بیماران در طبقه همکف بیمارستان بردند و پس از خارج کردن بیماران اتاق، دو تخت را به هم چسباندند تا همانجا عمل سزارین را انجام دهند.
 
البته این عمل خیلی طول نکشید و دقایقی بعد پزشک متخصص از اتاق خارج شد و اعلام کرد که مادر و نوزاد هر دو فوت کرده‌اند. پزشک هم علت فوت را نارسایی تنفسی و تجمع آب میان بافتی در ریه (ادم) اعلام کرد. با وجود این سؤال ما این است آیا بیماری که نارسایی تنفسی و ادم ریه داشته باید با خواهش و تمنا در بیمارستان بستری شود. آیا باید یک زن حامله آن هم در هفته آخر بارداری و در حالی که مشکل عفونی هم نداشته در بخش عفونی بیمارستان بستری شود. مهمتر اینکه وقتی فشار همسرم به 4 و 5 رسید ما تیم درمانی را مطلع کردیم. یعنی اگر همراهش نبودیم همسرم در همان بخش عفونی فوت می‌کرد.»

وی در ادامه گفت: «در عین حال آنقدر شرایط و محل انجام عمل سزارین نامناسب بود که حتی برخی کارکنان بیمارستان هم با دیدن این صحنه از ما خواستند به خاطر شرایطی که برای بیمار ما به وجود آمده بود، شکایت کنیم. به هرحال اتاق عمل شرایط و ویژگی‌هایی دارد که متأسفانه برای بیمار ما به هیچ عنوان وجود نداشت. ضمن اینکه پس از این اتفاقات ما شکایتی را تنظیم و ارائه کردیم و قرار است پس از بررسی پزشکی قانونی، علت فوت همسر باردارم به ما اعلام شود. ما شکایت‌مان را به خاطر قصور پزشکی و سهل‌انگاری‌های تیم درمانی بیمارستان نیز پیگیری خواهیم کرد و نمی‌گذاریم خون همسرم و فرزندی که در راه داشتیم پایمال شود. هرچند این داغ سنگین برای همیشه در دلمان خواهد ماند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
خیلی خودتو خسته نکن ...
اقا باید یه چادر بکشیم روی کشور وشیرهای پارس جتوبی را باز کنیم... وسلام
ضمن عرض تسلیت به این خانواده محترم باید گفت که تنها در ایران اسلامی است که به پزشکان چنان قدرتی داده شده که با تمام بی رحمی و ثروت اندوزی با بیماران برخورد می کنند و خود را تافته جدا بافته از سایر اقشار جامعه می دانند.
تسلیت به خانواده داغدار...و آرزوی موفقیت در پرونده شکایت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
حتی پزشکی قانونی هم نمی تواند کاری کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
شما دارین جنجال میکنین پزشک رو مقصر جلوه بدین
اما اینا همه از حسادته
پزشکی که 8 سال حداقل زحمت کشیده و درس خونده حالا یکی دو مورد از زیر دستش در بره و بیمار فوت کنه مگه چی میشه؟؟؟
با سلام من خودم عضو تیم درمان هستم با صراحت می گویم تازمانی که قرار باشد نظام پزشکی به پرونده های و شکایات رسیدگی کند هیچ فرایندی اصلاح نخواهد شد و هیچ کس بطور کامل به حقش نخواهد رسید
سلام برادر من
عرض تسلیت
شکایت نکن به جایی نمی رسی من فرزندم موقع تولد مرده بود شب قبل از تولد سونوگرافی همه چیز رو عالی گفت و شب که همسرم دچار افت فشار خون شد پرسنل بیمارستان رسیدگی نکردند و بعد از 4 ساعت اصرار ما که پزشک اومد بچه رو مرده به دنیا آورد. شکایت کردم و دیگه ادامه نمیدم چون فقط خودمو خسته کردم و همه به ریشم خندیدند
عمر دست خداست بيمارستان و دكتر هاي ايراني هم وسيله هستن
هیچ کاری نمی تونی بکنی
به به !!!! هردم از این باغ بری می رسد
زن باردار 19 ساله ای هم حدود یکماه پیش در بیمارستان رفسنجان زایمان کرد و کودکش را هم سالم به دنیا آورد ولی بعد از چند ساعت بدلیل عدم رسیدگی مناسب مادر فوت کرد و کودک یتیم شد و شهر را غرق بهت و اندوه کرد. آب از آب هم تکان نخورد و هیچ کس هم جوابگو نیست و مسئولین هم بازخواست نشدند و در تغییر و تحولات روتین در سمتشان هم ابقا شدند.
در بیمارستان شرکت نفت تهران هم کودک ماهم به علت قصور دکتر دچار فلج شدید مغزی شد
اینجا ایران است
خدالعنتشون کنه
فقط اعدام کادر مدیریتی بیمارستان ...
فقط و فقط !!
توی ایران زایمان طبیعی اصلا درست انجام نمیشه، برخورد ماما ها و پرستارها خیلی بده و البته امکانات هم خیلی کم. زن باردار را تنها و دور از اعضا خانواده نگه می دارند. هیچ کجای دنیا اینجوری نیست. حضور همسر و یا سایر اعضا خانواده میتونه خیلی روحیه بخش باشه . ولی در ایران زن باید در تنهایی درد بکشه و برخوردهای تند پرستاران هم تحمل کنه. برای همینه که اکثر خانمها به سمت سزارین میرن. هرچند اون هم خطراتی داره و بلاخره یه عمل جراحی پر خطر محسوب میشه.
فعلاً که پزشکان مافیا درست کرده اند و پول به جیب می زنند، به هیچ کس هم پاسخگو نیستند
وضعیت پزشکی فاجعه بار است خدایا کمک ......................
این ملت در همه امور متخصص هستند. من فکر میکردم فقط احمدی نژاد نخونده در همه امور کارشناس ارشد بود
احتمالا آمبولی ریه کرده است
باید تشخیص می داده اند
باید پرونده به پزشکی قانونی ارجاع داده شود مشخص گردد آیا تشخیص آمبولی بوده است در اینصورت قصور پزشکی خواهد بود
پزشکان سهمیه ای
مدیران سهمیه ای و پرستاران سهمیه ای !

هیچ کس مقصر نیست فقط سهمیه مقصر است
از كي تا حالا بخش زايشگاه دست پرستارها بوده
واقعا جای تاسف داره فقط دکترا دنبال پول جمع کردند و به هیچ عنوان فکر بیمارانشان نیستند
حتما" شکایت کنید. تا ده سال آینده به پرونده رسیدگی و جواب عدم قصور در پزشکی را دریافت می کنید . ناامید نباش.
جای تاسف داره
چرا هیچ کس نمیگه که شاید قصوی نبوده ؟ چرا همیشه مردم پزشکان و کادر پزشکی رو مقصر میدونن؟
يعني مردم ايران برن و بميرن...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر