بازدید 4253

دیدار موگرینی با معاون ترامپ درباره برجام

کد خبر: ۷۳۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 20 September 2017
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در دیدار با مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا، بر ضرورت اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، در حالی که قرار است نشست وزرای کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه در نیویورک تشکیل شود، فدریکا موگرینی با مایک پنس معاون اول ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت و گو کرد.
 
موگرینی در این دیدار تاکید کرد که برجام کار می کند (نتیجه بخش بوده) و ایران به تعهدات خود عمل کرده چنانکه تاکنون هفت بار آژانس بین المللی انرژی اتمی این مساله را تایید کرده است.
موگرینی تاکید کرد: از این رو مهم است که اجرای کامل و موثر برجام در تمام بخشهای آن و توسط تمام طرفها ادامه یابد.
 
در دیدار موگرینی با پنس همچنین آخرین تحولات مربوط به کره شمالی و غرب بالکان نیز مورد بررسی قرار گرفت و موگرینی گفت که اتحادیه اروپا به فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی ادامه خواهد داد.
 
وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه E3/EU+3 (گروه 1+5) فردا چهارشنبه 20 سپتامبر (29 شهریور ماه) در خصوص اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) با ایران ، در نیویورک دیدار می کنند.
 
موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارها به نمایندگی از این اتحادیه بر لزوم اجرای برجام تاکید کرده است. وی اوایل شهریور ماه در جمع سفیران و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل، از برجام به عنوان یکی از نمونه های شیوه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی مبتنی بر گفتگو و دیپلماسی یاد کرد.
 
موگرینی در کنایه ای به اظهارات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره برجام ، گفت: برجام توافقی بین دو کشور نبود؛ بارها این را تکرار کرده ام و احساس می کنم که ناچاریم در ماه‌های آینده هم بارها این موضوع را تکرار کنیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر