بازدید 6156

آبگرفتگی معابر و امدادرسانی به مسافران در لاهیجان

کد خبر: ۷۲۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 08 September 2017
بارش شدید باران که از بامداد امروز (جمعه) در لاهیجان آغاز شده، علاوه بر آبگرفتگی برخی خیابان ها، مغازه ها و منازل مردم، مشکلاتی نیز برای تردد شهروندان و مسافران ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، شروع بارندگی و شدت آن در آغازین ساعات بامداد امروز به گونه ای بود که چنین بارشی با این میزان، طی چند سال اخیر در لاهیجان بی سابقه گزارش شده و برخی گزارش ها حاکی از رانش زمین در بعضی روستاها و جاده های روستایی، نفوذ آب به داخل برنجکوبی ها و تخریب سقف تعدادی از منازل است.
 
فرماندار شهرستان لاهیجان در این باره گفت: با توجه به پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان، از دیروز (پنجشنبه) اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و شب گذشته تمام نیروها در آمادگی کامل بودند.
 
 
 
سید محمد احمدی افزود: با توجه به اوج بارندگی ها از ساعت یک و نیم بامداد، عملیات امداد و نجات، جمع آوری آب و رفع آبگرفتگی ها از خیابان های این شهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان و امدادرسانان در شهرستان، معطوف به مناطقی از روستاها و شهر است که دچار آبگرفتگی شده اند و کمک رسانی به مسافران نیز در حال انجام است.
 
به گفته احمدی، شهرداری های لاهیجان و رودبنه، آتش نشانی، هلال احمر، ادارات راه و تمامی دستگاه های شهرستان با آغاز بارندگی ها در بامداد، وارد عملیات شده اند تا بتوانند از واردآمدن خسارت بیشتر به منازل مردم و خیابان ها، جلوگیری کنند.
 
فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد: اکثر خیابان های لاهیجان و تمامی بوستان های این شهر و محوطه بسیاری از مدارس و ساختمان دولتی نیز دچار آبگرفتگی شده و آب وارد برخی از مغازه ها نیز شده است.
 
وی اضافه کرد: نیروهای امدادی از طریق دستگاه های پمپاژ آب در حال تخلیه آب از مکان های حساس و بیمارستان ها نظیر تاسیسات بیمارستان 22 آبان لاهیجان و رفع مشکلات پیش آمده هستند.
 
احمدی با یادآوری اینکه از شدت بارندگی ها کاسته شده، گفت: ولی همچنان بر اساس پیش بینی ها ، بارش باران تا عصر ادامه دارد و خوشبختانه خسارت جانی ناشی از این بارندگی گزارش نشده و میزان خسارت های مالی نیز در دست بررسی است.
 
رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر گیلان نیز از امدادرسانی به 120 خانوار مسافر در شهرستان لاهیجان در پی بارش شدید باران خبر داد.
 
مانی علی اصغری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این خانواده ها در پی بارش شدید باران، از بامداد امروز دچار مشکل شده بودند که در ورزشگاه اصلی شهرستان لاهیجان اسکان داده شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: به این تعداد از خانوارها پس از اسکان اضطراری پتو، خرما، نان و آب معدنی داده شد.
 
رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: آبگرفتگی شدید در خیابان های اصلی و کوچه های فرعی شهر لاهیجان گزارش شده که در حال رفع این آبگرفتگی هستیم.
به گفته علی اصغری ، در زمان حاضر با گزارش فرمانداری لنگرود، در حال اعزام به این شهرستان برای ارزیابی و امدادرسانی احتمالی هستیم.
 
سه تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر از مرکز استان گیلان برای امدادرسانی در شهرستان لاهیجان حضور دارند.
 
جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان هستند.
 
گزارش ها حاکی از آن است که شهرهای شرقی گیلان همچون رودسر، سیاهکل و لنگرود نیز دچار آبگرفتگی شده اند.
 
اداره کل هواشناسی گیلان روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات، شرایط برای بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما ، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم می شود و بر این اساس، آسمان استان طی امروز (جمعه) ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) ، رعد و برق، کاهش دما، عصر و شب کاهش ناپایداری خواهد بود.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها