بازدید 5823

آخرین مهلت ثبت نام کتب درسی

کد خبر: ۷۲۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 08 September 2017
امروز 17 شهریورماه آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی دانش آموزان برای دریافت کتب درسی است.

به گزارش ایسنا، ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه ای (پایه دهم و یازدهم) و کتابهای درسی تکمیلی مدارس دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان (پایه‌های هفتم، هشتم و نهم) از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com  برابر یک جدول و طبق تقویم زمانی مشخص شده از 19 فرودین ماه امسال شروع شد و پس از چند بار تمدید در نهایت امروز 17 شهریور ماه به پایان می‌رسد.

بر این اساس، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه اول دوره ابتدایی، اصلاح سفارش دوره ابتدایی، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه یازدهم شاخه فنی و حرفه‌ای، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه دهم شاخه فنی و حرفه ای، اصلاح سفارش شاخه فنی و حرفه ای، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان تا پایان امروز مهلت دارد.

به گفته طلایی زواره، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نحوه ثبت نام و دریافت کتب درسی دو گونه است: نخست کتب دوره ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای است که ثبت نام برای دریافت آنها از طریق سامانه اینترنتی انجام شد و از طریق مدارس در روز اول مهر توزیع می‌شود. دوم کتب دوره متوسطه اول و متوسطه دوم است که از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در بخش اول یعنی دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی هفت میلیون مخاطب داریم که نزدیک به 99 درصد آنها ثبت نام کرده‌اند و مشکلی برای دریافت کتاب ندارند گفت: برای دانش آموزانی که جامانده‌اند مهلت ثبت نام را تا 17 شهریور تمدید کردیم.

به گفته وی، دانش آموزان متوسطه اول و دوم در شهرستان‌ها از 20 شهریور و در استان‌های تهران و البرز از 25 شهریورماه می‌توانند به کتابفروشی‌ها مراجعه و کتب درسی خود را خریداری کنند.

طلایی زواره از امکان ثبت نام کتب درسی به صورت تک جلدی در سامانه از  18 شهریور خبر داد و گفت: اگر دانش آموزی به هر دلیلی باز هم نتوانست در مهلت مقرر ثبت نام کند می‌تواند به صورت تک جلدی ثبت سفارش کرده و کتاب‌هایش را از طریق پست دریافت کند.

به گزارش ایسنا، توزیع کتب درسی به مناطق و استانها شروع شده است و مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که مشکلی در این خصوص وجود ندارد و هیچ دانش آموزی در ابتدای مهر بدون کتاب نمی ماند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر