بازدید 7792

نقض دو حکم اعدام با نظر پزشکی قانونی

کد خبر: ۷۲۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 07 September 2017
حکم قصاص آشپزجوان و مرد مکانیک که به‌دنبال اختلاف‌هایی، دوست‌شان را در یک بوستان به قتل رسانده بودند درحالی ازسوی قضات عالی رتبه دیوانعالی کشورنقض شد که درجلسه دیروز محاکمه، هریک ازمتهمان ضمن ابرازپشیمانی خواستاربخشش ازسوی اولیای دم شدند.این درحالی بود که پزشکی قانونی اعلام کرده یک ضربه اصلی عامل کشته شدن پسرجوان بوده است وبه همین خاطر یک نفر می باید به اتهام قتل مجازات شود.

به گزارش روزنامه ایران، پرونده این جنایت از روز بیست و هشتم شهریور سال 91 ودرپی نزاع خونینی که در بوستان معلم شهر قدس-دراستان تهران- اتفاق افتاد دردستورکارتیم جنایی قرارگرفت.دراین واقعه هولناک پسر 21 ساله‌ای به نام «احمد» با ضربات چاقو مجروح شده بود که پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد.

دو عامل این جنایت که پس از درگیری متواری شده بودند پس ازشناسایی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و 11 روزبعد دستگیر شدند. «هادی»- 22 ساله -و «فریدون»- 23 ساله -پس ازاعتراف به مشارکت درجدال خونین و قتل راهی زندان شده و مدتی بعد در شعبه هشتم دادگاه کیفری تهران پای میزمحاکمه ایستاده و هر دو به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم شدند.

اما این حکم از سوی قضات شعبه 11 دیوانعالی کشور نقض شد چراکه براساس گواهی پزشکی قانونی، علت مرگ مقتول اصابت یک ضربه چاقو به پشت گردن اعلام شده اما روشن نبود که این ضربه را کدام یک از دو متهم وارد آورده است.

بنابراین صبح دیروز هر دو متهم در شعبه چهارم دادگاه کیفری که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی – مستشار دادگاه – تشکیل جلسه داده بود پای میز محاکمه ایستادند.در ابتدای جلسه، اولیای دم (مادر و خواهران مقتول) برای عامل قتل، قصاص خواستند. سپس متهم ردیف اول – هادی – پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خود گفت: آن شب من و فریدون با موتورسیکلت به پارک رفته بودیم که با دوست‌مان وهمراهش برسراختلاف‌های قبلی درگیر شدیم  اما من هرگز انگیزه‌ای برای کشتن مقتول نداشتم.

سپس متهم دیگرپرونده پای میز محاکمه ایستاد و به کدورت بین مقتول و خودش اشاره کرد و گفت قصدی برای قتل او نداشتم اما از اولیای دم عاجزانه درخواست دارم مرا به خاطر تنها فرزندم ببخشند.پس از پایان اظهارات هر دو متهم، وکلای مدافع آنها به دفاع از موکلان خود پرداختند و آنگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند که قرار است بزودی حکمشان را صادر کنند.آنها باید یکی ازمتهمان را به قصاص و دیگری را به زندان محکوم کنند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر