بازدید 4590

تشدید بحران انسانی در بنگلادش با ورود مسلمانان

کد خبر: ۷۲۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 03 September 2017
با ورود حدود ۶۰ هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش، فشار بر منابع محدود آژانس‌های کمک رسان تشدید شده و مقام‌های محلی نسبت به بحران انسانی هشدار می‌دهند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آژانس های امدادی و مقام های بنگلادش پیش از این با منابع محدودی برای کمک به مسلمانان روهینگیا که از خشونت های میانمار به این کشور پناه آورده اند، مواجه شده بودند، با آغاز موج تازه ورود مسلمانان روهینگیا و کمبود منابع، خطر وقوع بحران انسانی بیشتر از گذشته شده است.

 
 
نیروهای امدادی که در منطقه "کاکس بازار" بنگلادش در حال کمک رسانی به مسلمانان روهینگیا هستند، از کمبود شدید امکانات از جمله پناهگاه های اضطراری، آب سالم و مواد غذایی خبر می دهند.

با ورود حدود 60 هزار مسلمان روهینگیا به این منطقه، وضعیت کمک رسانی بدتر از قبل شده است.

بیش از 10 هزار مسلمان روهینگیا نیز در مرز دو کشور گرفتار شده اند. پیش بینی می شود با ورود تعداد بیشتری از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش، وضعیت بحران انسانی در مناطق مرزی بدتر از گذشته خواهد شد.

در بین تازه واردها، حدود 16 هزار کودک که در سن مدرسه هستند، وجود دارند و بیش از 5 هزار کودک نیز زیر 5 سال هستند که نیاز به پوشش های واکسن دارند.

امکانات آموزشی فعلی تنها برای پوشش دادن 5 هزار کودک کافی است و به بیش از 500 مرکز آموزشی دیگر نیاز خواهد بود.

برای جلوگیری از سوء استفاده از کودکان، آزار و اذیت جنسی آنها و گرفتار شدن در دام گروه های تبهکار قاچاق انسان، خانواده های مسلمانان روهینگیا نیاز به آموزش و آگاهی های بیشتری دارند.

نگرانی ها نسبت به عدم دسترسی به آب سالم و بهداشتی بیشتر از گذشته شده است.

ارتش میانمار ادعا کرده است که عملیات پاکسازی منطقه از شبه نظامیان و تروریست ها را آغاز کرده و به نیروهای امنیتی نیز دستور داده شده است تا مراقب غیرنظامیان باشند. ولی مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده اند، از آتش سوزی و کشتار وسیع مسلمانان توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر می دهند که هدف اصلی از این اقدامات مجبور کردن مسلمانان برای ترک استان راخین بوده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر