بازدید 6892
۱

پیکر ابراهیم یزدی وارد تهران شد

کد خبر: ۷۲۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 30 August 2017
پیکر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی بامداد امروز(چهارشنبه) از ازمیر ترکیه، از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، پیکر ابراهیم یزدی بامداد امروز باپرواز شماره W5115ماهان ایر وارد ایران شد که در بدو ورود مورد استقبال بسیاری از مسئولان، خانواده و دوستان و مردم قرار گرفت.
 
 
 
ابراهیم یزدی متولد سال 1310 در قزوین، فعال سیاسی ایرانی و دبیرکل نهضت آزادی ایران بود که در 6 شهریور ماه امسال در سن 86 سالگی در ازمیر ترکیه دار فانی را وداع گفت.
 
مراسم تشییع پیکر دکتر یزدی روز پنج شنبه 9 شهریور ماه از مقابل حسینیه ارشاد بعد از اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام محمود دعایی به سمت بهشت زهرا(س) انجام و به خاک سپرده خواهد شد.
 
مراسم ختم مرحوم یزدی نیز روز یکشنبه 12 شهریور در مسجد جامع شهرک غرب ساعت 16 و 30 برگزار می شود.
 
دبیرکل نهضت آزادی زمستان سال گذشته قصد داشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا برود، در پی مخالفت با مخالفت سفارت آمریکا برای صدور روادید مواجه شد و به علت شرایط جسمانی در شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
وی پس از پیروزی انقلاب 1357 ایران به همراه امام راحل به ایران بازگشت و به فرمان امام(ره) در بهمن 57 به عضویت شورای انقلاب اسلامی ایران درآمد و با آغاز به کار دولت موقت انقلاب، به سمت معاون نخست وزیر در امور انقلاب انتخاب شد.
 
یزدی مدتی به سرپرستی مؤسسه کیهان منصوب شد و پس از استعفای کریم سنجابی از وزارت امور خارجه ایران، به عنوان وزیر امور خارجه دولت موقت انقلاب معرفی شد.
 
ابراهیم یزدی در طول فعالیتش دبیر کل نهضت آزادی، نماینده مردم تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه کشور و معاون نخست وزیر در دوران نخست وزیر مهدی بازرگان برعهده داشت.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
خداوند رحمتش کند و ما را نیز بیامرزد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان