بازدید 41757

ابهام در مرگ دستفروش قمی که سرش به جدول خورد و کشته شد! +توضیحات تکمیلی و ویدئو

ادعای مدیر کل روابط عمومی شهرداری قم در مورد بی ارتباط بودن مرگ این دست فروش با برخورد مأموران سد معبر، در حالی مطرح می شود که در فیلم منتشره از حادثه، درگیری خشونت بار مأموران شهرداری با این دست فروش آشکار است. هرچند در فیلم زمان و نحوه زمین خوردن و مرگ دست فروش وجود ندارد، انکار درگیری و ضرب و شتم در حالی که چنین موضوعی وجود دارد مابقی روایت شهرداری قم را نیز با ابهام رو به رو می کند.
کد خبر: ۷۲۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 13 August 2017
ابهام در مرگ دستفروش قمی که سرش به جدول خورد و کشته شد!شب گذشته، در منطقه نیروگاه قم، حضور دستفروش ها و وانت بارها منجر به واکنش خشونت بار مأموران سد معبر شهرداری قم شد و در فرایند این درگیری ها، یکی از دست فروشان به شکل مشکوکی جان باخت؛ مرگی که روابط عمومی شهرداری قم ارتباطش را با رفتار مأموران این سازمان انکار کرد و آن را به حال بد دست فروش کشته شده ارتباط داد.

به گزارش «تابناک»؛ برخوردهای خشونت بار با دست فروشان در شهرهای مختلف رو به افزایش است و هر از گاهی در این فضا اخبار ناخوشایندی مخابره و دست فروشان بسیاری با برخوردهای سنگین رو به رو می شوند؛ برخوردهایی که در بسیاری اوقات با خشونتی غیر قابل قبول همراه است و دست فروشانی را که بعضاً از سر ناچاری به این راه کشیده شده اند، با خسارات مالی و روحی فراوانی همراه می کند.

بعدازظهر شنبه و بسان بسیاری از روزهای سال، که مأموران سد معبر شهرداری قم به برخورد با دست فروشان مشغول هستند، در محله شاهد غربی شهر قم با راننده یک وانت بار که مشغول به دست فروشی بود، درگیر شدند و فضا به گونه ای پیش رفت که در نهایت این دست فروش جان خود را از دست داد.

شاهدان عینی می گویند، در این گیر و دار برخورد شدیدی میان راننده دست فروش و مأموران شهرداری رخ داد که در جریان آن راننده تعادل خود را از دست داد و سرش با جدول کناری خیابان برخورد کرد؛ برخوردی که در نهایت منجر به کشته شدن این راننده نیز شد.

یکی از شاهدان عینی در این باره گفت: ماشین های سد معبر آمدند و هر کدام هم چند نفر داخل آن بودند. آنها شروع کردن به ناسزا دادن و راننده وانت بار را هل دادند که سرش خورد به جدول خورد و کمی آن طرف تر بعد از چند لحظه از دنیا رفت.

در حالی که شاهدان عینی از برخورد شدید مسئولان شهرداری با این دست فروش و نقش مستقیم آنها در مرگ او سخن می گویند، عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم در این خصوص نظری برعکس دارد و معتقد است، اصلاً درگیری صورت نگرفت و این راننده بعد از گرفتن تعهد و ترک در نزدیکی خانه سرش به جدول می خورد و فوت می کند!

وی در این خصوص می گوید: حوالی ساعت 7.30 عصر دیروز همکاران من در تخلفات شهری طبق وظیفه ذاتی در منطقه نیروگاه به افرادی که سد معبر ایجاد کرده بودند، تذکر دادند و ایشان مقاومت کرده و خود اقدام به شکستن شیشه ماشین خود می کند.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم افزود: در این امر، همکاران تذکر می دهند و طبق فیلم هایی که داریم، هیچ گونه برخوردی با ایشان نشده و بعد از آن تعهد گرفته می شود و ایشان محل را ترک می کنند. نیم ساعت بعد حوالی منزلشان، حال او بد و بیهوش می شود و همانجا سرشان به جدول خورده و متأسفانه فوت می کنند.

ادعای مدیر کل روابط عمومی شهرداری قم در مورد بی ارتباط بودن مرگ این دست فروش با برخورد مأموران سد معبر شهرداری در حالی مطرح می شود که در فیلم ویدئویی منتشر شده از حادثه، برخورد و درگیری تن به تن و بسیار خشونت بار مأموران شهرداری با این دست فروش آشکار و انکارناشدنی است.
 هرچند در فیلم منتشر شده زمان و نحوه زمین خوردن و مرگ دست فروش وجود ندارد، انکار درگیری و ضرب و شتم مأموران شهرداری با این دست فروش در حالی که چنین موضوعی وجود داشته است، روایت مدیر کل روابط عمومی شهرداری قم در مورد ما بقی ماجرا را نیز با ابهام رو به رو می کند.

ابهام در مورد نقش مؤثر داشتن مأموران شهرداری قم در این حادثه از آنجایی بیشتر تقویت می شود که بدانیم هم اینک دادستان عمومی و انقلاب استان قم پنج تن از مأموران شهرداری را احضار و بازجویی کرده است.

مهدی کاهه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در این باره به به میزان گفت: در مورد حادثه قم پرونده قضایی تشکیل شد و پنج تن از مأموران شهرداری احضار و بازجویی شدند. همچنین بازپرس ویژه قتل از همان لحظات اولیه حادثه در محل حضور یافته و در حال بررسی جزییات و عوامل دخیل در فوت این دستفروش است.

جدا از مواردی که آمد، حتی اگر بپذیریم در نحوه و فرایند مرگ این دست فروش مأموران سد معبر شهرداری قم مستقیم نقش نداشتند، این مهم را نمی توان انکار کرد که نحوه برخورد اولیه آنها و فشار سنگین روحی و روانی وارده بر این دست فروش در بر هم خوردن تعادل و زمین خوردن او نقش داشته است.

به موارد بالا باید این حقیقت را نیز افزود که مأموران سد معبر شهرداری قم و برخی از شهرهای کشور در برخورد خشونت بار با دست فروشان سابقه قابل قبولی ندارند و مروری بر اخبار پیشین این مهم را تأیید می کند؛ برخوردهایی که حکایت از یک تصور کاملاً غلط و سنتی دارد و آن اینکه مأموران شهرداری ها تصور می کنند بدون اصلاح زیرساخت ها، فرهنگ سازی و کمک گرفتن نیروهای انتظامی و قضایی با برخوردهای فیزیکی می توانند با پدیده دست فروشی مقابله کنند.





توضیحات تکمیلی:

در همین رابطه مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضاییخبرگزاری میزان با اشاره به جزئیات حادثه اظهار کرد: در پی انتشار خبری مبنی بر فوت یکی از دستفروشان خیابان شاهد به علت درگیری با ماموران شهرداری موضوع جهت بررسی در دستور کار قرار گرفت.

این مقام قضایی بیان کرد: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و ۵ نفر از ماموران شهرداری احضار و بازجویی شد. همچنین بازپرس ویژه قتل از همان لحظات اولیه حادثه در محل حضور یافته و در حال بررسی جزئیات و عوامل دخیل در فوت این دستفروش است.

کاهه گفت: بر اساس بازرسی و تحقیق از شاهدان عینی و همچنین بررسی مستندات، موضوع قتل عمد در این حادثه مطرح نیست.

دکتر صدیقی آخا، مدیر کل پزشکی قانونی استان قم نیز در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه در بررسی های اولیه اثار ضرب و جرح ناشی از نزاع دیده نشده است گفت: به نظر می‌رسد به دنبال نزاع لفظی، احتمالا علت مرگ سکته قلبی بوده باشد.

آخا افزود: نمونه برداری های لازم انجام و نتیجه قطعی پس از وصول نتیجه ازمایشات اعلام می شود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۷۶
اکثر دست فروشان فرهنگ پائینی دارند و بد اخلاقی و گاهاً فحاشی و لات بازی را چاشنی کار می کنند
در خیابان آذر قم - منبع آب از حدود 11 شب به بعد دستفروشان وانتی و چرخی کلا خیابان را قرق خود می کنند و رفت و آمد ماشینها به سختی صورت می گیرد.
واقعا این وقایع اگه تو یه کشور دیگه بود شهردارش صبح استفاع داده بود
تنها انکار.........انکار..................و انکار در همه امور ..... که خیلی هم خوب جواب داده تو مملکت ما....
ابهام در چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کجای کار مبهمه؟؟!!!
خودش سرش رو کوبیده به جدول و خودشو کشته......
مامور نیستن یه مشت....
همیشه با بدبخت و فقیر نگون بخت برخورد می شود
خب میوه فروشان سیار از روی ناچاری این کار سخت را انجام می دهند تا نان حلال به خانه برند
اونجایی که میگه خود طرف زده شیشه‌ی ماشین خودش رو شکسته، ما رو چی فرض میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
توی ویدیو که همینطوره. می ره و میزنه شیشه ی سمت راننده رو می شکنه.
خبر تاسفباری است خیلی متاثر کننده است
تا چه وقتی به بهانه نبودن زیرساخت های درست در کشور، باید به مردم ظلم کرد !!
آیا این ساختار پابرجا می ماند تا وقتی که این زیرساخت ها درست شود ؟!!

با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
وقتی بیکاری بیداد میکند دستفروشی جرم محسوب میشود؟حتی اگر هم در بهترین وضعیت اقتصادی جرم باشد برخورد خشونت بار غیر قابل قبول است.
جون جدتون جلو این وحشی ها را بگیرید اخه بدبخت دستفروشها چه گناهی دارند که میخوان نون حلال گیر بیارند و گیر این وحشی های از خدا بیخبر میافتند
سازماندهی ارازل و اوباش در قالب ماموران سد معبر برای مقابله با مردم
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
سازماندهی فراریان در قالب کامت نویسان برای اپوزوسیون نمایی خخخخ
از سد معبر حمایت نکنید!
او کشور کار نیست وبرای اجتناب از مرگ دستفروشی میکنند ومسئولان وماموران خشن دولت آدمکشی ولی وضع موجود تا ابد چنین نخواهد ماند وخدا همه ادمکشان را مجازات خواهد کرد
لطفا یک نفر به فساد سازمان یافته شهرداری قم رسیدگی کند
مردم بيكارند مشكل دارند و شهردار قم جلادانه فكر ميكنه اينجا اروپاست و بايد دستفروشي وجود نداشته باشه
خدا نون شما رو ببره که نون مردمو میبرین.
جالبه که اونوقت داعیه مبارزه با تروریسم وداعش رو داریم..
خدا به فریاد این ملت و این کشور برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
این تازه یکی از حوادث زیر پوست شهر هست
برید ببینید چقدر جوونها دارند تو این شرکت زیر دست امثالهم از دست میروند و له می شوند
نمونه ای از رأفت اسلامی و عدل علی آنهم در حضور عابران و در محضر خداوند متعال. شهرداری چه چیزی را می خواهد انکار کند؟
همه دیوانه شدن
اخه ما هم آدم هستیم و نیاز به آرامش داریم که توسط همین صنف بلندگو به بدست آرامش ما سلب شده است. چرا همیشه مامورین زحمت کش شهرداری محکوم هستند؟
تابناک جان سلام رسانه بازخورد عقاید مردم را نشان میدهد.
من ساکن شهر قم هستم متاسفانه مدتی است شهرداری تصمیم گرفته اصلا نگذاره وانتی ها میوه فروش کنار خیابان ها بایستند و به شدت برخورد می کنه...
چیکارکنند بدبختا برن دزدی کنند برن گروگانگیری کنند برن زورگیری کنند یا برن عضو عناصر تروریستی داعش بشن چیکار کنند بدبختها چیکار کنند بدبختا اخه این درد و به کی باید گفت دوستان برید خودکشی کنید تنها راه شرافتمند همینه
چون مظنون شهرداری هست دست آخر جدول کنار خیابان قاتل می شود!!!
بارها در قم شاهد رفتار خشن ماموران شهرداری با دست فروشان و متکدیان بوده ایم وقتی هم به عنوان شهروند تذکر می دهیم میگویند به شما مربوط نیست
مشتی لات وگردن کلفت وتلکه بگیر جمع شدن در شهرداری
سلام
برخورد بد ماموران سد معبر قم نقل محافله تابناک جون
همین دو سال پیش فامیل خودمون که یک کارمنده با یک مامور سد معبر دعواششد بخاطر رفتار بدش با این قشر
خیلی خسن رفتار میکنن همیشه
درس شد تا دیگه از این کارا نکنن
بنده خودم حدود 6 ماه قبل در مقابل بازار شیخون قم برخورد بسیار زشت و زننده جوان رفع معبر چی را با دست فروشان دیدم دیدم که در حضور جمعی از زائران. حضرت. معصومه. س توی گوش دست فروش زد. البته بنده شخصا مخالف سد معبر و ... هستم اما برخورد زننده ماموران شهرداری قم باید. اصلاح شود.
اگر حقیر شهردار بودم، استعفا میدادم!
برخورد قانونی سرجای خود، ولی واقعا زور دارد این اتفاق؛ خیلی بد است!
فرمانداری باید به شدت پیگیر وضعیت خانواده متوفی باشد...
مایه شرمساری شهرداری قم است...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
شما آنقدر انسانیت دارید که باید خواب شهردار شدن را ببینید.
پول از همه چیز بالاتره.از علم از دین و از همه چیز.
این بنده خدا بخاطر روزی حلال کشته شد و خونشو شما رسانه ها دارید ماس مالی میکنید.
چرا نمیگید قتل غیر عمد.این خودش نوعی نژاد پرستیه.
خودتونو بذارید جای فقرا.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
کسب مال از راه غیرقانونی عین دزدی و حرام است.
موقعی که به یک نفر در حد واندزه خودش اختیار داده نمشود وبا یک زد وبند وارد یک کار بشه خودش را هم مسیول نمداند و فکر میکند خدا او فقط او را خلق کرده ودیگران حق زندگی ندارد تو این مملکت برای گرفتن حقت به یک رده پایین راهنمایی تند صحب کن بعد برو خلافی ماشینت را بگیر در جایی که تو عمرت نرفتی جریمه برات نوشته میشه حالا به کی وکجا میخواهی شکایت کنی اداره بازرگانی کالای قانونی از میگره مدعی قاچاق میشه چند وقت میدون شما را نهایت اگر ثابت کردی با دوندگی که هزینهای بیشتر ازارزش کالا داره اخرسر جبران خسارت که نمیشوی هیچ نگهبان برای خروج کالای خودت شیرینی هم میخواد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
البته که خودش را مسیول نمیداند زیرا که به او اجازه خشونت طبق قانون نانوشته داده شده است.
هرجاي دنيا بود شهردارش ديگه سركار برنميگشت !!

اينجا از همه جا طلبكارترند
وقتی هر کسی رو بدون انجام آزمایشات و آزمونهای روانسنجی و اخلاقی و شخصیتی مامور برقراری نظم کردی نتیجه اش همین میشود
مسئولی که به راحتی دروغ میگه
این دستفروش در راه رزق خانواده شهید شد تفاوتی بین نیروهای داعش و این جانیان وجود ندارد باید محاکمه وقصاص شوند .
دلم آتیش گرفته،این مملکت بر اساس عطوفت اسلامی بنا شده اگه امام بود و میدید که چه بلایی دارن سر فقرا میارن دق میکرد.حضرت آقا شما رو قسم میدم به روح امام خودتون ببینید چه بلایی سر این بیچاره آوردن.تو مجلس دارن در مورد بخشش و کاهش جریمه قاچاقچیان مواد مخدر صحبت میکنند اما هیچکس به این فکر نیست که در مورد اعدام این دستفروش تو روز روشن صحبت کنه.
آیا دستفروشان حق حیات دارند؟
آیا هموطن ما نیستند؟ آیا انسان نیستند؟
پس چرا برای کسب حلالشان راه حل نمی دهند؟
مجلس و دولت پس چه کاره اند؟
شهرداری چرا اینجور برخورد می کند؟
آخه رفع سد معبر به شدیدترین روش ممکن از انسانیت و اسلامیت بدور است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
حق حیات دارند به شرطب که مزاحمت برای رفت و آمد مرد درست نکنند
سوال چرا وقتی باعث مرگ هموطن خود میشوید باز هم بدون پشیمانی ازخود دفاع میکنید
امیدوارم مرگ برای خودتان باشد
دستفروشها مثل خیلی دیگه از مزدم غیر خودب محسوب میشن!!!!
که در بهترین حالت احتملا فقط اجازه تنفس دارن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
اگر میتوانستند هوا را هم برای غیر خودی ها بلوکه میکردند.
بنده به عنوان یک ایرانی می خواهم بدانم مامورین شهرداری طبق چه قانونی حق درگیری فیزیکی با شهروندانی که دست فروشی غیر قانونی می کنند را دارند؟ این مامور شهرداری طبق قانون مجازات اسلامی و به جرم قتل عمد بایستی به قصاص محکوم شود ، تا همه مجریان قانون بدانند هرکاری که انجام می دهند بایستی در چارچوب قانون باشد.
حداقل دم تابناک گرم که تو این موارد اطلاع رسانی میکنه وگر نه این نهاد های دولتی راحت حق مردم رو میخوردن
اخبار سیاسی رو پیگیری نمیکنم چون قطعا جهت داره ولی وقتی حق شهروند ها خورده میشه باید خبرگزاری ها با اطلاع رسانی مانع از این بشن که نهاد های دولتی و گردن کلفت ها زیر زیرکی ماسمالیش کنن
بازم دم تابناک گرم به خاطر پوشش
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
عزیزم تابناک هم که با آنهاست .فقط وظیفه دارد نظرات عمومی را برای تصمیمات آنها جمع آوری کند .ما نظر میدهیم تا بدانند همه با همه ی نظرات آنان موافق نیستند و البته تابناک هم اکثر نظرات انتقادی را منتشر نمی کند .ما مینویسیم تا خودش بخواند.
روابط عمومی شهرداری قم دروغ میگوید ایشان در مورد پیمانکاری که بخاطر عدم پرداخت مطالباتش در مقابل شهرداری خودسوزی کرده بود گفت حالشون خوبه و مشکل جانی رفع شده در حالی که این فرد همشهری ماست و با 90 درصد سوختگی فوت کردند.
ایشان در این ماجرا گفته اند فیلم غدم برخورد ماموران با دستفروش موجود است آخه فیلم عدم برخورد که نمیشه موجود باشه - این حرف منظقیه ؟
روابط عمومی وظیفه دفاع تعصبی از سازمان متبوع به هر شکل و قیمت را نداره
دفاع ایشون عذر بدتر از گناه است
شما فکر میکنید بهار عربی از کجا شروع شد . از همین برخورد نامناسب با دست فروشان. من به عینه دیدم نحوه برخوردشان را. ماشالله هر کدوم برای خودشون آرنولدی هستن. من نمیدونم اینا رو از کجا میارن.
وا
این فیلم که نشون نداد مامور دستفروشو میزنه...برعکس نشون میده دستفروش همش میکوبه به ماشینو اینورو اونور...



حتما یه جور دیگه ای کشته شده دارن سناریو میسازن علیه مامورای شهرداری وانتظامی


من که این سناریوها وفیلمهای ساختگیو دیگه محاله باور کنم:)
دستفروشی از قدیم الایام بوده و همه جا مرسوم است و این کار ننگ نیست مگر شهید رجایی رییس جمهور اسبق کشورمان در مقطعی از زندگیش دستفروش نبود ؟ اگر مردم شغل داشته باشند و فشار مالی روی آنها نباشد به دستفروشی روی نمی آورند .دولت اول خود را اصلاح کند بعد مردم را بکشد .
سلام
من صحبت های مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم اقای عابدی نامی را از تلویزیون شنیدم

واقعا متاسف شدم چه طور یک انسان می تواند اینقدر ... باشد به خاطر ۲ روز ماندن در یک صندلی
بخواهد خون یک بیگناهی را... کند.
خدایا مارا به حال خودمان رها نکن
نه بابا بره دزدي كنه بهتره ؟؟؟؟؟؟
روش ماموران سد معبر با دست فروشان اصلا قابل قبول نیست چون خیلی بی احترامی می کنند ولی شهر نیاز به نظم دارد نیاز به ارامش دارد دست فروشان نظم و هماهنگی خاصی ندارند گاهی مزاحم رفت و امد عابر می شوند و گاهی ترافیک را مختل می کنند این از وظایف شهردار است که محلی خاص به اینها اختصاص دهد تا امرار معاش کنند و کالا را با قیمت مناسب به خریداران بدهند دست فروش اگر سرمایه داشت هرگز زیر افتاب داغ کار نمی کرد پس شهرداری باید از این قشر حمایت کند وبازاری برای انان تدارک ببیند ماموران سد معبر را هم اموزش دهد تا بر سر اینها قلدری نکنند
اگر چه مرگ یک هموطن دست فروش آن هم به خاطر بی احتیاطی ماموران شهرداری کاری نکوهیده است ،اما مسئولیت ناپذیری دست فروشان و عدم توجه این عزیزان به معضل ترافیک وایجاد زحمت برای دیگر شهروندان مشکلی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.
خب بنده خدا بعد از ترک محل و در مسیر رفتن به خانه سر خودش را به جدول خیابان کوبیده و فوت شده ، گناه ماموران معصوم شهرداری چیست؟!!!!!
از فيلم اينطور بر مياد كه دستفروش تحت فشار رواني زيادي است اما خودش پرخاشگر تر به نظر مي رسد!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
ببخشید با آن برخورد وحشیانه توقع دارید تحت فشار روانی نباشد؟
وقاحت را بنگر ! این اتفاق اگر در یک شهر اروپایی اتفاق افتاده بود شهردار آنجا بلافاصله استعفا میداد و از مردم عذر خواهی میکرد . شهردار قم در این قضیه مقصر است وباید دیه یک مرد مسلمان را (به نرخ ماه حرام ) از جیب شخصی خود و نه از بیت المال پرداخت کند .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
حتی محاکمه هم میشد.
شما به این میگی ضرب و شتم؟
البته بنده با این اقدامات خشن مخالفم.ولی بارها دیدم که وانتهای میوه فروش وسط خیابانهای باریک قم پارک کرده و مشکلات فراوانی رو برای تردد مردم بوجود آورده اند.
از این به بعد شهرداری میوفته دست قلیونی ها، ببینیم باز به شهرداری نقد می کنید؟؟؟؟
همین که نگفتن کاره آمریکا اسرائیله جای شکرش باقیه
اینجا دیگه کجاست اینا دیگه کی هستند چرا ما داریم به ظلم عادت میکنیم؟
اصلا دستفروش وجود خارجی نداشته تا مامورین محترم و مودب و با رفتار اسلامی انهم در شهر قم با او برخورد کنند این از دسیسه های استکبار است ما هیچ ایرادی نداریم. تازه از تمامی کشورهای دنیا دستفروشان دلشان میخواهد به ایران بیایند.
با وجود این همه اتفاق که این چند مین بار است که ماموران شهرداری به خودشان اجازه می دهند که بصورت مردمی که از روی ناچاری به شغل دست فروشی رو آوردند سیلی بزنند و بارها بنده شاهد برخورد زشت و زننده و درگیری فیزیکی ماموران شهرداری بودم .جای تعجب است چرا مراجعه قضایی برخورد جدی بااین افراد خاطی نمی کند چرا شورای شهر و شهردارها پرسنل خودشان را تو جیهه نمی کنند که شما حق برخورد و زدن مردم را ندارید شما حق توهین به مردمی بیچاره را ندارد چه کسی به این افراد حق این را می دهد که فردی را به کشتن بدهند و خانواده را یتیم مگر ما در کشور اسلامی زندگی نمی کنیم که پیشوایمان حضرت علی علیه السلام بزرگ مرد تاریخ بشریت و حامی مستضعفین بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
خوب اگه دستفروش دست روی مامر شهرداری بلند کردی اون موقع چی؟ مثل محیط بان ها که شکارچی ها شکارشون میکنن
حقوق شهروندی ؟
دوستانی که مخالف سد معبر هستند
بفرمایند باتوجه به اینکه حکومت دینی است دست فروشی و کسب روزی حلال در کدام آیه و روایت حرام و تخلف الهی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
کسب روزی حلال بکنن ولی راه رفت و آمد مردم رو نبندن با سرو صدا آسایش مردم رو سلب نکنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر