بازدید 3697

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و چین

کد خبر: ۷۲۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰ 12 August 2017
رئیس جمهور آمریکا جمعه شب با همتای چینی خود در مورد موقعیت «بسیار خطرناک» مرتبط با بحران کره شمالی گفتگو می کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» گفت که با «شی جین پینگ» همتای چینی خود جمعه شب در مورد موقعیت «بسیار خطرناک» مرتبط با کره شمالی گفتگو می کند.

ترامپ در باشگاه گلف خود در ایالت نیوجرسی خطاب به خبرنگاران گفت: «امیدوارم که این [گفتگو] مؤثر واقع شود. می توانم بگویم که هیچ کس بیشتر از رئیس جمهور ترامپ مشتاق یک راه حل مسالمت آمیز نیست!»

این اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح می شود که وی به رغم توصیه های نمایندگان کنگره و دیگر مقامات آمریکا، همچنان مشغول لفاظی علیه کره شمالی است.

وی پیشتر مدعی شده بود در صورتی که تهدید کره شمالی به پرتاب موشک به سوی جزیره گوآم عملی شود، پیونگ یانگ از این اقدام خود پشیمان خواهد شد.

اما عصر روز جمعه، این لفاظی های ستیزه جویانه ترامپ علیه پیونگ یانگ با واکنش بیش از ۶۰ نماینده کنگره آمریکا روبرو شد که با ارسال نامه‌ای خطاب به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات ترامپ درباره کره شمالی را محکوم کردند.

این نمایندگان کنگره اظهارات ترامپ را «خطرناک و غیرمسئولانه» خواندند و تأکید کردند چنین اظهاراتی به مقامات کره شمالی این فرصت را می دهد که بر  تبلیغات خود علیه واشنگتن و توان اقناع مردم این کشور به اینکه آمریکا دشمن آنها است، بیافزایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان