بازدید 3082
در هفته گذشته رقم خورد؛

رشد دو برابری حجم و ارزش معاملات سکه آتی

حجم معاملات سکه آتی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش دوبرابری به ۴۷ هزار و ۹۳۶ قرارداد و ارزش آن نیز به ۶ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال رسید. همچنین سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۳۴ هزار و ۲۰۸ قرارداد را به ارزش ۴ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.
کد خبر: ۷۱۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 29 July 2017
حجم معاملات سکه آتی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش دوبرابری به ۴۷ هزار و ۹۳۶ قرارداد و ارزش آن نیز به ۶ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، حجم معاملات سکه آتی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران ۲۴ هزار و ۵۴۶ قرارداد و ارزش آن نیز ۳ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال بود.

این در حالی است که فعالان بازار سکه هفته نخست مرداد را با رشد قابل توجه انواع مسکوکات طلا و نیز دلار پایان بردند.

به این ترتیب در معاملات سکه آتی نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۳۴ هزار و ۲۰۸ قرارداد را به ارزش ۴ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات سکه آتی ، سررسید اسفند ماه سال جاری با ۱۰ هزار و ۷۴۳ قرارداد به ارزش یک هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال قرار گرفت.

در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با یک هزار و ۴۸۲ قرارداد به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید دی ماه نیز با یک هزار و ۲۰ قرارداد به ارزش ۱۳۲ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید آبان ماه با ۴۸۳ قرارداد به ارزش ۶۱ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

رشد دو برابری حجم و ارزش معاملات سکه آتی


معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات سکه آتی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد که در مجموع  ۱۲هزار و ۸۲۹ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان، رشد ۰.۶۹درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۷۹ هزار تومان رشد ۰.۷۵ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۱.۰۳ درصدی را تجربه کرد. سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۵۲ هزار تومان معامله و با افزایش ۱.۱۹درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۳۸۴ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۱.۱۹درصدی رو به رو شد.


منبع: بورس کالای ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار