بازدید 6543

وزیر امورخارجه عربستان وارد مسقط شد

کد خبر: ۷۰۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 09 June 2017
«عادل الجبیر» وزیر امورخارجه عربستان پنجشنبه شب در دیداری سرزده و با هدف رایزنی با مسئولان عمانی درباره تنش به وجود آمده با قطر، وارد مسقط شد.

به گزارش ایرنا،‌ خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این باره تاکید کرد: جبیر برای انجام گفت و گوهای دوجانبه به مسقط رفت و مورد استقبال «یوسف بن علوی» همتای عمانی اش قرار گرفت.
دیدار وزیر امورخارجه عربستان از مسقط پس از آن صورت می گیرد که عربستان، امارات، مصر و بحرین روابط خود را به اتهام حمایت قطر از تروریسم با این کشور قطع کردند.
 
برخی تحلیلگران مسائل منطقه‌ای، بر این باورند که سفر جبیر با هدف رایزنی برای افزایش فشار به دوحه صورت می‌گیرد.
 
عمان و کویت برخلاف سه عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس، همچنان روابط خود را با قطر حفظ کرده اند و در مواردی خواستار میانجیگری برای حل بحران به وجود آمده در اعضای این شورا هستند.
 
تنش بین قطر با عربستان و امارات زمانی رخ داد که خبرگزاری رسمی قطر (قنا) دوم خرداد 96 خبری منتسب به شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» را منتشر کرد که با مواضع برخی دولتهای دیگر عربی حاشیه خلیج فارس در قبال آمریکا، ایران، حماس و حزب الله متفاوت بود.
 
این خبر بعدا با ادعای اینکه تارنمای خبرگزاری قطر هک شده است، تکذیب شد.
 
رسانه‌های عربستان و امارات با رد تصریحات دولت قطر در خصوص هک شدن خبرگزاری رسمی این کشور، حملات شدیدی را علیه دوحه آغاز کردند و حتی شبکه الجزیره از سوی ریاض و ابوظبی فیلتر شد.
 
تنش همچنان ادامه پیدا کرد تا این که روز دوشنبه (15خرداد 96) عربستان اعلام کرد که به همراه امارات متحده عربی، بحرین، مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی و با ادعای حمایت قطر از تروریسم، افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
 
درپی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد، ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست