بازدید 7438

اظهارات پدر و پسر متهم در پرونده پردیسبان

قاضی حیدری: تاکنون حدود 18میلیارد تومان از متهمان باز پس گرفته ایم
کد خبر: ۶۹۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 31 May 2017
روزنامه خراسان در ادامه گفت و گوی روز دوشنبه با دو تن از متهمان پرونده پردیسبان، با دو نفر دیگر از متهمان این پرونده جنجالی که بنا به گفته قاضی رسیدگی کننده پرونده از شرکا و متهمان اصلی پرونده به حساب می آیند، گفت و گو کرده است .مشروح این گفت و گو را که در حضور یکی از شاکیان پرونده پردیسبان در مشهدانجام شده است می خوانید.
 
به خاطر وثیقه جلب شدم!
 
«ا_ق»  که به‌ اذعان قاضی رسیدگی کننده پرونده از متهمان اصلی پرونده شرکت پردیسبان است، درباره دلیل حضورش در دادسرای مشهد به خراسان رضوی گفت: برادر بنده آقای «م_ ح_ق» در مشهد درباره پرونده پردیسبان جلب شده بود و بنده برای ارائه وثیقه 45 میلیاردی به این جا مراجعه کردم. وی مدعی شد"فقط به خاطر وثیقه جلب شدم".
 
«ا_م_ق» که فرزند «ا_ق» است و 18 سال دارد از دیگر متهمان این پرونده است که گویا وجوه به حسابی با نام او در یکی از بانک ها واریز شده است. «ا_م_ق» درباره این که چرا دستگیرشده است؟ گفت: من اطلاعی ندارم چرا من را دستگیر کرده‌اند.
 
در میان صحبت‌های «ا_م_ق» متهم دیگر یعنی «ا_ق» ادعا کرد: هیچ پولی به‌حساب پسر بنده واریز نشده، بلکه چک داده‌اند و چک‌ها را شرکت به‌حساب پسر من گذاشته است و علت آن‌هم این بود که چون مدیران شرکت تغییر کرده بودندبرای این که مدیران قبل نتوانند از حساب شرکت برداشت کنند از حساب پسر من استفاده کردند.بیش از هشت میلیارد تومان به‌حساب پسر بنده واریزشده است.
 
«ا_ق» ادعا کرد: بنده و پسرم هیچ سمتی، هیچ حضوری یا موضوعی با شرکت پردیسبان نداشته‌ایم.
 
وی در ادامه گفت: بنده از اسفند 95 دستگیرشدم و به دلیل این که کارشناس دادگستری اذعان کرده بود پول به‌حساب پسرم یعنی«ا_م_ق» واریزشده است، من را به همراه پسرم در تهران جلب و به مشهد اعزام کردند.آقای«ا_ق» مدعی شد: بنده هشت سال است که با برادرم«م_ح_ق» ارتباطی ندارم و در تابستان 95 قاضی حیدری با بنده تماس گرفتند و خواستند که برای ارائه وثیقه به مشهد بیایم. بنده نه صلاحیت صحبت از طرف شرکت پردیسبان را دارم و نه اطلاعی در این زمینه دارم.
 
عمویم از من خواست حساب باز کنم
 
در ادامه آقای «ا_م_ق» در پاسخ به این که چرا وقتی هشت میلیارد تومان به‌حساب شما واریز شد پیگیر علت آن نبودید؟ گفت: عمویم با هماهنگی پدرم از من خواست که حسابی افتتاح کنم و اطلاعات آن را در اختیارش قرار دهم و بنده هیچ اطلاعی از گردش حسابم نداشتم.
 
پردیسبان در بیابان
 
در ادامه این گفت وگو احمد واحدی یکی از شاکیان شرکت پردیسبان که در جلسه حضور داشت به خراسان رضوی گفت: شرکت پردیسبان در همان بحبوحه تبلیغات پدیده در مشهد دفتری دایر کرد و تعداد زیادی از مردم مشهد از این شرکت سهام خریداری کردند درحالی‌که این شرکت هیچ پشتوانه‌ای نداشته است.واحدی افزود: به دلیل تبلیغات گسترده ما حتی به این‌که این شرکت حق فروش سهام دارد یا خیر فکر نکردیم و فقط به رسانه ملی اعتماد کردیم.بعدها به محل پروژه مراجعه کردم و دیدم که پروژه پردیسبان در یک بیابان قراردارد و فقط یک ساختمان نیمه‌کاره که قابلیت استفاده ندارد بناشده است.
 
خود شرکت سهام فروخت
 
وی گفت: در آذرماه 93  بعدازاین که آقای«م_د_ن» در مشهد دیگر مسئولیتی نداشت خانم«ع_ا» به عنوان متولی و صاحب امضای شرکت در مشهد از دفتر شرکت در تهران اعزام‌شد و ما سهام را از او خریدیم. همه مدیران شرکت پردیسبان کامل از این مسئله مطلع بوده‌اند.نماینده سهامداران افزود: این که شخصی به اسم «م_د_ن»  از شرکت پردیسبان کلاه‌برداری کرده است حتی اگر صحت داشته باشد بازهم خود شرکت پردیسبان  مسئول است.
 
واحدی افزود: زمانی که بنده سهام را خریدم ارزش هر سهم حدود 110 تومان شده بود درحالی‌که  روی برگه سهام عدد یک ریال را نوشته‌ بودند.از طرفی در آن زمان طبق دستور دادستانی که به‌عنوان مدعی‌العموم وارد پرونده پردیسبان شده‌ بود شرکت حق فروش سهام را نداشت.واحدی مدعی شد: بنده فیلمی دارم که در آن فیلم آقای«م_ح_ق»  که در گزارش قبل به خراسان رضوی اعلام کرده بود بنده هیچ سمتی در شرکت ندارم علاوه بر این که به مردم وعده‌های واهی می‌داد، اعلام کرد با آقای«م_د_ن» که متهم به کلاهبرداری از شرکت است تسویه کرده است بنابراین اگر سمتی نداشت چرا همه‌کارهای شرکت را انجام می‌داد؟ چرا صلح کرد؟
 
واحدی گفت: شرکت‌های زیادی در کشور هستند که بازیگردانان اصلی آن‌ها هیچ سمتی روی کاغذ در شرکت ندارند ولی همه تصمیم‌ها را می‌گیرند و شرکت پردیسبان از آن شرکت‌هاست.
وی تأکید کرد: ما منکر آن نیستیم که آقای«م_د_ن» از شرکت کلاهبرداری کرده است و طبق اعترافاتش 500 میلیون سهم مازاد بر سهام خریداری‌شده از شرکت پردیسبان را که هر سهم حدود 110 تومان شده بود در مشهد به فروش رساند یعنی آقای «م_د_ن» یک میلیارد و 500 میلیون سهم فروخت.ولی مردم سهام شرکت پردیسبان را خریداری کردند بنابراین طرف حساب مردم شرکت پردیسبان است.وی تأکید کرد: پای همه برگه‌های سهام مهر شرکت پردیسبان ثبت‌شده است.
 
بنده فایل صوتی در اختیار قاضی پرونده گذاشتم که در آن آقای«ا_ق» سعی می کند یکی از سهامداران شاکی را قانع کند که سهمش را به او بفروشد پس ادعای این که هیچ ارتباطی با پرونده ندارد اصلاً صحت ندارد.
 
واحدی ضمن گلایه از نحوه رسیدگی به پرونده  افزود: باید عزم جدی‌تری برای حل مشکل سهامداران توسط مقامات قضایی به کار بسته شود.با توجه به این که هم اکنون تمام پرونده تخلفات شرکت پردیسبان از سراسر کشور تجمیع شده و در دادسرای مشهد در حال رسیدگی است و همچنین با توجه به این که طی گفت و گوی فعلی و قبلی خراسان رضوی با متهمان پردیسبان ،انتشار اظهارات نام بردگان به معنای تایید آن نیست از این رو تلاش کردیم با قاضی رسیدگی کننده پرونده نیز درباره آخرین تصمیمات و اقدامات مقام قضایی  گفت وگو کنیم.
 
می‌توانیم قرار پرونده را اعلام کنیم،اما به نفع مال باختگان نیست
 
قاضی حسن حیدری درباره پرونده پردیسبان به خراسان رضوی گفت: ما می‌توانیم الان قرار پرونده را اعلام کنیم و آن را به دادگاه ارجاع بدهیم .به طور طبیعی ممکن است دادگاه هم حکم خود را صادر کند و آن وقت مال باختگان بمانند و متهمان که مدعی هستند پولی برای پرداخت ندارند ولی با این شیوه مشکل مال باختگان حل نمی‌شود و این به نفع متهمان است.حیدری افزود: ما در پرونده پردیسبان با همین شیوه که در پیش گرفته ایم حدود یک سوم وجوه مال باختگان حدود 18 میلیارد تومان را از متهمان باز پس  گرفته ایم و در نظر داریم بقیه را نیز از متهمان دریافت کنیم و به مال باختگان بازگردانیم.حیدری گفت: ما خیلی تلاش کردیم تا درنهایت با همکاری شکات در این پرونده دو نفر از متهمان اصلی پرونده را دستگیر و تمام پرونده پردیسبان را از دیگر استان‌ها تجمیع کنیم و به مشهد بیاوریم. به‌زودی درباره این پرونده تصمیماتی خواهیم گرفت که بتوانیم حق مال باختگان را از متهمان باز پس بگیریم.وی درباره ادعاهای متهمان درباره این که آقای «م_د_ن» کلاهبرداری کرده است و باید وی را دستگیر کرد گفت: متهم اشاره شده با قرار وثیقه فعلاً آزاد است و این در حالی است که خود مدیران شرکت با شخص اشاره شده براثر یک تصمیم احساسی که بنده به آن‌ها متذکر شدم چنین کاری نکنند، صلح کردند.
 
وی افزود: مدیران شرکت پردیسبان حتی با برخی نمایندگان سهامداران زد و بند انجام دادند و آقای «م_ح_ق» که ادعا می‌کند در شرکت هیچ‌کاره است، وعده هایی را به سهامداران داده است.قاضی رسیدگی کننده به پرونده پردیسبان درباره تقاضای فرصت از سوی متهمان اتمام پروژه نیز گفت: ما قبلاً به این متهمان فرصت داده‌ایم ولی به‌جز فرار کاری انجام نمی‌دهند.وی درباره دارایی‌های مورد ادعای متهمان  نیز گفت: ادعاهای این متهمان بسیار زیاد است به‌طور مثال در یک مورد ادعا می‌کنند که زمینی به ارزش پنج هزار میلیارد تومان دارند و ادعای دیگر آن‌ها این است که می‌گویند در یک فعالیت تولیدی آن‌ها سالانه 35 تا 50 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت می گیرد.حیدری  تاکید کرد:ما از متهمان به جد می خواهیم پول مال باختگان را به آن‌ها برگردانند و البته دستگاه قضایی نیز این مسئله را با جدیت پیگیری می کند .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر