بازدید 8389

عملیات نظامی سهمگین ارتش فیلیپین علیه داعش

بالگردهای ارتش فیلیپین با پرتاب راکتهایی هدایت شونده، مواضع گروهی از شورشیان وابسته به داعش را در شهر تحت محاصره «ماراوی» در جنوب این کشور هدف حملات خود قرار دادند.
کد خبر: ۶۹۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵ 28 May 2017
بالگردهای ارتش فیلیپین با پرتاب راکتهایی هدایت شونده، مواضع گروهی از شورشیان وابسته به داعش را در شهر تحت محاصره «ماراوی» در جنوب این کشور هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، بالگردهای ارتش فیلیپین با پرتاب راکتهایی هدایت شونده، مواضع گروهی از شورشیان وابسته به داعش را در شهر «ماراوی» در جنوب این کشور هدف حملات خود قرار دادند.

گفتنی است که شهر ماراوی در جنوب فیلیپین با جمعیت اکثریت مسلمان از چهارشنبه گذشته به تصرف نیروهای وابسته به گروه تروریستی داعش درآمده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این نخستین بار است که دولت فیلیپین به یک قدرت آتش سهمگین متوسل می شود.

این عملیات نظامی در حالی انجام شد که پنج روز از تصرف بخشهای وسیعی از این شهر به دست نیروهای وابسته به داعش می گذرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سرلشگر «کارلیتو گالوز» فرمانده جزیره «میندانائو» می نویسد که «ارتش فیلیپین در تلاش است تا بالاترین حد از توان [نظامی] خود را بکار بندد».

سرلشگر گالوز همچنین گفت: «هدف اصلی از این عملیات تهاجمی سرکوب اغتشاش و بی نظمی و حفظ [وضعیت] عادی در شهر ماراوی است تا از این طریق، هموطنان فیلیپینی ساکن در این شهر بتوانند تا ماه رمضان به این شهر بازگردند».

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این شهر ظرف سه روز آینده بطور کامل از لوث نیروهای وابسته به داعش پاکسازی شود.

از روز سه شنبه، نیروهای مسلح فیلیپین با گروه تروریستی «مائوته» وابسته به داعش که بخشهای وسیعی از شهر ماراوی در جزیره میندانائو را به تصرف خود در آورده اند، در حال نبرد هستند.

«رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین در میندانائو که دومین جزیره بزرگ فیلیپین و محل اسکان اقلیت مسلمان این کشور است، برای ۶۰ روز حکومت نظامی اعلام کرد.

رئیس جمهور فیلیپین همچنین هشدار داد که در صورت لزوم، در سراسر این کشور حکومت نظامی اعلام خواهد کرد.

در عملیات بازپس گیری شهر ماراوی، نیروهای دولتی فیلیپین دست کم ۴۱ تروریست مائوته- از جمله تروریست‌های مالزیایی تبار و اندونزیایی تبار- را دستگیر و خلع سلاح کرد. در این درگیریها، ۱۳ نیروی نظامی فیلیپین کشته و ۴۵ تن زخمی شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که مقامات فیلیپین نگران تلفات غیرنظامیان هستند. گفتنی است که بیش از ۹۰ درصد از سکنه ماراوی- شهری با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر- از این شهر گریخته اند.

روز جمعه، رئیس جمهور دوترته از تروریست‌ها خواست تا به پای میز مذاکره بیایند و متذکر شد که می توان «این مناقشه را از طریق گفتگو حل و فصل کرد». وی در ادامه افزود که در صورت امتناع ستیزه جویان از توقف درگیری‌ها، دولت فیلیپین به نبرد علیه آنها ادامه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار