بازدید 8860

نورافشانی حرم مطهر علوی(ع) با همت خیرین ایرانی

کد خبر: ۶۹۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 14 May 2017
رئیس دفتر مقام معظم رهبری بازسازی عتبات عالیات را یکی از راه‌های ابراز ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و گفت: یقینا در روز مبادا اهل‌بیت(ع) دست کسانی را که در این باره قدم برداشته‌اند خواهند گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، آئین رونمایی از لوستر‌ها و تامین تجهیزات روشنایی طرح توسعه حرم مطهر علوی که مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) می‌باشد، شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان و خیرین در حسینیه هدایت تهران برگزار شد.تامین تجهیزات روشنایی و لوسترها، آخرین مرحله از تکمیل پروژه بزرگ صحن حضرت زهرا(س) می‌باشد که براساس آن یکهزارو162 لوستر در 8 تیپ برای نصب در شبستان‌های طبقات اول، همکف، زیرزمین اول و رواق‌های پیرامونی در نظر گرفته شده است.
آیت‌الله محمدی گلپایگانی در حاشیه این آئین گفت: حدود 2 هفته قبل و در ایام مبعث در کربلا و نجف حضور یافتم و توفیق بازدید از طرح توسعه حرم مطهر علوی را داشتم که البته سال گذشته نیز بازدیدی از این صحن انجام داده بودیم اما در مقایسه نسبت به فعالیت‌های انجام گرفته تغییرات بنیادینی را ملاحظه کردیم.‌
 
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در صحن حضرت زهرا(س) فعالیت دارند با وضو و با تقرب به اهل‌بیت(ع) به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و اخلاص در عمل آنها موج می‌زند.
وی گفت:‌ امیدواریم این عمل خیر انجام گرفته در عتبات عالیات که یادگاری محسوب می‌شود تا قرنها باقی بماند و آثار خیر و ثوابش برای ستاد بازسازی عتبات عالیات نوشته شود، چرا که تمامی خادمان فعالیت‌کننده در ستاد بازسازی عتبات عالیات در ثواب زائران شریک هستند.
حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در این آئین به ویژگی‌های طرح توسعه حرم مطهر علوی به‌عنوان بزرگترین پروژه عمرانی - مذهبی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت 60هزارمترمربع و 220هزارمترمربع زیربنا در 2 بخش زیارتی و غیرزیارتی از سال 89 آغاز شد.
 
وی افزود: سرعت و دقت بالا، استفاده از دانش فنی روز و در عین حال اجرای پروژه با پائین‌ترین هزینه از ویژگی‌های منحصر به‌فرد طرح توسعه حرم مطهر علوی است که با همت و پشتیبانی خیرین اجرا شده و تا پایاین امسال تکمیل خواهد شد.
 
پلارک به نقش عمده مردم در تامین مالی طرح و اهداء نذورات به دلیل ارادت ویژه مردم ایران به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت  زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: در این پروژه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی هم با ما همراهی کردند اما به طور ویژه از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به دلیل همراهی بیشتر با ستاد بازسازی عتبات تشکر می‌کنیم.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: یکی از معجزات در اجرای پروژه توسعه حرم علوی(ع) عنایت خاص حضرت فاطمه زهرا(س) به این پروژه بود.زمانی که این پروژه را آغاز کردیم کمتر از 200 تا 300 میلیون تومان پول در حساب ستاد بازسازی عتبات بود که با توسل به ائمه اطهار کار را آغاز کردیم و روز به روز پیشرفت آن ملموس شد به‌طوری که تنها مشکلی که در ساخت این صحن و شبستان نداشتیم، مسائل مالی بود.
 
پلارک تصریح کرد: امروز آخرین مرحله پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) یعنی تامین تجهیزات نورافشانی و لوسترهای شبستان‌ این صحن را آغاز کردیم که بنا داریم لوسترهای بسیار زیبا و منحصر به فردی را در این پروژه به کار ببریم.
 
پلارک با قدردانی از حمایت و کمک‌های مردمی در ساخت و تکمیل پروژه‌های عتبات عالیات گفت: هموطنان برای اهدای نذورات خود و ارایه هر گونه کمک می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات در این نعمت الهی سهیم باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر