بازدید 4019

تظاهرات مسلمانان بنگلادش علیه مجسمه یونانی

بانوی دادگستر یا الهه دادگستر تندیس یک زن است که شمشیر و ترازویی در دستان و چشم‌بندی بر چشم دارد.
کد خبر: ۶۸۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 22 April 2017
هزاران شهروند مسلمان بنگلادشی در اعتراض به نصب تندیس الهه یونانی (بانوی دادگستر) در ورودی دادگاه عالی بنگلادش تظاهرات کردند. آنها خواستار جایگزین کردن آن با تندیسی از قرآن شدند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران مسلمان بنگلادشی جمعه اول اردیبهشت‌ماه بعد از اقامه نماز جمعه تظاهرات کردند.
 
تظاهرکنندگان خواستار برداشته شدن تندیس عدالت از ورودی دادگاه عالی بنگلادش شدند. آنها می‌گویند که کشورشان دارای اکثریت مسلمان است و باید به جای نمادهای رومی نمادهای اسلامی در آن به کار گرفته شود.

بانوی دادگستر یا الهه دادگستر تندیس یک زن است که شمشیر و ترازویی در دستان و چشم‌بندی بر چشم دارد. چشم‌بند نمایانگر بی‌طرفی و ترازو نمایانگر عدالت است. این تندیس در کشورهای مختلف به اشکال مختلفی ساخته می‌شود. این تندیس نماد به عنوان نماد عدالت در کشورهای مختلف استفاده می‌شود. این بانو از شخصیت‌های اسطوره‌ای یونان باستان است.

این تظاهرات روز گذشته بعد از اقامه نماز جمعه با فراخوان جماعت "آندولان" بنگلادش در مقابل موزه ملی این کشور در داکا برگزار شد.

"رفیق الإسلام" رئیس پلیس محلی بنگلادش تعداد تظاهرکنندگان را در حدود 10 هزار نفر دانست.
 
"عتیق الرحمن" سخنگوی جماعت آندولان بنگلادش در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما خواستار برداشته شدن فوری تندیس الهه یونانی هستیم.

وی همچنین خواستار کناره‌گیری رئیس دادگاه عالی بنگلادش به دلیل آنچه "مقاومت" در برابر برداشتن این تندیس توصیف کرد را خواستار شد.
مسئولان دادگاه می‌گویند که این تندیس نماد عدالت است. آنها از بقای آن حمایت می‌کنند.

نخست وزیر بنگلادش نیز درباره این تندیس گفته بود که شخصا آن را دوست ندارد اما برخی از مسئولان دادگاه خواستار بقای آن هستند.
 
بنگلادش دارای اکثریت مسلمان سنی است که 90 درصد آن مسلمان سنی و 9 درصد آن هندو هستند.

بنگلادش 161 میلیون نفر جمعیت دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر