بازدید 3879

گفتگوی تلفنی ظریف و چاوش اوغلو درباره سوریه

کد خبر: ۶۸۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 11 April 2017
وزرای خارجه ایران و ترکیه روز دوشنبه در گفتگویی تلفنی پیرامون آخرین تحولات بحران سوریه به گفتگو پرداختند.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه ای وی روز دوشنبه در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات اوضاع سوریه را مورد بحث قرار دادند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه ترکیه گزارش داد که ظریف و چاوش اوغلو در این گفتگوی تلفنی پیرامون آخرین تحولات در عرصه سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتگوی تلفنی بین وزرای خارجه ایران و ترکیه پیش از عزیمت چاوش اوغلو به ایتالیا طی روز سه شنبه به منظور شرکت در اجلاسی با محوریت بحران سوریه انجام می گیرد.

در اجلاس روز سه شنبه در ایتالیا وزرا و نمایندگان کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، عربستان، قطر، امارات، اردن و اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است که چاوش اوغلو روز دوشنبه با سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز درباره سوریه به گفتگو پرداخت.

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص، لاوروف در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد که تجاوز موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه تحت بهانه های واهی اقدامی غیرقابل قبول است.

این بیانیه می افزاید که وزرای خارجه ترکیه و روسیه بر ادامه همکاری مشترک به منظور حمایت از آتش بس در سوریه و فعالسازی مذاکرات صلح سوریه از جمله مذاکرات آستانه و ژنو بر اساس تصمیمات شورای امنیت تاکید کردند.

طبق این بیانیه، لاوروف و چاوش اوغلو همچنین در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت انجام تحقیقات بین المللی بی طرف در مورد حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه و عدم نظامی بودن راه حل بحران این کشور تاکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار