بازدید 12020

مردم امسال عید کمتر پرتقال بخورند

کد خبر: ۶۷۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 14 March 2017
رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: اگر مردم طبق شب عید سال های قبل پرتقال بخرند حدود ۱۲۰ هزار تن پرتقال نیاز داریم، اما به مردم توصیه می کنیم که امسال پرتقال را از سبد میوه های اصلی پذیرایی عید خارج کنند تا نیازی به واردات این میوه نباشد.

به گزارش تسنیم، مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در اوایل آذر برفی بی سابقه در شمال کشور بارید، گفت: با توجه به اینکه تولید ما از مصرف بیشتر است اگر این اتفاق نمی افتاد الان می توانستیم صادر کنیم.
 
مهاجران ادامه داد: البته با کشورهایی مانند ترکیه نمی توانیم رقابت کنیم زیرا قیمت تمام شده آنها بسیار پایین تر از ماست.
وی با بیان اینکه تولیدات ما از نظر کیفیت و طعم در جهان بی نظیر است، افزود: باید چاره ای در این زمینه اندیشی کنیم.
 
مهاجران با اشاره به اینکه امسال حدود 2 میلیون و 400 هزار تن پرتقال در شرق مازندران تولید شد، گفت: حتی یک کیلوگرم از این محصولات به انبار نرفته و آنچه هم که ذخیره شد کم آب است.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار افزود: در غرب مازندران هم 800 هزار تن پرتقال تولید شد که نیمی از آنها قابل استفاده است که نگه داشته اند تا شب عید به بازار عرضه کنند.
مهاجران با اشاره به واردات پرتقال از سوی دولت ، گفت: وارد نمی کردیم خیلی بهتر بود اما فشارها برای واردات بسیار زیاد بود.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار با بیان اینکه قاچاق در مرزهای ما بیداد می کند، افزود: برخی میوه ها مانند گیلاس، انگور شیلی و زرد آلو با هزینه گران به بازار ایران وارد می شود که اصلا ضرورتی ندارد و باید جلوی قاچاق را بگیریم.
 
وی اضافه کرد: در جنوب هم پرتقال کافی در سردخانه وجود ندارد به همین علت دولت وارد کرد.
مهاجران گفت: اگر مردم طبق شب عید سال های قبل پرتقال بخرند حدود 120 هزار تن پرتقال از 25 اسفند تا 15 فروردین نیاز داریم، اما به مردم توصیه می کنیم که امسال پرتقال را از سبد میوه های اصلی پذیرایی عید خارج کنند تا نیازی به واردات این میوه نباشد.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار ادامه داد: اتحادیه ها و بار فروشان آمادگی دارند که پرتقال را به قیمت سه هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده برسانند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۶
شما نمی تونین مدیریت کنید، مردم نخورن؟
اصلا پرتقال ونارنگی میوه بهار نیستند وبرا سلامتی در غیر فصل میوه نه تنها خاصیت ندارد بلکه مضر است الان فصل سیب گلاب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
!!!!کو ، کجاست سیب گلاب؟؟؟؟
رضا قمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
با توجه به کمبود پرتقال در عید 96 خو.اهشمند است مردم بجای خوردن پرتقال که میوه بی خاصیتی است بجای ان از خیار کدو بادمجون هویج کلم استفاده کنن.هم خاصیت بیشترداره و هم کلاس بیشتر داره.به مهمان بجای پرتقال با اون شکل زشت و بی ترکیبش بادمجان یا هویج تعارف کنید خاصیت بیشتر داره و هم کلاس داره و هم نواوری داره
چشم، نمی خوریم

اما شما هم اجازه بدید کشاورزی در ایران رونق داشته باشه و شعار ندید.
بالاخره ذخیره برای عرضه شب عید داریم یانه؟
بیشتر از این توقع نیست
چشم تو رو خدا بگید مردم عید نگیرند اصلا ملت چیزی نخورید اینجوری بهتره آب نیست میوه نیست و ..... تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم برای پذیرایی از شلغم -چغندر و غیره استفاده کنند جوری حرف می زنند انگار قیمت سایر میوه ها کلیویی 1000 و پرتقال 12000 است شب عید سیب میشه کیلویی 8000 نارنگی 10000 به بالا و فکر کنم ارزان ترین میوه موزه باشه که وارداتی است
بهترین پرتقال از شمال ایران است که متاسفانه امسال کلی دور ریخته شد . بجای اینکه از مصر خریداری بشه از باغدارهای شمالی عزیز خودمون خریداری کنید. جنس ایرانی را تقویت کنید ای مسئولین
مگه میشه ملت پرتقال نخورن؟! این چه حرفیه که فرمایش کردن؟! اگر کمه خوب وارد کنن نمیشه که گرون تولید کنند سرما بزنه خراب بشه همون خرابها و کم آبها رو به خاطر جلوگیری از واردات با چند برابر قیمت غالب ملت کنند. هزینه بیمه محصولات کشاورزی با این روش از جیب مردم پرداخت میشه و نه بیمه!
اقا امسال پرتقال سرما زد

حالا سوال ؟
- پرتقال جنوب هم سرما زد؟ يا سرمايه دار انبار كن زد؟
- سيب رو هم سرما زد ؟ كيلويي از 6 تا 8 هزار تومان!!!!
- كيوي رو هم سرما زد ؟ كيلويي از 5 تا 7 هزار تومان!!!!
- موز وارداتي كه قبل ازن وضع بود 3800 تومان رو هم سرما زد؟؟
ديشب براي خريد ميوه اجباري به دليل ميهمان منطقه وسيعي رو زير پا گذاشتم ولي با اون قيتمهاي بالا دست از پا دراز تر به خونه برگشتم..............................
خدا هیچ کس رو شرمنده زن و بچه نکنه.................
پرتقالهای وارداتی در بازار تره بار شهرداری کیلویی 35000 ریال فروخته میشود
مگر مردم ،توان خرید ،میوه دارند،تا کم ،هم مصرف کنند؟
ماکه سه ماهه نخوردیم یعنی قدرت خرید نداریم این چندشبم روش اصلا امر بفرمایید تاعمرداریم نمیخوریم
کاشکی جایگزینی همتراز به جای پرتغال در شب عید معرفی میکردید دور بقیه میوه ها از قبل خط کشیده شده !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار