بازدید 6357
رهبر ارکستر ملی ایران:

«رپ» از زیر زمین خارج شود

کد خبر: ۶۷۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 09 March 2017
رهبر ارکستر ملی ایران با اشاره به اینکه اگر موسیقی رپ از حالت زیرزمینی خارج شود خیلی بهتر است، گفت: در مورد علی رهبری و شهرداد روحانی اظهارنظر شخصی نمی‌کنم.

به گزارش مهر، فریدون شهبازیان ظهر امروز در نشست خبری اجرای ارکستر ملی ایران در خرم آباد در پاسخ به سوالی با اشاره به اینکه هیچ موسیقی به حوزه موسیقی غنایی یک ملت غالب نیست، اظهار داشت: هر موسیقی خواستار و دوستدار خود را دارد و من به عنوان یک موسیقی دان همه نوع موسیقی را گوش میدهم، رپ هم گوش می دهم.

فکر نمی کردم موسیقی پاپ به این شکل عرضه شود


وی با بیان اینکه موسیقی به مردم عرضه می شود و می شنوند و آنجاست که پایه خود را سفت می کند و در جامعه باقی می ماند، تصریح کرد: اگر موسیقی اصیل ایران مجری های ضعیف و گروه های ضعیفی دارد و محصولات اش مورد توجه نیست علت آن عرضه دیگر انواع موسیقی در جامعه نیست.

رهبر ارکستر ملی ایران ادامه داد: با اینکه خودم اولین کسی بودم که مجددا موسیقی پاپ را در کشور ساماندهی کردم و با اجازه خودم مجوز دادم در حالیکه کسی جرات نمی کرد به موسیقی پاپ مجوز بدهد، اما اصلا فکر نمیکردم موسیقی پاپ به این صورت عرضه شود، به شکلی که بدتر از موسیقی آن ور آب است.

شهبازیان با بیان اینکه اگر موسیقی اصیل ایران به فراموشی سپرده می شود به هیچ کسی ارتباط ندارد به جز دست اندرکاران این حوزه تصریح کرد: در کرمانشاه و لرستان گروه های موسیقی متعددی وجود دارد و اگر این گروه ها استواری گروه های پایور و شیدا و عارف را ندارند به موسیقی رپ ربطی ندارد.

موسیقی ایرانی به خاطر رپ مهجور واقع نشده است


وی با اشاره به اینکه کسانی در رپ فعالیت می کنند که دکتری موسیقی دارند، گفت: موسیقی رپ هیچ اشکالی ندارد و نوعی از موسیقی است که جوان ها هم بسیار دوست دارند.

رهبر ارکستر ملی ایران ادامه داد: به نظر من اگر موسیقی رپ از حالت زیرزمینی خارج شود خیلی بهتر است، این اشکال ماست که موسیقی رپ به زیرزمین رفته است.

شهبازیان یادآور شد: مطمئن باشید موسیقی اصیل ایران به خاطر موسیقی رپ و دیگر انواع موسیقی مهجور واقع نشده است.

از هنرمندان انتظار نمی رود علیه یکدیگر صحبت کنند

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون حاشیه های ارکستر سمفونیک تهران گفت: از هنرمند جماعت این مسائل انتظار نمی رود و علیه همدیگر صحبت کردن و حسادت کردن درست نیست.

رهبر ارکستر ملی ایران با تاکید بر اینکه در مورد آقای رهبری و روحانی اظهار نظر شخصی نمی کنم چون عادت به این کار ندارم و از من نخواهید در مورد شخصی بد بگویم چون اعتقاد دارم کار هنری می رود بین مردم و مردم قضاوت درست می کنند، افزود: بعضی از مسئولین هم این حرف و حدیث ها را اهمیت می دهند و این برای جمع هنرمندان خوب نیست.

شهبازیان با اشاره به اینکه از آقای رهبری دلخورم چون بد گفتن از دیگران چه فایده ای دارد، اظهار داشت: در طولانی مدت این حرف ها پوچ می شود، اگر  من کارم را بلد باشم و آثارم بین شما محبوب باشد هیچ کس نمی تواند آن را رد کند و حدسم این است این حرف و حدیث ها از جانب ایشان نوشته می شود.

وی با بیان اینکه آقای روحانی هم سابقه درخشانی دارد و سال ها کار کرده است و اگر ضعفی در کارشان باشد مردم متوجه می شوند و عکس العمل نشان می دهند، تصریح کرد: آقای رهبری به دلایلی رفتند و آقای روحانی جای ایشان آمد و من هم در آینده اگر اتفاقی بیافتد عکس العمل نشان می دهم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر