بازدید 3491

احتمال جاسوسی آمریکا از مکالمات پوتین

کد خبر: ۶۷۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 09 March 2017
کاخ کرملین اعلام کرد که با توجه به اهمیت اسناد تازه انتشار در سایت ویکی لیکس مبنی بر جاسوسی آمریکا در کشورهای مختلف، احتمال شنود مکالمات تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین روز پنجشنبه با اعلام این موضوع، گفت: همراه جامعه جهانی به اطلاعات و اسناد منتشره در ویکی لیکس با موضوع جاسوسی های سازمان سیا توجه می کنیم.
 
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان این مقام نوشت: اسناد ارائه شده، قابل توجه هستند که باید با دقت مطالعه شود.
 
پسکوف خاطرنشان کرد: مقام های آمریکایی گفت وگوهای مقام های روسی به عنوان مثال سفیر روسیه در واشنگتن را شنود می کنند.
 
وی تاکید کرد: این اقدام راهیچ فردی پنهان نمی کند و به همین دلیل وضعیت انجام چنین اقدام هایی (از سوی آمریکا) روشن است.
 
سایت ویکی لیکس روز سه شنبه نخستین بخش از اسناد و فایل های محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را در مجموعه ای با عنوان « Year Zero» منتشر کرد که شامل 9 هزار سند است.
 
انتشار این اسناد، جزئیات محرمانه ای در مورد جاسوسی سایبری سیا را مورد توجه قرار دهد و در آن برنامه سیا برای شنود گوشی های تلفن همراه از نوع اپل آیفون، برنامه های پشتیبانی آندروید، مایکروسافت ویندوز و نیز هک تلویزیون های سامسونگ با هدف دسترسی به میکروفون داخلی به منظور جاسوسی مکالمات افشا شده است.
 
این برنامه جاسوسی در سراسر نقاط جهان به اجرا در آمده است.
 
ویکی لیکس، روزنامه ها و سایت های همپیمان بارها واشنگتن را با انتشار گسترده اسناد محرمانه از جمله صدها هزار سند متعلق به وزارت امورخارجه آمریکا و پنتاگون، در تنگنا قرار داده اند.
 
ویکی لیکس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سیا به تازگی کنترل ابزارهای هک آرشیو خود و همچنین اسناد مربوطه را از دست داده است.
 
این سایت یادآور شده که ظاهرا این آرشیو بین هکرهای دولت سابق آمریکا به شیوه ای غیرمجاز، دست به دست شده و یکی از آنها بخش هایی از این بایگانی را در اختیار ویکی لیکس قرار داده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل