بازدید 5435
امیری: لایحه جامع را به انتخابات می‌رسانیم!

سخنان متناقض وزیر کشور و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره یک لایحه

با این سخنان وزیر کشور، اگر تا پیش از این عنوان می شد، تنها مجلس است که وقت رسیدگی به این لایحه را به دلیل رسیدگی به لایحه بودجه ندارد، حالا کاشف به عمل می آید که خود دولت هم وقت تصویب این لایحه را بنا بر آنچه رحمانی فضلی، آن را در نوبت بودن چند لوایح دیگر در دستور کار هیأت وزیران می داند، نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۷۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 04 March 2017
لایحه جامع نظام انتخاباتی سرنوشت جالبی پیدا کرده است؛ لایحه ای که در همین مجموعه دولت در حال بررسی است و به نظر می رسد، اعضای کابینه از روند تصویب آن بهتر از سایرین با خبر باشند، با اظهار نظرات چند روز گذشته دو نفر از هیأت وزیران همچنان بر مدار خبرهای ضد و نقیض می چرخد.

به گزارش «تابناک»، طی روزهای گذشته، وقتی رحمانی فضلی از روند رسیدگی به لایحه جامع نظام انتخابات گفت و عنوان کرد، در کمیسیون سیاسی امنیتی دولت در دست بررسی است و تاکنون ۱۲۰ماده آن تصویب شده و‌ حدود ۳۰ تا۴۰ ماده آن باقی مانده، از سرنوشت آن با اطمینان حرف زد.

او تأکید کرد: با روندی که پیش می رود و نوبتی که لوایح در دولت دارند، فکر نمی کنم بتوانیم لایحه جامع نظام انتخابات را برای امسال عملیاتی کنیم.

با این سخنان وزیر کشور، اگر تا پیش از این عنوان می شد، تنها مجلس است که وقت رسیدگی به این لایحه را به دلیل رسیدگی به لایحه بودجه ندارد، حالا کاشف به عمل می آید که خود دولت هم وقت تصویب این لایحه را بنا بر آنچه رحمانی فضلی، آن را در نوبت بودن چند لوایح دیگر در دستور کار هیأت وزیران می داند، نخواهد داشت.

با این حال، تنها فردی که همچنان اصرار دارد، لایحه جامع نظام انتخابات به انتخابات اردیبهشت 96 می رسد، معاون پارلمانی رییس جمهوری است. حسینعلی امیری که از بررسی صد و بیست و هشتمین ماده این لایحه خبر می دهد و همچنان می گوید تلاش داریم این لایحه را هرچه زودتر به مجلس برسانیم.

امیری در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» امکان هرگونه رایزنی برای ارائه طرح اصلاحی از سوی مجلس در جهت رفع مشکلاتی که در انتخابات هر دوره اعم از پول های کثیف و هزینه های تبلیغاتی ایجاد می شود را رد کرد و یادآور شد: آن چیزی که از سوی ما پیگیری می شود، لایحه دولت است و این برای من به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهوری اولویت دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در عین حال با تأکید بر اینکه ما داریم تلاش می کنیم، هر چه زودتر این لایحه را به مجلس برسانیم، افزود: این اقدام ما به معنای این نیست که اگر مجلس طرحی در راستای همین موضوع شفاف سازی و استفاده از تکنولوژی های نو تهیه کرد، دولت بخواهد با آن مخالفت کند.

امیری البته اظهار کرد: مجلس برای تهیه طرح کاملا دستش باز است، نه فقط در رابطه با انتخابات؛ بلکه راجع به هر موضوع دیگری که بخواهد؛ اما تلاش ما بر این است که لایحه جامع نظام انتخابات را هرچه زودتر به مجلس ارائه کنیم.

وی در واکنش به اظهارات وزیر کشور، مبنی بر اینکه گفته این لایحه به انتخابات آینده نمی رسد، تصریح کرد: ما تلاش خودمان را می کنیم. هر هفته جلسه رسیدگی به این لایحه برگزار می شود و تاکنون 128 ماده از آن به تصویب رسیده است. تلاش می کنیم هرچه زودتر آن را به مجلس برای تصویب برسانیم.

وی در عین حال تأکید کرد: هرچند دست نمایندگان برای طرح بسته نیست و آنان می توانند هرجا که صلاح دانستند طرح بدهند، همه تلاش دولت بر این است بتواند لایحه مذکور را آماده کرده و برای تصویب به مجلس ارائه کند. این سخنان در حالی از سوی امیری مطرح می شود که وزیر کشور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی انتخابات، بر نرسیدن لایحه جامع انتخابات به انتخابات پیش رو تأکید کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی