بازدید 3233
مولاوردی در گفت‌وگو با «تابناک»:

شعارهای حمایتی از زنان، بازارگرمی است/ زنان اجازه ندهند که به سیاه لشکر تبدیل شوند

وی در خصوص هزینه های مطالبه گری که آن را شرط حضور همیشگی زنان در عرصه سیاست کشور دانسته، گفت: ما به عنوان عضوی از همین قشر خودمان بهتر می دانیم که ورود به عرصه سیاسی چه هزینه های مادی و معنوی و از همه مهمتر حیثیتی به دنبال دارد. بنابراین زنان ما باید به این هزینه ها تن بدهند تا در نهایت بتوانند نقش اساسی خود را ایفا کرده و بتوانند بخشی از مطالبات خود را محقق کنند.
کد خبر: ۶۷۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 06 March 2017

تمجید از نقش زنان در سیاست ایران، هیچگاه از سر زبان مسئولان کشور نمی رود؛ چه آن زمان که در دوران گذار از انقلاب اسلامی بر این نقش تاکید می شده، چه در هشت سال جنگ تحمیلی که حضور آنان را قدر می دانستند و چه در دولت های بر آمده از رای مردمی که نیمی از جمعیت آنان را زنان تشکیل می دادند.

به گزارش«تابناک»، اما آنچه که در طرح نام و نقش زنان و سهیم دانستن آنان در سیاست ایران اثرگذار است و مسئولان را به راوی داستان هایی از حضور آنها در عرصه های مختلف کشور تبدیل می کند، دوره انتخابات است. جایی که کاندیداهای انتخابات مخصوصا ریاست جمهوری نمی توانند به راحتی از نیمی از آرای جمعیت کشور بگذرند، آنها را با شعارها و وعده هایی که برای پاسخگویی به مطالبات آنان سر می دهند، تشویق به تداوم نقش آفرینی ها در عرصه سیاست کشور می کنند.

اگرچه سالهای آغازین انقلاب اسلامی با تخصیص جایگاه ویژه ای برای زنان ایرانی همراه بود و آنان را بر این باور رساند که رفته رفته این حضور پررنگ تر خواهد شد اما در عمل این اتفاق نیفتاد. تثبیت جایگاه زنان در همان معدود نفراتی که وارد مجالس ایران پس از انقلاب شده بودند و معاونت هایی که در سالهای آتی برای آنان در نهاد ریاست جمهوری در نظر گرفته شد، حد اعلای برآورده شدن خواسته های آنان بود تا باز هم زنان باشند و دوران انتخاباتی که به راحتی نامشان ابزار تبلیغاتی کاندیداها می شود.

اکنون با نزدیک شدن به دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، باز هم بر نقش پررنگ زنان در عرصه سیاسی کشور تاکید شده و وعده هایی که از این طریق در پاسخ به مطالبه گری های آنان داده می شود، آنان را به پای صندوق های رای خواهد کشاند. در این بین انتخابات ریاست جمهوری که همواره بر نقش نیمی از اعضای جامعه تاکید دارد، با نهادی تحت عنوان معاونت امور زنان بهتر می تواند پاسخگوی مطالبات آنان باشد. اما آنچه که در طی این سالها روی داده چیزی خلاف این امر را اثبات می کند.

معاون امور زنان ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار «تابناک»، در پاسخ به این سوال که چرا نقش زنان همواره در زنان تبلیغات انتخابات مطرح شده و پس از آن پاسخی به مطالبات آنان داده نمی شود، آن را طبیعت هر انتخاباتی دانست و اظهار کرد: در هر انتخاباتی در کشور ما شعارها نقش بازارگرمی را دارند. بنابراین هر شعاری هم که مورد استقبال مردم باشد و خواهان بیشتری هم داشته باشد مثل حمایت از زنان، از سوی کاندیداها مورد استفاده قرار می گیرد.

شهین دخت مولاوردی جلوگیری از استفاده ابزاری از نام و نقش زنان را در نحوه عملکرد خود آنها دانست و عنوان کرد: زنان ما باید در این زمینه به گونه ای رفتار کنند که استفاده ابزاری از نقش آنان در سیاست کشور به حداقل برسد. وی در عین حال تاکید کرد: زنان باید با اقدامات خود کاری کنند که به سیاه لشگری که همیشه در پشت صحنه بوده و گرم کننده تنور انتخابات باشند، تبدیل نشوند.

مولاوردی در این گفت و گو نه از نقش دولتها گفت و نه به وظیفه ای که بر عهده معاونت امور زنان است، اشاره کرد، او این چاره جویی را در عملکرد خود زنان خواند و تصریح کرد: زنان ایرانی پس از هر انتخاباتی با پیگیری مطالبات خود می توانند همچنان نقش خود را در سیاست کشور حفظ کنند و ما هم امیدورایم که طوری حرکت کنند که به ابزار دست قدرت تبدیل نشوند. معاونت امور زنان ریاست جمهوری در ادامه و با بیان اینکه فضا برای پرداختن به مطالبات زنان همواره فراهم است، عنوان کرد: دغدغه ما برای خواسته های زنان ایرانی تنها به همین مورد ختم نمی شود بلکه بحث مهمی که در این میان وجود دارد، هزینه هایی است که با این مطالبه گری ها برای آنان بوجود می آید. مولاوردی تاکید کرد: این هزینه ها باید از سوی زنان مورد ارزیابی و توجه قرار بگیرد و در صورتیکه آنان حاضر به پرداخت هزینه های مطالبه گری باشند، می توانند به خواسته های خود برسند.

وی در خصوص هزینه های مطالبه گری که آن را شرط حضور همیشگی زنان در عرصه سیاست کشور دانسته، گفت: ما به عنوان عضوی از همین قشر خودمان بهتر می دانیم که ورود به عرصه سیاسی چه هزینه های مادی و معنوی و از همه مهمتر حیثیتی به دنبال دارد. بنابراین زنان ما باید به این هزینه ها تن بدهند تا در نهایت بتوانند نقش اساسی خود را ایفا کرده و بتوانند بخشی از مطالبات خود را محقق کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست