بازدید 3316

انفجار و حمله انتحاری الشباب در یک هتل سومالی

کد خبر: ۶۶۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶ 26 January 2017
شمار کشته شدگان دو عملیات انتحاری جداگانه تروریست های الشباب وابسته به القاعده به هتلی در موگادشیو پایتخت سومالی به 32 نفر و زخمی ها به 51 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه از موگادیشو گزارش داد که این حملات انتحاری به هتل 'دایه' در مرکز پایتخت در نزدیکی پارلمان و کاخ ریاست جمهوری صورت گرفته است.
 
اتحادیه خبرنگاران سومالی اعلام کرد که در جریان حمله دوم ، هفت خبرنگار و عکاس از خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس و تلویزیون الجزیره زخمی شدند.
 
دکتر عبدالقادر رئیس اورژانس سومالی گفت که در نخستن حادثه عامل انتحاری اقدام به انفجار یک دستگاه خودروی حاوی مواد منفجره در مقابل درب ورودی این هتل کرد که در نتیجه آن 13 نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
 
وی در این خصوص گفت: متعاقب این انفجار بود که 4 فرد مسلح دیگر وارد هتل شده و تعداد دیگری از ساکنان هتل و از جمله ماموران امنیتی هتل را به رگبار بستند.
 
عمر محمد، وزیر امنیت سومالی در گفت وگو با فرانس پرس گفت: دومین حمله با خودرو انتحاری دیگر در همین محل رخ داد در حالی که هنوز نیروهای امداد و نجات و اورژانس به همراه خبرنگاران محلی و بین المللی در پی حمله اولی در صحنه بودند.
 
وی با بیان این که احتمال افزایش تلفات این حملات تروریستی که الشباب مسئولیت آنها را به عهده گرفت، وجود دارد، افزود: بعد از این حادثه نیز 4 فرد مسلح با یورش به ساختمان اصلی هتل و بسوی دفتر مدیریت آن، با مقاومت و تیراندازی نیروهای امنیتی مواجه شدند و قبل از رسیدن به هدف خود جان خود را از دست دادند.
 
الشباب یک گروه تروریستی سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده و بارها به نیروهای دولتی و اتحادیه آفریقا در این کشور حمله کرده است.
 
این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال های اخیر شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار