بازدید 6314

دومین روز تجمع کارگران هپکو در اراک

کد خبر: ۶۵۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 08 January 2017
ایلنا: دست کم۵۰۰ نفر از کارگران واحد «ماشین سازی هپکو اراک» در ادامه اعتراض صنفی روز گذشته خود در میدان اصلی شهر، صبح امروز نیز در محوطه کارخانه تجمع کردند.

تعدادی از کارگران حاضر در تجمع امروز به ایلنا گفت: در تجمع روز نخست که دیروز (شنبه ۱۸ دی ماه) در میدان اصلی شهر اراک صورت گرفت به جز وعده‌های غیرعملی هیچ پاسخ قاطعی ازسوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان امروز نیز در محل کارخانه تجمع کنیم.

کارگران معترض می‌گویند دلیل اعتراض ما کارگران ماشین سازی هپکو اراک عدم دریافت دست کم ۵ ماه مزد معوقه است که کارفرما از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کند.

 معترضین با بیان اینکه خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود هستند، در ادامه گفتند:بخش دیگری از مطالبات کارگران هپکو  مشخص نبودن وضعیت سهامداران این کارخانه است که مدیریت کارخانه در این خصوص نیز پاسخ مشخصی به ما کارگران نمی دهد.

به گفته آنان، کارگران این واحد تولیدی به این دلیل پیگیر مطالبات خود هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

معترضین بابیان اینکه هر یک از ما کارگران دست‌کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بسیار برایمان سخت شده؛ در ادامه گفتند: در این شرایط نمی‌توان از ما انتظار داشت که نسبت به وضعیت ماشین سازی هپکو اراک بعد از خصوصی‌سازی و مطالبات مزدی خود بی‌تفاوت بمانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس