بازدید 11204

درخواست کمک آنکارا از مسکو

مقام‌های امریکایی می‌گویند ترکیه با پشتیبانی هوایی امریکا از نظامیان ترکِ مستقر در سوریه مخالفت و به جای آن از روسیه درخواست کمک کرده است.
کد خبر: ۶۵۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 05 January 2017
مقام‌های امریکایی می‌گویند ترکیه با پشتیبانی هوایی امریکا از نظامیان ترکِ مستقر در سوریه مخالفت و به جای آن از روسیه درخواست کمک کرده است.
 
به گزارش شبکۀ خبری ان‌بی‌سی، دو مقام ارتش امریکا اعلام کردند آنکارا با پشتیبانی هوایی روسیه از عملیات نظامی ترکیه در سوریه موسوم به سپر فرات موافقت کرده است.

این دو مقام نظامی مدعی شدند ترکیه کمک ائتلاف تحت هدایت امریکا را نپذیرفته است.
بر اساس این گزارش، یکی از این دو مقام امریکایی در پاسخ به سؤالی دربارۀ اینکه آیا روسیه به مواضع داعش در این شهر حمله می‌کند، گفت آ‌ن‌ها هم اینک در این عملیات مشارکت دارند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در دسامبر 2016 گفته بود امریکا به تعهد خود دربارۀ پشتیبانی هوایی از عملیات آنکارا در سوریه عمل نکرده است.

در همین حال، فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه، چهارشنبه متذکر شد عدم پشتیبانی هوایی امریکا از عملیات نظامی آنکارا در سوریه، احساسات ضد امریکایی در خصوص استفادۀ واشنگتن از پایگاه هوایی اینجرلیکِ ترکیه برانگیخته است.

بر اساس گزارش‌ها، جنگنده‌های امریکایی چندین بار بر فراز الباب پرواز کرده‌اند؛ اما هیچ حمله‌ای به این شهر انجام نداده‌اند.

ترکیه یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در سوریه به شمار می‌رود.
آنکارا همچنین به آموزش و مسلح کردن عناصر تکفیری، تسهیل ورود آن‌ها به سوریه و خرید نفت قاچاق از پیکارجویان متهم است.

ترکیه عملیات سپر فرات را در خاک سوریه از 3 شهریور آغاز کرد و هدف از این عملیات را آزادی منطقۀ مرزی شمال سوریه از کنترل داعش و پایان‌دادن به سیطرۀ نیروهای کردتبار مخالف آنکارا در این منطقه عنوان کرد.

دولت دمشق بارها این عملیات را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود، «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» خوانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان