بازدید 5694
۴

مولاوردی: چهار دیواری اختیاری نیست

کد خبر: ۶۵۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 03 January 2017
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مبارزه با خشونت علیه زنان را مسئولیتی همگانی دانست و تاکید کرد:چهار دیواری در حوزه قوانین علیه رفع خشونت زنان، اختیاری نیست.

به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی، امروز ( سه شنبه) در همایش ملی رفع خشونت علیه زنان افزود: خشونت علیه زنان، موضوعی پیچیده و چند عاملی است و اینکه الگوی خشونت تغییر کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت قوانین مبارزه علیه خشونت زنان گفت: باید این قوانین به روز رسانی شود؛ ضمن اینکه همه در مقابل خشونت علیه زنان مسئولیم.

مولاوردی، خشونت علیه زنان را نقض حقوق بشر دانست و افزود: پیامد این خشونت، تبعیض در قانون و عمل است که برخی از این تبعیض ها نانوشته است.

معاون امور زنان رئیس جمهوری با اشاره به عوامل مختلف خشونت علیه زنان بیان کرد: اندیشمندان پزشکی، عوامل زیستی و هورمونی و رفتارشناسان، اختلالات روانی را در بروز خشونت علیه زنان مطرح می کنند.

وی در مورد علل اجتماعی خشونت هم گفت: علل اجتماعی خشونت علیه زنان متفاوت و در هم تنیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
حرف نزنه سنگین تره
از یه طرف میگه بیخانمانها را باید عقیم کرد و از طرف دیگه صحبت حقوق بشر میکنه؟!!
اتفاقا در تمام دنیا چهار دیوری اختیاریست . متاسفانه مسوولین ما وقتی توانایی انجام کاری را ندارند شروع به بازی با کلمات و اظهار نظرهای بی مورد میکنند . چهار دیواری اختیاری چه ربطی به خشونت علیه زنان دارد؟ اگر منظورتون اینه که توی خانه به زنان ظلم میشود و کسی متوجه این ظلم نمیشود دلیل آن چهار دیواری نیست . دلیلش بی پناهی زنان در جامعه و عدم پشتیبانی قانون از زنان است . زنی که حتی کرایه تاکسی ندارد تا خودش را به کلانتری برساند چگونه میتواند از حق خودش دفاع کند تازه وقتی به مراجع قانونی مراجعه میکند از همون اول کار گرکهای طمعکار در کمین نشسته و به هر مرجعی مراجعه میکنه اولین کار زشت کرفتن شماره تلفن خانم هست .نگاه های سنگین و سرزنش های مردم و همسایه ها و خانوده چکونه میتواند اجازه بدهد که یک خانم بی پناه از حق خودش دفاع کند . اگر رست میگویید یک مرجع یا مکانی را درست کنید که خانمها به اونجا مراجعه کنند و در همون یک ساعت اول به کارش رسیدگی شده و کسی که علیه اون خانم خشونتی روا داشته به سزای عملش برسد نه اینکه از کالماتی استفاده کنید که هیچ مصرفی بجز به تمسخره گرفتن نداره . وقتی یک خانم مورد ضرب وشتم قرار میگیره گاهی تا چند ماه نمیتونه حتی حرف خودشو به دادگاه های خانواده ثابت کنه . بهتر بود بجای این حرفها میفرمویدن که دادگاههای و مراجعی را درست میکنیم که کمتر از 48 ساعت و بدون یک ریال هزینه کاغذ و کپی و غیره به درد خانمهای بی پناه میرسیم و فرد ظالم را به سرجایش مینشانیم
مشكل از اختياري بودن يا نبودن چارديواري ها نيست، مشكل قوانين و عرفيه كه زن رو جزو مايملك مرد (پدر، برادر، شوهر) قرار مي ده.
والله ما خشونت زنان بر عليه مردان رو تو اين دوره زمونه بيشتر شاهديم. به پير به پيغمبر، اينو به كي بگيم؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار