بازدید 26339

شلیک موشک در جزیره خارک پس از 27 سال

کد خبر: ۶۵۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 28 December 2016
در رزمایش پدافند هوایی علاوه بر اولین آزمایش میدانی سامانه موشکی «تلاش»، سامانه های موشکی مستقر در جزیره خارک نیز پس از 27 سال اقدام به شلیک کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح امروز و در آخرین مرحله از رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 7 که در جنوب کشور در حال برگزاریست، برای نخستین بار عملکرد سامانه موشکی «تلاش» به همراه رادار کنترل آتش «افق» مورد آزمایش و ارزیابی عملیاتی قرار گرفت و این سامانه موفق شد در کمترین زمان ممکن نسبت به انهدام پهپاد متخاصم اقدام کند.

سامانه موشکی تلاش یک سامانه پدافند هوایی کاملا بومی است که می تواند با استفاده از موشک های صیاد، اهداف را در ارتفاع متوسط به بالا مورد اصابت قرار دهد.

بنا بر این گزارش، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مرحله از رزمایش، شلیک سامانه‌های موشکی مستقر در جزیره خارک در خلیج فارس بود که این امر پس از 27 سال یعنی از زمان 8 سال دفاع مقدس، برای اولین بار صورت می‌گیرد.

طی برنامه عملیاتی تعریف شده، سامانه موشکی مرصاد در جزیره خارک توانست پهپاد هدف را با استفاده از موشک های میان برد «شلمچه» مورد اصابت قرار دهد.

جزیره خارک یکی از مهمترین جزایر ایرانی در خلیج فارس است که در طول جنگ ایران و عراق بیش از 90٪ از صادرات نفت ایران از این جزیره انجام می‌گرفت و برای همین نیروی هوایی عراق، 2800 حمله (طبق برخی آمار) برای نابودی این تاسیسات در جزیره اجرا کرد ولی موفق به انجام این کار نشد.

به گزارش فارس، ارائه خدمات بهداشتی و عملیات مردم یاری به ساکنین بومی در منطقه عمومی رزمایش و انجام ویزیت های رایگان پزشکی از دیگر اقدامات انجام شده در کلیه مراحل رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار