بازدید 11719
۵

چرا فوعه و کفریا مانند حلب در صدر اخبار رسانه های غربی قرار نگرفت؟ + ویدیو

تلویزیون دولتی سوریه، با انتشار تصاویر و فیلم های مربوط به این حادثه بیان کرد: تروریست های مسلح به پنج اتوبوس حامل شهروندان غیر نظامی حمله کرده و آنها را به آتش کشیدند. تلویزیون المیادین نیز اعلام نموده که این گروه تروریست، وابسته به گروه معارض موسوم به جبهه النصره (یکی از شاخه های القاعده) بوده اند.
کد خبر: ۶۴۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 19 December 2016
در حالی که طی هفته گذشته و در پی آزادسازی شهر حلب از چنگال تروریست های داعش و شورشیان مسلح و معارض رسانه های غربی و سیاستمداران کشورهای اروپایی و آمریکایی با تبلیغات گسترده، سعی بر آن داشتند تا با در صدر قرار دادن موضوعات بشردوستانه روسیه، ایران و سوریه را متهم به جنایت جنگی کنند، ماجرای به آتش کشیده شدن اتوبوس های حامل شهروندان غیر نظامی دو شهر فوعه و کفریا، گویا در بایکوت خبری قرار می گیرد؛ موضوعی که نشان از سوءاستفاده تبلیغاتی غرب و رسانه های غربی از ماجرای جنگ در سوریه دارد.

به گزارش «تابناک»؛ طی هفته گذشته، رسانه های غربی بارها تلاش کردند، با انتشار تحلیل ها و گزارش هایی، پیروزی نیروهای ارتش سوریه در حلب را تحت الشعاع مسائل حاشیه ای قرار داده و با انتشار خبرهایی بعضا کذب ایران، روسیه و سوریه را متهم به کشتار غیرنظامیان در حلب ـ نسل کشی فرقه ای ـ کنند.

در همین حال، حتی رویترز به نقل از چند منبع ناشناس و گمنام از تروریست ها و شورشیان بیان کرد که ایران با دخالت در توافق آتش بس و ممانعت از خروج غیر نظامیان، سعی دارد تا منویات و منافع سیاسی خود را در اولویت نسبت به جان شهروندان غیر نظامی قرار دهد.

اما تصاویری که امروز از منطقه کفریا و فوعه منتشر شده است، نشان می دهد، روز گذشته، چند اتوبوس حامل شهروندان غیر نظامی ـ که به سمت مناطق بیرون از محاصره شورشیان هدایت میشده است ـ از سوی این گروه های معارض مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است. گزارش ها حاکی از آن است که این اتوبوس ها، حامل مجروحان و بیمارانی بوده که طی هفته های گذشته در محاصره نیروهای تروریست و شورشیان قرار داشته اند.

چرا فوعه و کفریا  مانند حلب در صدر اخبار رسانه های غربی قرار نگرفت؟ + فیلم

بنابراین، نیروهای ائتلاف ارتش دولتی سوریه، خواهان خروج غیر نظامیان از این دو شهر همزمان با خروج تروریست ها و شورشیان از شرق حلب شده بودند؛ اما در میانه راه، این اتوبوس ها مورد حمله نظامیان مسلح قرار گرفته و به آتش کشیده شده اند.

این در حالی است که شورشیان برای جلوگیری از هرگونه تبلیغات منفی علیه خود، اقدام به آتش کشیدن این اتوبوس ها را نپذیرفته و آن را به گردن افرادی انداخته اند که به گفته آنها، ارتباطی با ارتش آزاد سوریه – گروه معارض علیه بشار اسد – ندارند. این گروه با انتشار یک بیانیه گفته است، اقدام به حمله به این اتوبوس ها، اقدامی غیر عقلانی و بی پروا بوده که منجر به در خطر افتادن جان صدها شهروند غیر نظامی شده است!

چرا فوعه و کفریا  مانند حلب در صدر اخبار رسانه های غربی قرار نگرفت؟ + فیلم

در همین حال، تلویزیون دولتی سوریه، با انتشار تصاویر و فیلم های مربوط به این حادثه بیان کرده است: "تروریست های مسلح" به پنج اتوبوس حامل شهروندان غیر نظامی حمله کرده و آنها را به آتش کشیدند. تلویزیون المیادین نیز بیان اعلام نموده که این گروه تروریست وابسته به گروه معارض موسوم به جبهه النصره – یکی از شاخه های القاعده – بوده اند. این گروه پیش از این گفته بود، موافق خروج شهروندان از فوعه و کفریا ـ که اغلب آنها شیعه هستند ـ نیست.

فیلم منتشره از این حادثه نشان می دهد، گروهی با حمل سلاح و فریاد "الله اکبر" ظاهرا به این اتوبوس ها حمله کرده اند؛ افرادی که مقامات شورشی از انتساب آنها به خود سر باز می زنند.

تعداد بازدید : 54
آتش زدن اتوبوس حامل شهروندان توسط تروریست ها

نکته مهم در این میان، اما آن است که این موضوع هرچند از سوی خبرگزاری رویترز به شکلی کاملا محدود پوشش داده شده، در بسیاری از شبکه های رسانه ای غربی بایکوت خبری شده است. در واقع همان رسانه هایی که با آب و تاب فراوان موضوع حلب و جنایت جنگی در این شهر را پیگیری می کنند، کوچکترین اشاره ای به موضوع حمله تروریست های مورد حمایت خود به شهروندان غیر نظامی شیعه در سوریه نکرده اند.

این مسأله به خوبی نشان می دهد، چگونه رسانه های غربی و سیاستمداران آنها، از استانداردهای دوگانه در مورد سوریه و در راستای منافع و اهداف خود در این کشور پیروی می کنند.

چرا فوعه و کفریا  مانند حلب در صدر اخبار رسانه های غربی قرار نگرفت؟ + فیلم


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۵
چون امپراتوری رسانه ای جهان مشخص میکنه شما چی ببینی چی نبینی . چه موجی ایجاد کنید چه موجی ایجاد نکنید. حلب کجاست باید همه بدونن چون طرفداراشون اونجا محاصرن. اما فوعه کفریا و هیچ کس نباید بفهمه چون شیعه ی مظلوم بی پناه اونجاست.
اینکه انتظار داشته باشیم خبرنگاران و رسانه های آنها زحمت پوشش خبری فوعه و کفریا را داشته باشند، به علت تضاد با منافع آنها کار انتظار بجایی نیست. این رسانه های جبهه مقاوت هستند که باید با خبرنگاران و رسانه های خود پوشش گسترده و زنده ای از این مناطق داشته باشند و ضمن فشار بر رسانه های آنها برای بازتاب این اخبار، افکار جهانی را نیز متوجه این امر نمایند. در واقع کم کاری از جانب خود ماست.
تلویزیون بی بی سی کامل فیلمشو نشون داد و اعلام کرد که مخالفان آتیش زدن ولی هیچ مجروحی نبود
در ابتداي اين موج رسانه اي در كل دنيا (هم زمان تهييج مردم تركيه! توسط اردوغان و رسانه هاي حاميش جالب بود؟!) كه اصلا نميگفتن قراره مبادله اي صورت بگيره و فقط روي اين زوم بودن كه فقط مردم عادي ! در گروگان ارتش سوريه ، روسيه و بويژه ايران ( با صداي بلندتر) هستن.
چون اگه ميگفتن مبادله ، لااقل در اذهان چهارتا انسان آگاهتر جامعه هاشون سوال ايجاد ميشد كه اوضاع واقعا چيه و همه يك طرفه به قاضي نميرفتن .
الان هم بايد تمركز بر روي اين باشه كه هنوز افرادي ( ظاهرا افراد سالم و مردها ) در اين دو شهرك هستن و امكان فاجعه انساني به خاطر عصبانيت تروريستها بويژه بعد شكست در حلب و شرايط خاص ادلب وجود داره
اینکه رسانه های غربی پوشش اینگونه اخبارروندجای تعجب نیس امااینکه رسانه های مابایددراینگونه اوقات فعالترعمل کنن وکاملامنفعل ودرحال دعواهای سیاسین جای تعجب داره,
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم