بازدید 11804
۲
در حاشیه نامه سرگشاده آقای کارگردان؛

حسن فتحی کمپین علیه «شهرزاد» را حاصل توطئه چه کسانی می‌داند؟

به نظر می‌رسد کوشش فتحی بیش از آنکه متوجه روشنگری باشد، در راستای توجیه مخاطبان این سریال است تا به واسطه بدگمانی و این تصور که این سریال با اموال عمومی تولید شده، قید خرید فصل دوم را نزنند و «شهرزاد» این بار یک شکست بزرگ تجاری را تجربه نکند.
کد خبر: ۶۴۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 13 December 2016
حسن فتحی کمپین علیه «شهرزاد» را حاصل توطئه چه کسانی می‌داند؟
پس از حواشی به وجود آمده درباره سریال «شهرزاد»، حسن فتحی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به عموم مردم، کوشیده تا داستان این سریال را از حکایت فساد در صندوق فرهنگیان جدا کند و فصل دوم «شهرزاد» را نجات دهد اما آیا در نهایت می‌تواند خشم مخالفان «شهرزاد» را فرو بنشاند و همچنان مردم برای تماشای فصل دوم این اثر پول پرداخت خواهند کرد؟
 
به گزارش «تابناک»؛ همزمان با نخستین گام‌های پس از پیش تولید و آغاز تولید فصل دوم سریال «شهرزاد» ـ که با تهیه کنندگی محمد امامی ساخته می‌شد ـ سرمایه گذار و تهیه کننده این سریال بازداشت و اندکی بعد اعلام شد که بازداشت امامی به فساد مالى رخ داده در صندوق فرهنگيان کشور مرتبط است. این مسائل غیرمستقیم توسط برخی تهیه کنندگان رقیب در زمان عرضه فصل اول شهرزاد نیز مطرح می شود؛ اما پس از گرفتار شدن امامی، به شکل شفاف تری انگشت های اتهام به سمت سرمایه گذار شهرزاد نشانه رفت.
 
در شرایطی که تهیه کننده شهرزاد ماه های اخیر را در زندان گذراند، به جز اشارات کوتاه برخی عوامل این سریال و اطلاعیه ای که اخیراً درباره این سریال صادر شد، شاهد واکنش جدی نسبت به حجم وسیع حواشی مطرح درباره این سریال نبوده ایم و اطلاعیه اخیر نیز پس از به راه افتادن کمپین «نه به شهرزاد» صادر شد؛ کمپینی که با هدف تحریم فصل دوم این سریال به واسطه استفاده از پول های آلوده توسط گروهی در شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه ها به راه افتاد.
 
حسن فتحی کمپین علیه «شهرزاد» را حاصل توطئه چه کسانی می‌داند؟
البته این اطلاعیه نیز نه دفاعیه ای برای عقبه مالی این سریال، بلکه صرفاً با هدف تبری جستن سینماگران مشغول در این پروژه بود. در بخشی از این اطلاعیه تأکید شده بود: «سوابق و پیشینه کاری عوامل هنری سریال شهرزاد بر اغلب ایرانیان علاقه مند به هنر نمایش پوشیده نیست و به نیکی آگاه اند که هنرمندان مزبور در زمره خوشنام ترین و شریف ترین و مستقل ترین افراد حرفه خویش محسوب می شوند و سالیان زیادی را صرف ساختن آثار ارزشمند فرهنگی و مردمی کرده اند.»
 
اکنون پس از افزایش چالش بر سر این سریال و به راه افتادن کمپین «نه به شهرزاد» برای تحریم فصل دوم این سریال که با وجود اطلاعیه روابط عمومی سریال «شهرزاد»، همچنان استمرار یافت، حسن فتحی کارگردان این سریال با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به منتقدین کوشید تا فضای افکارعمومی را مدیریت کند و در این آشفته بازار از ریزش مخاطبان فصل دوم «شهرزاد» جلوگیری نماید و در عین حال از حیثیت حرفه‌ای خود و همکارانش در تولید این سریال دفاع نماید.
 
فتحی در بخشی از نامه‌ای که امروز منتشر شده، تاکید کرده است: «افکار عمومی، قدرت مهم و پنهانی است که سال‌ها نادیده گرفته شده و مدام دست‌کاری شده و خوشبختانه راه‌های بروز و ظهور خود را پیدا کرده است. امری نیکو و مبارک؛ اما در جامعه قطب‌بندی‌شده و پنهان‌کار ما پرسش از دست‌های پنهان، پرسشی است مجاز و مشروع و این دغدغه که در پس این شفاف‌سازی سهم حقیقت تا کجا از مصلحت‌های سیاسی و منافع مالی تفکیک شده است؟ آیا مقصود افشای ناحق است و خورده‌شدن حقوقی مسلم (آن هم حقوق فرهنگیان که هم‌سرنوشت هنرمندان‌ هستند) یا غرض به‌زمین‌زدن پروژه‌ای است که مستقل بود و موفق؟! نکند مقصود ایجاد ترس است تا هنرمند را وادار به خودسانسوری کند؟ تاریخ سیاسی ایران سرشار است از این همدستی‌های ناخودآگاه و پنهان؛ بازی‌ای که یکی راه می‌اندازد و دیگری بازی‌اش را می‌خورد!»
 
فتحی به صراحت اشاره نمی‌کند که چه کسانی پشت این بازی هستند اما در روزهای اخیر انگشت اتهام به سمت برخی عوامل این سریال نشانه رفته شده بود که در فصل اول حضور پررنگی در پشت دوربین داشتند اما در فصل دوم این مجنوعه پرطرفدار نقشی نداشته‌اند. البته در این زمینه هیچ مستند قابل اتکایی ارائه نشده بود و صرفاً این ادعا طرح شده بود و احتمالاً ارجاع چنین اتفاقاتی به یک عده که افکارعمومی را بازی داده اند، از همین جا نشات می گیرد.
 
فتحی در بخش دیگری از یادداشت خود می‌کوشد حساب سرمایه «شهرزاد» را از اموال صندوق فرهنگیان جدا کند و در این زمینه می نویسد: «این سریال از زمان بسته‌شدن قرارداد ساخت آن در سال ٩٢ تا زمان پایان فیلم‌برداری آن، به دلیل مشکلات مالی و تأخیر طولانی در پرداخت‌ها دست‌کم سه ‌بار تا مرز تعطیلی پیش ‌رفت و آنچه اساسا موجب شد تا پای سرمایه‌گذار دوم به این پروژه باز شود، همین مسئله بود. اکنون این پرسش اساسی و مهم مطرح می‌شود که چرا سریالی را که تهیه‌کننده در تأمین بودجه‌اش (که حدود ١٢‌ میلیارد تومان بوده) ناگزیر به اضافه‌کردن سرمایه‌گذار دوم شده، برخی افراد تلاش می‌کنند تا به ماجرای یک اختلاس هشت‌‌هزار‌‌میلیاردی و صندوق ذخیره فرهنگیان ربط و پیوند بدهند!؟»
 
در شرایطی که احتمال می‌رود با طولانی شدن حبس تهیه کننده و سرمایه گذاری فصل دوم «شهرزاد»، روند تولید این مجموعه به واسطه کسری هزینه تولید سست شود، به نظر می‌رسد کوشش فتحی بیش از آنکه متوجه روشنگری باشد، در راستای توجیه مخاطبان این سریال است تا به واسطه بدگمانی و این تصور که این سریال با اموال عمومی تولید شده، قید خرید فصل دوم را نزنند و «شهرزاد» این بار یک شکست بزرگ تجاری را تجربه نکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲
می تونید قسطی این دفعه به معلم ها بفروشید کاری بر شما نداره
تو کشوری که هر روز از یه جایی خبر دزدی میاد دیگه اینا طبیعیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل