بازدید 6304

درخواست مغولستان برای پیوستن به پرونده نوروز

کد خبر: ۶۴۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 07 December 2016
مدیر کل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی گفت: قدرت فرهنگی نوروز در حال گسترش است و بسیاری از کشورها همچون مغولستان هم خواستار پیوستن به پرونده جهانی نوروز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فرهاد نظری افزود: ثبت درخواست مغولستان برای پیوستن به پرونده نوروزمشترک یک پرونده، نشان قدرت فرهنگی و فراگیر کشور مبدأ است و وقتی این تعداد کشور خواستار پیوستن به پرونده نوروز هستند به این معنا است که ما در انتشار این ارزش فرهنگی به سایر کشورها موفق بوده ایم.

وی با بیان اینکه، با ثبت جهانی پرونده های میراث ناملموس به صورت مشترک چیزی را از دست نمی دهیم گفت: علاوه بر مغولستان، تانزانیا و چین هم خواستار پیوستن به این پرونده شده ا ند.

نظری گفت: پرونده جهانی نوروز از ابتدا با 7 کشور و مدیریت ایران به ثبت جهانی رسیده است و پیوستن سایر کشورها به این پرونده با نظر و موافقت ایران به عنوان مدیر پرونده صورت می گیرد و بعد از آن یونسکو این فرایند را بررسی و تأیید می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
اوج شکوفایی ایران در دوران حکومت مغولها بوده
خوش آمد.
چه بد
فرهنگ ایرانی و نوروز بیش از آنچه فکر می‌کنید به قوم مغول مدیون است
دوران مغول‌ها اوج شکوفایی فرهنگ ایرانی بود
شاید در هزار سال اخیر هیچ گروهی به اندازه مغول‌ها به این فرهنگ و آب و خاک خدمت نکرده باشند
گاهی کمی تحقیق بد نیست دوستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
این وحشی ها خیلی از شهرهای ایران رو با خاک یکسان کردن و تعداد زیادی از هموطنان ما رو قتل عام کردند حالا توسط عده ای ابله و تحریفگر تاریخ عمدتاً تجزیه طلب که خودشون رو همنژاد مغولان و زردپوستان وحشی میدونن به عنوان خادمان ایران معرفی میشن. برای مروری بر شرح آنچه در
دوره مغول بر ایران رفته بد نیست نگاهی به تاریخ جهانگشای جوینی نوشته کاتب ایرانی مغولان بندازین تا به حال تاریخ این کشور و وجشیگریهای مغولان خون گریه کنید
ایران باید همواره به فکر گسترش مناسبات با کشورهای شمالی و آسیای مرکزی باشد زیرا آنها در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس با ما دارای فرهنگ یکنواخت تری هستند. نمونه بارز آن گرامی داشت و برگزاری نوروز است.
چنگیز جان خوش آمدی
شادم کردی
خیلی دوست دارم بدونم اونهایی که از خدمت مغولها به فرهنگ ایران میگن اهل کجا هستن
اونهایی که از اوج شکوفایی در دوره ی مغول میگن کاش می دونستند در دوره ی مغول حداقل چهل شهر ایران قتل عام عمومی شدند و چندین شهر از جمله نیشابور و ری از صحنه ی گیتی محو شدند و این شهر های جدید ری و نیشابورهیچ ارتباطی با شهرهای قبل از حمله ی مغول ندارن،می گویند مغولها پس از ویرانی نیشابور بر ویرانه ها آب بستند و سال بعد کشاورزانی را برای کاشتن گندم در آن زمین به کار گماردند به قول مستشرق معروف ریچارد نلسون فرای بعد از حمله مغول ارتباط فرهنگی ایران با عصر زرین فرهنگش به کلی قطع شد و سلسله های بعد از مغول تا قاجار خونریزترین حکومتهای ایران بودند البته بجز زندیه، ملتی که تاریخش رو به این زودی فراموش کنه متاسفانه در آینده زود گرفتار این مصائب میشه البته می تونم حدس بزنم چه کسانی دم از خدمات قوم مغول می زنند.
شکوفایی فرهنگ ایران مدیون مغولهاست؟
رنسانس ایران ونجات از فرهنگ خشن عربی با خاندان سامانی جلیل القدر ادب دوست شروع شد
مغول که فقط کشت وسوزاند و برد
اوج شکوفایی ایران در دوران مغول ها بود؟؟؟؟؟؟ مغول هایی که به زن و بچه رحم نمیکردند و همه رو از زیر تیغ میگذروندن و کتاب ها را می سوزاندند و دشمن فرهنگ ایرانی بودند. مث اینکه دوستان جنایات مغول ها رو از یاد برده اند و سعی در فرهیخته نشان دادن مغول ها دارند
مغولان آمدند کشتند سوختند و رفتند ...
بسیاری از شهرها ویران شدند و بسیاری از مردم بلاد اسلام وحشیانه کشته شدند
از شهر ات اترار تا بخارا و نیشابور و ری
دوستان بیشترین مقاومتها در برابر تهاجم وحشی مغول از جانب ترکهای شرقی بودند اغوزها خوارزمشاهیان و ...
ترکها مغول نیستند
ترکها دشمن مغولان بودند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر