بازدید 3805

جریمه 100 پوندی برای کشیدن سیگار

دولت اسکاتلند قانون جدیدی را اجرا می‌کند که براساس آن کشیدن سیگار در خودرو به هنگام حضور کودکان ممنوع است.
کد خبر: ۶۴۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 05 December 2016
دولت اسکاتلند قانون جدیدی را اجرا می‌کند که براساس آن کشیدن سیگار در خودرو به هنگام حضور کودکان ممنوع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روز دوشنبه قانونی در اسکاتلند به اجرا درآمد که براساس آن کشیدن سیگار در هنگام حضور کودکان در خودرو، ممنوع شد.

بر اساس قانون جدید، اگر سرنشینان خودروهای شخصی در حضور افراد کمتر از 18 سال اقدام به استعمال دخانیات کنند معادل 100 پوند (127 یورو) جریمه خواهند شد. در صورتیکه متخلفان به دادگاه معرفی شوند، این جریمه به هزار پوند قابل افزایش است. قانون جدید بخشی از برنامه‌های دولت اسکاتلند برای کاهش نرخ مصرف دخانیات به زیر 5 درصد تا سال 2034 است. 

آلن کمپل، وزیر بهداشت اسکاتلند در این باره می‌گوید: واقعیت این است که استعمال دخانیات در زمان حضور کودکان در خودرو زیان‌آور است. در صورت استعمال دخانیات، سطح مواد خطرناک در خودرو می‌تواند در مدتی کوتاه افزایش یابد. 

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، استعمال دخانیات با بیماری‌هایی چون آسم، عفونت‌های تنفسی، سرطان ریه و بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. اقدام دولت اسکاتلند مورد استقبال سازمان‌های خیریه سلامت قرار گرفت. این قانون پیامی روشن درباره رشد کودکان در محیطی سالم را در خود دارد. 

با این وجود، این قانون مورد انتقاد گروه سیگاری‌های "فارست" قرار گرفت. سایمون کلارک، رهبر این گروه با غیرضروری خواندن قانون جدید اعلام کرد: تعداد کمی از بزرگسالان در حضور کودکان در خودرو سیگار می‌کشند. سیگاری‌ها این اقدام را سهل‌انگاری می‌دانند و قریب به اتفاق اکثریت آنها از این کار اجتناب می‌کنند. تعداد بسیار کمی از افراد در حضور کودکان در خودرو سیگار می‌کشند و یافتن چنین افرادی مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. 

قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در خودرو به هنگام حضور کودکان پیشتر در اکتبر سال 2015 میلادی در انگلیس و ولز اجرایی شده بود. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر