بازدید 3809

دستگیری عامل تهدید به اسیدپاشی در همدان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان گفت: فردی که در شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید به اسیدپاشی و اخاذی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۴۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 03 December 2016
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان گفت: فردی که در شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید به اسیدپاشی و اخاذی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ اکبر امینی روز شنبه اظهار کرد: پس از تهدید و اخاذی شهروند همدانی در فضای مجازی وی با مراجعه به پلیس فتا خواستار رسیدگی به این شکایت شد.

وی اضافه کرد: نتایج به دست آمده در تحقیقات اولیه پلیس موید این بود که شاکیه سال گذشته در فضای مجازی با فردی آشنا شده و در جریان این آشنایی با هدف ازدواج عکس خود را در اختیار فرد مقابل قرار داده است.

وی بیان کرد: متهم با وجود گذشت یکسال اقدامی برای خواستگاری نکرده با این وجود از شاکیه عکس های بی حجاب مطالبه می کند و تهدید می کند در صورت امتناع از این کار اقدام به اسید پاشی و پخش کردن تصاویر وی می نماید.

رئیس پلیس فتا همدان افزود: تیم های فنی پلیس فتا با استفاده از شگردهای خاص پلیسی مجرم را شناسایی و پس از دریافت دستور مقام قضایی متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی گفت: پلیس در بازجویی های فنی دریافت که متهم از اقوام شاکی بوده و با انگیزه انتقام از پدر شاکیه به علت کینه ای که از وی داشته دست به این کار زده است.

وی توضیح داد: متهم برای عملی کردن نقشه خود از طریق شبکه های اجتماعی به شاکیه نزدیک شده و بعد از جلب اعتماد از او چند عکس دریافت می کند ولی برای رسیدن به اهداف شوم خود نیازمند چند عکس بدون حجاب بود که شاکیه در مقابل این درخواست مقاومت می کند.

رئیس پلیس فتا همدان توصیه کرد: بی ‌اعتمادی به فضای مجازی مسئله ای است که بیشتر افراد آن را تأیید کنند با این وجود در این دام گرفتار شده چون بسیاری از پرونده ها به علت اعتماد نابجای کسانی بوده که هرگز فکر نمی‌کردند دچار چنین مشکلاتی شوند.

سرهنگ امینی افزود: البته اعتماد زنان و دختران جوان به افرادناشناس آسیبهای بسیاری را به‌دنبال دارد بنابراین باید کاربران در محیط های مجازی به کسی اعتماد نکرده و به هیچ وجه عکس ها و فیلم های خصوصی و خانوادگی را در این محیط ها ارسال نکنند.

پس از رصد و کنترل فضای مجازی در سال جاری، 6 هزار و 873 سایت مجرمانه شناسایی و برای 280 متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است.

در این بین جرایم مالی، اقتصادی و کلاهبرداری با 54 درصد و جرائم اخلاقی با 40 درصد بیشترین میزان جرایم در حوزه فضای مجازی این استان بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر