بازدید 24525
۱

دیدار دونالد ترامپ جونیور با رهبر اپوزیسیون سوری طرفدار روسیه / ایده قوی ترامپ برای سوریه

دیداری که به تازگی میان فرزند ارشد دونالد ترامپ و یکی از سیاستمداران سوری طرفدار روسیه در پاریس صورت گرفته است، انتظارات در مورد تغییر رهیافت و رویکرد دولت جدید ایالات متحده در خصوص مسأله سوریه و در کنار مسکو قرار گرفتن برای حل بحران جنگ داخلی در این کشور را افزایش داده است.
کد خبر: ۶۴۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 24 November 2016
دیداری که به تازگی میان فرزند ارشد دونالد ترامپ و یکی از سیاستمداران سوری طرفدار روسیه در پاریس صورت گرفته است، انتظارات در مورد تغییر رهیافت و رویکرد دولت جدید ایالات متحده در خصوص مسأله سوریه و در کنار مسکو قرار گرفتن برای حل بحران جنگ داخلی در این کشور را افزایش داده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ روزنامه وال استریت ژورنال، که برای اولین بار این دیدار را گزارش داده است، در این باره نوشته: در یازدهم  اکتبر این دیدار میان دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد دونالد ترامپ و راندا کاسیس رهبر گروهی از فعالان سیاسی ـ که مسکو آنها را اپوزیسیون «میهن دوست» سوریه می خواند ـ صورت گرفته است.

کاسیس از جمله سیاستمدارانی است که از سوی مخالفان دولت در سوریه، همواره یکی از حامیان دولت لقب گرفته است، زیرا بارها بر تلاش برای انتقال قدرت در سوریه با همکاری بشار اسد تأکید و همچنین جزو کسانی بوده که از مداخله نظامی روسیه در این کشور حمایت اساسی کرده است.
 
دیدار دونالد ترامپ جونیور با رهبر اپوزیسیون سوری طرفدار روسیه / ایده قوی ترامپ برای سوریه 
روز سه شنبه این هفته، وی در یکی از برنامه های شبکه خبری الجزیره اشاره کرد: روسیه برای حفاظت از کشور سوریه و نجات آن، مداخله نظامی کرد. مشکل اینجاست که شما روس ها را نمی شناسید و آنها را درک نمی کنید... شما تنها روس ها را متهم می کنید که علیه مخالفان دولت اقدام می کند؛ اما باید آنها را بفهمید و درک کنید.

این در حالی است که مخالفان دولت بشار اسد در خارج این کشور در مورد کاسیس و گروه وی چندان نظر مساعدی ندارند و به دلیل مواضع نزدیک وی و سایر همفکرانش به دولت بشار اسد، آنها را گروهی بی اهمیت جلوه می دهند که جز دولت بشار اسد، کسی آنها را به رسمیت نمی شناسد.

همسر خانم کاسیس، یک تاجر و کارآفرین فرانسوی به نام فابین بوسارت و مدیریت یک مرکز پژوهشی با عنوان مرکز مطالعات سیاسی و امور خارجی را در پاریس بر عهده داشته و مراودات بسیار نزدیکی با روسیه و قزاقستان دارد. گفته می شود، وی واسطه آشنایی و مراودات سیاسی میان کاسیس و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بوده است.

کاسیس شخصا و به تازگی اقدام به انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود کرده و با اشاره به دیدار اخیر خود با پسر دونالد ترامپ نوشته است: «اپوزیسیون سوریه، امیدوار است در نتیجه انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری، روند سیاسی برای حل بحران سوریه به پیش رود و روسیه و آمریکا نیز بر سر حل بحران به توافق برسند. این خواست و امید نتیجه دیدار من با دونالد ترامپ جونیور در پاریس و در ماه اکتبر بود. من موفق شدم از طریق پسر آقای ترامپ این ایده را به وی منتقل کنم که چطور می توانیم با همکاری با یکدیگر منجر به توافقی میان روسیه و آمریکا بر سر حل بحران سوریه شویم».

این دیدار در پی اظهارات و رویکردهایی است که دونالد ترامپ در مورد بحران سوریه طی رقابت های انتخاباتی و بعد از آن بر زبان آورده است. وی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای روزنامه نیویورک تایمز مجددا اشاره کرد، دیدگاهی متفاوت با دیگران در مورد سوریه دارد.

دونالد ترامپ اشاره کرد که ایده ای کاملا قوی در مورد سوریه دارد؛ اما آنها را فعلا عمومی بیان نخواهد کرد. ترامپ تنها به این گفته بسنده نمود که دیدگاه وی، مخالف دیدگاه های سناتوری مانند لیندسی گراهام است. گراهام از جمله کسانی است که حامی اقدامات وسیع برای حمایت از شورشیان علیه دولت در سوریه و مقابله با مداخله روسیه و همچنین مقابله با دولت بشار اسد است.

این اظهارات دونالد ترامپ به علاوه دیدار فرزند وی با کاسیس در پاریس، می تواند بیانگر یک موضوع باشد و آن اینکه ترامپ همچنان خواهان رویه و رویکردی جدید برای حل بحران سوریه است؛ رویکردی که حداقل در نظر تفاوت آشکاری با رویکرد فعلی آمریکا مبتنی بر حمایت از معارضان و شورشیان داخل سوریه دارد.

حال اینکه ترامپ تا چه می تواند این رویکرد جدید را در عمل نیز دنبال کند، موضوعی است که باید سرنخ های مربوط به آن را در افکار، عقاید و سوابق وزیر خارجه آینده ایالات متحده دنبال کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
اگر اینجوری بشه پس ترامپ از خودمونه واز اوباما بهتره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی