بازدید 44414

سفری متفاوت به مریخ و ایستگاه فضایی از روی زمین

کد خبر: ۶۴۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 13 November 2016
محققان ناسا امکانات جالب توجهی را فراهم کرده اند که طی آن می توان با استفاده از واقعیت مجازی راهی مریخ شد و از نزدیک با بخشهای مختلف ایستگاه فضایی بین المللی آشنا شد.

به گزارش مهر، به نقل از اسپیس، این نوآوری دیدنی که در جریان برگزاری یک رویداد علمی – فضایی در دانشگاه نیویورک رونمایی شد به علاقمندان این امکان را می دهد تا سفری با جزئیات کامل به سطح مریخ داشته و از دیدن مناظر آن لذت ببرند.

 
 
همچنین به لطف ابزاری موسوم به Project Sidekick این امکان فراهم شده که افراد راهی ایستگاه فضایی بین المللی شده و از نزدیک بخش ها و قطعات مختلف این آزمایشگاه مداری را مشاهده کنند.

با این حال امکان سفر به مریخ از طریق این نوآوری جذابیت های خاص خود را دارد به طوری که گرچه مریخ نورد آتی ناسا یعنی Mars ۲۰۲۰ هنوز راهی این سیاره نشده اما علاقمندان می توانند با به سرگذاشتن این هولولنزها، از نزدیک با نحوه حرکت آن بر روی مریخ آشنا شده و حتی آن را دستکاری کنند.

محققان در ارائه این نوآوری از تصاویر پانارومای ثبت شده توسط مریخ نوردانی که بخشهای مختلف این سیاره را درنوردیده اند استفاده کرده تا شرایطی را مهیا کنند که علاقمندان به علوم فضایی و اکتشافات در سایر سیارات از هم اکنون بتوانند شرایط زندگی در سیاره ای همچون مریخ را درک کنند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل