بازدید 4130

اختیارات استانداران افزایش می یابد

کد خبر: ۶۳۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 04 November 2016
وزیر کشور گفت: 100 اختیار از هزار مورد اختیارات دولت به استانداران واگذار شده است که این تعداد به علت موانع قانونی هنوز کم است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که دیشب در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: استان کردستان در کنار استانهای خوزستان و سیستان و بلوچستان باید به طور خاص در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.
 
وزیر کشور امنیت را محور توسعه اعلام کرد و افزود: کردستان دارای امنیت بسیار مطلوبی است که همین امر می تواند موجب توسعه یافتگی و جذب سرمایه گذار در این استان باشد.
 
وی بازارچه های مرزی را موتور محرکه اقتصاد استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون استفاده مناسبی از این ظرفیت نمی شود.
 
رحمانی فضلی تدوین سند توسعه استان، ایجاد فرهنگ سرمایه گذاری، تسهیل در تولید، تولید کالاهای تخصصی، ایجاد صندوق توسعه در شهر و روستا، برگزاری جشنواره هایی با رویکرد ایجاد شناخت از استان و همچنین استفاده از ظرفیت بالای صدا و سیمای مرکز کردستان را از مهمترین عواملی ذکر کرد که می تواند کردستان را از لحاظ توسعه یافتگی به جایگاه واقعی خود برساند.
 
وزیر کشور همچنین اجرای صحیح برنامه های اقتصاد مقاومتی را موجب توازن در بین استانها از لحاظ توسعه دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی ظرفیت خوبی برای پیشرفت مناطق کمتر برخوردار ایجاد می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل