بازدید 2645
۲

تهران ظرفیت این حجم از خودروهای آلاینده را ندارد

آلودگی هوا، جدی‌ ترین معضل تهران است و در این میان، خودروهای غیر استاندارد، اصلی ترین عامل آلایندگی هوا محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 18 October 2016
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خودروها مهم ترین نقش را در آلودگی هوای تهران دارند.

به گزارش مهر، سیدمرتضی خاتمی با اعلام این که آلودگی هوا، موضوعی مخاطره آمیز است که ارتباط مستقیم با سلامت تک تک افراد جامعه دارد و موجب آسیب جدی به شهروندان می شود، گفت: ورود مجلس به این موضوع که با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد و اِعمال نقش نظارتی مجلس در این خصوص، قطعاً ضروری است.

وی فزود: قانون در زمینه کاهش آلودگی هوا کم نداریم، اما مسأله ای که در این میان جای آن خالی است، بحث نظارت بر روند اجرای قانون است و البته نباید فراموش کنیم که علاوه بر دولت و مجلس، مردم ناظران اصلی‌ هستند که نباید در مقابل آلوده کنندگان هوا، بی تفاوت باشند.

این نماینده مجلس  با اشاره به تردد انبوه خودروهای فاقد استاندارد و آلاینده در شهر تهران و سایر کلان شهرهای کشور، اظهار کرد: آلودگی هوا، جدی‌ ترین معضل تهران است و در این میان، خودروهای غیر استاندارد، اصلی ترین عامل آلایندگی هوا محسوب شده و مهم ترین نقش را در آلودگی هوای این کلان شهر دارند.

 خاتمی با بیان این که تهران، ظرفیت لازم برای تردد این حجم خودرو را ندارد، تصریح کرد: برای کاهش آلودگی هوای تهران، نیازمند تعامل و هماهنگی لازم میان تمامی دستگاه های مربوطه هستیم و کلیه سازمان های مجری و ناظر در زمینه کنترل ترافیک و کاهش آلایندگی هوای این کلان شهر، مسئول هستند و همگی آنها باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این که آلودگی هوای تهران، معضل بزرگی است و کاهش آن نیازمند اجرای طرح های بزرگتری است، اظهار کرد: عدم هماهنگی در اجرای طرح هایی که به کاهش آلایندگی هوای این کلان شهر می انجامد، باعث شرمندگی نمایندگان ملت در مجلس می شود.

نماینده مردم ماه نشان، ایجرود و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که کلیه دستگاه های مسئول، باید در زمینه آلودگی هوا به وظایف خود به درستی عمل کنند و سهم خود را به این منظور به دقت اَدا نمایند، خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و شرایط قابل قبولی را برای مردم فراهم نماییم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
در اين صورت تنها راه ، صدور خودروهاي آلاينده به استانهاي ديگره . مجلس هرچه زودتر تصويب كند .
سلام. شما كاري نداشته باشيد . به بهانه حمايت از توليد ملي و خود كفايي و شكوفايي ظاهري صنعت و پز و ... به حمايتهاي بي دريغ خود از توليد خودروهاي بي كفيت داخلي ادامه بدهيد و تا ميتوانيد به بهانه هاي مختلف مردم را از حق داشتن هواي سالم و خودرو ايمن و باكفيت و ارزانتر خارجي محروم كنيد .. و من ا.. التوفيق
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل