بازدید 12958
۸

تازه ترین افشاگری در مورد نقش خاندان پادشاهی سعودی در وقایع 11 سپتامبر

بنا بر سندی که به تازگی منتشر شده، یکی از اعضای القاعده که متهم به ساخت بمب برای عملیات تروریستی بوده است، به مقامات ارشد نظامی ایالات متحده مستقر در زندان گوانتانامو اظهار کرده که یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی ـ که نام وی مشخص نیست ـ قبل از وقایع یازده سپتامبر تلاش کرده که وی را برای انجام عملیات های تروریستی و خرابکارانه اجیر کند.
کد خبر: ۶۲۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 17 September 2016
بنا بر سندی که به تازگی منتشر شده، یکی از اعضای القاعده که متهم به ساخت بمب برای عملیات تروریستی بوده است، به مقامات ارشد نظامی ایالات متحده مستقر در زندان گوانتانامو اظهار کرده که یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی ـ که نام وی مشخص نیست ـ قبل از وقایع یازده سپتامبر تلاش کرده که وی را برای انجام عملیات های تروریستی و خرابکارانه اجیر کند.

به گزارش «تابناک»، بنا بر اظهارات قاسم عبدالله الشربی، یکی از مقامات مذهبی رده بالای عربستان سعودی قبل از متقاعد کردن وی برای ورود به خاک آمریکا و فراگیری برخی آموزش ها، از جمله هدایت هواپیما برای انجام عملیات تروریستی، در پشت خط تلفن مشغول مکالمه با یکی از خاندان سلطنتی عربستان بوده و وی را با نام «عالیجناب» مورد خطاب قرار داده است.

این اظهارات افشاگرانه در حالی است که گزارش های مقامات آمریکایی، هرگونه دخالت سازمان یافته عربستان سعودی در وقایع یازده سپتامبر و همچنین دخالت مقامات ارشد سعودی در این وقایع به شکل جداگانه را رد کرده است. مقامات سعودی نیز بارها موضوع دخالت در 11 سپتامبر را انکار و رد کرده اند.

تازه ترین افشاگری در مورد نقش خاندان پادشاهی سعودی در وقایع 11 سپتامبر

بر اساس سند تازه منتشر شده، در اوایل سال 2001 و در زمانی که الشربی به تازگی از تحصیل در کالجی در آریزونا به عربستان بازگشته بود، در مؤسسه ای به نام Phoenix آموزش های خلبانی را به همراه دو تن دیگر آغاز می کند؛ این دو شخص دیگر همان کسانی هستند که در یازدهم سپتامبر با ربودن هواپیماها، آنها را به برج های دوقلوی تجارت جهانی کوبیدند.

این گفته ها بخشی از گفت وگوی الشربی با هیأت منصفه بازرسی زندان گوانتانامو است که در خصوص امکان آزادی زندانیان اسیر در این زندان، تحقیق و تفحص می کرده است. پنتاگون روز پنجشنبه هفته گذشته، بخشی از این اسناد را با سیاه کردن و قلم گرفتن مواردی از آن منتشر کرده است.

البته این اسناد بسیار مبهم و فاقد جزئیات است و برای مثال مشخص نیست، مقام مذهبی که الشربی از وی سخن گفته، آیا ارتباط نزدیکی با هر یک از افراد خاندان سلطنتی عربستان داشته یا خیر و همچنین هیچ اشاره ای نشده که مقام سعودی پشت خط تلفن دقیقا چه کسی است و بنابراین، لفظ «عالیجناب» در مورد صدها تن از افراد این خاندان قابل استفاده است. همچنین الشربی اشاره ای به ملاقات با این شخص نکرده است.

همچنین در این اسناد، حال الشربی در هنگام مکالمات تقریبا وخیم گزارش و اشاره شده است که وی به تازگی از بیمارستان مربوط به اسرای گوانتانامو منتقل شده و دچار تهوع و بی حالی است و از یک دستگاه برای کمک به تنفس خود بهره می گیرد؛ اما با این حال، اظهارات وی به عنوان سر نخی مبهم در مورد احتمال دخالت مستقیم عربستان سعودی در وقایع یازده سپتامبر دسته بندی شده است.

در همین حال، سفارت عربستان سعودی در واشنگتن از هرگونه اظهار نظر در مورد این سند و اظهارات الشربی ممانعت کرده است. پیش از این، مقامات دیپلماتیک عربستان با اشاره به گزارش های کمیسیون ویژه 11 سپتامبر، اف بی آی و سایر نهادها هرگونه دخالت این کشور در این وقایع را انکار کرده بودند.

اما با این همه هیچ یک از این اقدامات نتوانسته، مانع از تحقیقات بیشتر در مورد دخالت عربستان در 11 سپتامبر شود و به تازگی کنگره آمریکا نیز طرحی را به تصویب رسانده که به خانواده قربانیان این حادثه اجازه می دهد تا هر یک از افراد خاندان سلطنتی سعودی را برای دخالت در این وقایع مورد پیگرد قرار دهند.

الشربی اظهار کرده است که مقام مذهبی سعودی با تلفن مشغول بحث با شخصی بوده که به نظر وی یک مقام سلطنتی بوده است و در مورد صلاحیت وی برای بازگشت به آمریکا برای انجام عملیات به گفته وی جهادی سخن می گفته اند. وی می گوید، این مقام مذهبی گفته است: بله به یاد دارم عالیجناب، حتما عالیجناب.

«ایوان کولمن» مشاور ارشد مسائل تروریسم که تحقیقات مفصلی روی 28 صفحه سند سری اخیرا منتشر شده در مورد وقایع یازده سپتامبر انجام داده، به آسوشیتدپرس اظهار کرده است: شواهد متقنی وجود دارد ـ از جمله اظهارات زندانیان گوانتانامو ـ که خاندان سلطنتی عربستان سعودی کمک های مالی و سیاسی فراوانی به مؤسسات خیریه مربوط به القاعده دارند.

وی می گوید: این خاندان بسیار گسترده و وسیع است و بر کسی پوشیده نیست که برخی از افراد آن در حمایت از مؤسسات و خیریه های اسلامی شهرت دارند. هیچ عجیب نیست که الشربی با یکی از افراد این خاندان مواجه شده باشد که نزدیکی خاصی با القاعده و اسامه بن لادن داشته است.

تازه ترین افشاگری در مورد نقش خاندان پادشاهی سعودی در وقایع 11 سپتامبر

همچنین «مکس آبرامز» استاد دانشگاه Northeastern University که بر روی تروریسم مطالعه می کند، رک گویی الشربی در این مورد و همچنین بازگویی شرایط سلامت وی را نشانه هایی مهم در مورد صحت و اعتبار اظهارات وی می داند.

بنا بر اظهارات هیأت منصفه بازرسی زندان گوانتانامو الشربی در فاصله سال 1999 تا 2000 به دانشگاه Embry-Riddle Aeronautical University در آریزونا پیوسته بوده و وی در اظهارات خود بیان کرده که با آمریکایی های زیادی دیدار داشته؛ از جمله یکی از افسران پلیس در Phoenix. وقتی به مقام مذهبی مذکور می گوید که آموزش های خلبانی را در این دانشگاه دیده و بهتر از دیگران می تواند هواپیما را هدایت کند، وی را به عنوان گزینه ای خوب برای بازگشت به آمریکا برای عملیات انتخاب می کند و در مورد جزئیات وارد بحث می شوند.

بر اساس گزارش هیأت منصفه وی در سال 2001 به افغانستان رفته و در آنجا همراه با القاعده آموزش دیده و بعد از آن به پاکستان رفته تا در آنجا به آموزش و یادگیری ساخت بمب های کنترل از راه دور بپردازد. در نهایت وی در پاکستان در خانه ای به همراه ابو زبیده، که یکی از دلالان القاعده بوده، توسط نیروهای آمریکایی دستگیر می شود.

بر اساس سندی که به نام فایل شماره 17 شناخته می شود، در هنگام دستگیری وی اسنادی به همراه داشته که از جمله آنها یک پاکت نامه مربوط به سفارت عربستان حاوی گواهی های خلبانی الشربی بوده است. الشربی جزو 61 نفری است که هنوز در زندان گوانتانامو در بند هستند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
همه بدبختی مسلمانان زیر سر عربستانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
سعودیها به ما ودیگران جفا کرده اند. اما به معیشت مردمان خود توجه داشته اند. با جنعیتی نصف کشور ما درآمد سرانه مردمانش 4 برابر کشور ماست. و با سرزمینی به مراتب از نظر اقلیمی پست تر، تقریبا از نظر محصولات کشاورزی خود کفا است.
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
عربستان کشوری ضد زن و ضد حقوق بشر نمونه از سند که پوشالی بودن و ضعف سازمان های مدعی حقوق بشری را ثابت کرده که چطور مقابل پول کور کر و لال شده اند.
این خاندان به آخر خط رسیده است، و در ورطه سیاستهای نابود گر و به ظاهر حمایت خواهانه آمریکا فرو افتاده است راه پس ندارد چون ارج و قرب خود را در برابر اعراب و مردم عربستان از دست میدهد و به فنا میرود و فقط راه پیش دارد که با آرزوهای بر باد رفته خود و در سایه دلارهای نفتی انباشته شده به اسم پیروزی و رهبری اعراب به عمق آن ورطه فرو رود، بعد از آن تمام دارائیهایش که نزدیک به یک تریلیون دلار میباشد توسط شرکای غربی و حامیانش به یغما میرود بدون اینکه کسی بفهمد چه بود ، چقدر بود و در کجا بود ...مانند معمر قذافی حاکم لیبی.
وحالا نوبت کلید خوردن پروسه تغییر حکومت عربستان است
آل سعود به تنهایی و باصلاحدید خود دست به اقدامات اینچنینی در 11 سپتامبر 2001 نزد. بلکه افراد ذی نفوذ زیادی در داخل هیات حاکمه آمریکا چنین خواسته بودند تا برنامه های شیطان بزدگ را در دنیا پیاده کنند. بنابراین گزندی از سوی آمریکا متوجه سعودیها نخواهد شد.
هرچه از فساد و فتنه گری های عربستان بگوئیوم و بگوئید کم است . ولی فکر نکنید که این امور از چشم امریکا دور بوده است. امریکا دقیقا یک برنامه کاملا طراحی شده در خاور میانه را که با هزینه عمدتاً عربستان در حال اجرا شدن است را دنبال میکند. هدف اصلی ایران بوده و هست و فکر نکنید ذره ای از این برنامه تغیر کرده و یا ازنظر زمان بندی تاخیر داشته است. جنگ نیابتی بزرگی با عربستان در پیش است. این جنگ تمامیت تکرار میکنم تمامیت ایران و انقلاب را نشانه رفته و اصلاً برای طرف مقابل که پشتوانه بسیار بزرگ مالی و نظامی و متاسفانه ایدوئولژیکی دارد مهم نیست که کشورش به طور کامل نابود شود ولی برایش مهم است که ایران همانند سوریه و عراق و یمن به ویرانه ببدیل شود. مسئولین بهوش باشید . ایکاش این اتفاق نیفتد. امریکا واقعا به تمام معنا شیطان است. مسئولین بهوش باشید و دنبال راهکار بگردید. موضوع بین بودن و نبودن است. موضوع جنگ در راه بسیار جدی است. ما باید با نیروئی بجنگیم که دارای عقبه ای دور از دسترس است.
اگر نظرات حسین درست باشد که ظاهرا منطقی به نظر می رسد، مواظب باشیم تا بی خبر نمانیم. از حمله داعش به موصل بی خبر بودیم، از تشکیل ائتلاف و حمله به یمن خبری نداشتیم. از حمله صدام هم خبرهایی بود اما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر