بازدید 3668

آماری از انگلیسی های عضو داعش

طبق یک گزارش تعداد انگلیسی‌هایی که به داعش یا سایر گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند به 850 نفر افزایش یافته و به نظر می‌رسد حدود 100 نفر از آنان در درگیری‌ها کشته شده‎اند.
کد خبر: ۶۱۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 13 August 2016
طبق یک گزارش تعداد انگلیسی‌هایی که به داعش یا سایر گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند به 850 نفر افزایش یافته و به نظر می‌رسد حدود 100 نفر از آنان در درگیری‌ها کشته شده‎اند.

به گزارش پرس تی وی این آمارهای جدید پس از آن منتشر شد که گزارش‌ها از کشته شدن خدیجه سلطانه، یکی از 3 دختر دانش آموز انگلیسی حکایت می‌کنند که سال گذشته به داعش پیوستند. گفته می‌شود سلطانه هنگام فرار در یک حمله هوایی در سوریه کشته شد.

سلطانه به همراه دوستانش شمیمه بیگم و امیره عباس، که بین 15 تا 16 سال سن داشتند، فوریه 2015 خانه خود در شرق لندن را ترک کرد. آنها سپس به ترکیه رفتند و از آنجا با اتوبوس عازم سوریه شدند.

تصاویر دوربین‌های مداربسته از 3 دختر دانش‌آموز انگلیسی که برای پیوستن به داعش به سوریه گریخته‌اند.

وزارت خارجه انگلیس به روزنامه گاردین گفت نمی‌تواند این گزارشها را تأیید کند.

وکیل خانواده سلطانه در این باره گفت: «خانواده (وی) اوضاع خوبی ندارد. به گفته برخی منابع آگاه، وی کشته شده و چند هفته است که با خانواده‌اش تماس نداشته است. وی در یک سال گذشته درباره ترک کردن داعش صحبت کرده بود. برنامه ای برای خروج وی از سوریه وجود داشت.»
وی افزود: «ترک داعش با توجه به صدور مجوز تیراندازی همانند تلاش برای فرار از (زندان) آلکاتراز است ... شاید تنها منفعت حاصل از آن وجود یک سنگ قبر و تأییدی برای دیگران است که خطرات رفتن به یک منطقه جنگی را گوشزد می‌کند تا مردم را از انتخاب چنین گزینه‌ای بازدارد.»

به نظر می‌رسد امیره عباس و شمیمه بیگم هنوز در رقه، پایتخت خودخوانده داعش به سر می‌برند.

در پی مرگ سلطان درخواست‌هایی برای تجدیدنظر در راهبرد جنجالی دولت انگلیس برای مقابله با افراط گرایی موسوم به «پریوِنت» مطرح شده است.

ناظران حقوق بشر، کمیته‌های پارلمان و اتحادیه های کارگری انگلیس نیز پیش از این، برنامه یادشده را تبعیض آمیز خوانده و مورد انتقاد قرار داده بودند.

یک نماینده پارلمان انگلیس در گفت‌وگو با بی بی سی از نگرانی‌های عمیق خود درباره نحوه اجرای این برنامه در سراسر انگلیس خبر داد.

وی افزود: «دولت باید یک ارزیابی کامل درباره بخش‌های کارآمد و غیرکارآمد (این برنامه) انجام دهد و به جامعه مسلمانان و خطراتی که فراروی آنان قرار دارد توجه کند.»
از میان سایر جوانان انگلیسی که کشورشان را برای پیوستن به داعش ترک کردند می‌توان به اقصی محمود 21 ساله، دانشجوی رادیوگرافی در دانشگاه گلاسگو (عکس زیر) و سلما و زهرا حلان، دوقلوهای انگلیسی اشاره کرد که ژوئیه 2014 در سن 17 سالگی به داعش پیوستند.

دولت انگلیس در ماه ژانویه تعداد اتباع این کشور که به داعش پیوستند را حدود 800 نفر اعلام کرد. صدها نفر دیگر نیز پیش از ترک انگلیس یا در مسیر سوریه در ترکیه شناسایی و به کشورشان بازگردانده شدند.

هر چند طبق برآوردهای بی بی سی 65 تن از انگلیسی‌هایی که به داعش پیوستند جان خود را از دست داده‌اند گاردین می‌گوید تعداد افرادی که در اثر تیراندازی داعش، حملات بمب‌گذاری، مقابله مستقیم یا حملات انتحاری کشته شده اند حدود 100 نفر است.

برخی انگلیسی‌ها که مهارت‌هایی در زمینه «آی تی» یا شبکه های اجتماعی دارند مثل محمد اموازی معروف به جانِ جهادی در داعش به مشاغل خبرپراکنی دست یافته‌اند.

گفتنی است برخی از انگلیسی‌هایی که پس از ترک داعش به کشورشان بازگشته‌اند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‎اند در حالی که نام سایرین در یک فهرست نظارتی قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر