بازدید 27261
۳
گزارش لحظه به لحظه میدانی از نبرد در حلب سوریه؛

شکستن موقتی محاصره حلب توسط تروریست ها و ادامه نبرد میان طرفین

در سه روز گذشته حملات سنگینی از سوی تروریست های «جیش الفتح» برای شکستن محاصره حلب انجام شد. حملاتی که ساعاتی پیش بنابه ادعای این گروه تروریستی منجر به شکسته شدن محاصره حلب و عقب راندن نیروهای ارتش سوریه از منطقه«راموسه» در جنوب حلب شد.
کد خبر: ۶۱۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۳ 07 August 2016
در سه روز گذشته حملات سنگینی از سوی تروریست های «جیش الفتح» برای شکستن محاصره حلب انجام شد. حملاتی که ساعاتی پیش بنابه ادعای این گروه تروریستی منجر به شکسته شدن محاصره حلب و عقب راندن نیروهای ارتش سوریه از منطقه«راموسه» در جنوب حلب شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه نیز رسانه های مختلف خبری با پوشش گسترده این خبر مدعی شکستن محاصره حلب شدند. اما در ادامه، خبرنگار العالم با ارسال گزارشی از سوریه تأکید کرد که اخبار منتشر شده از سوی تروریست ها و رسانه های حامی آنان دربارۀ تحت کنترل گرفتن میدان الراموسه در جنوب حلب صحت ندارد.
 
العالم گزارش داد، اخباری که دربارۀ شکستن محاصرۀ تروریست ها در محلات شرقی حلب منتشر شده دروغ است و هدف این دروغ پردازی ها جبران تلفات و خسارت هایی است که آنان متحمل شده اند.
 
 شبکه تلویزیونی المیادین موضوع شکسته شدن محاصره حلب را جنگ روانی گروه‌های تروریستی خواند و گفت درگیری‌ها در محور الراموسه پایان یافته و ارتش سوریه زمام امور را در این محور در اختیار دارد.
 
 با این حال، درگیری های شدیدی میان طرفین در جریان است و علی رغم تسلط معارضان بر مناطقی از جنوب حلب، منطقه راموسه به عنوان آخرین خط حفظ محاصره حلب همچنان در کنترل نیروهای مقاومت است.
 
معارضان مسلح مدعی شدند دانشکده آموزش‌های تسلیحاتی و بخش‌های بزرگی از دانشکده توپخانه را به کنترل خود در آورده اند.
 
با این حال، تلویزیون الدنیا سوریه نیز گزارش داد که نبرد راموسه (آخرین خط حفظ محاصره حلب) به سود ارتش فیصله یافت و ارتش خط درگیری را به دانشکده های نظامی بازگرداند. نیروهای «سرهنگ سهیل» معروف به «ببر سوریه» (تایگر)، تروریستها را در محور دانشکدهای نظامی زمین گیر کردند.
 
سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، اعلام کرده که شورشیان توانسته اند در شرق حلب به سایر نیروهای شورشی ملحق شوند، اما تاکنون موفق نشده اند که مسیری امن را به این سمت از شهر باز کنند.
 
همچنین، دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که درگیری‌ها در منطقه الراموسه در جنوب غرب حلب همچنان شدید است و معارضان، در پی به کنترل در آوردن یکی از پایگاه‌های نظامی مهم در این منطقه هستند که تاکنون موفق نبوده اند. گفتنی است که در 24 ساعت گذشته معارضان شش مرتبه اقدام به شکستن کامل محاصره حلب کرده اند که تاکنون ناموفق بوده اند.
 
* آخرین خبرهای میدانی حاکی از آن است که تمام محورها در جنوب و جنوب غرب حلب مشتعل است و ارتش سوریه نیز از دانشکده فنی هوایی عقب نشسته است.
 
 * برخی منابع میدانی مدعی شدند که نیروهای ارتش سوریه از مواضع خود عقب نشینی کرده اند اما همچنان کنترل کارخانه سیمان و بخش های از منازل نظامی را در اختیار دارد.
 
*در آخرین خبر منتشره، دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد که تروریست ها توانستند با کنترل راموسه، تاحدودی محاصره حلب را بشکنند. با این حال نیروهای ارتش سوریه همچنان برای حفظ محاصره حلب تلاش می کنند و تاکنون نیز از تسلط کامل معارضان به این منطقه برای شکستن محاصره جلوگیری کرده اند.
 
*برخی منابع میدانی گزارش داده اند که ارتش سوریه حملات توپخانه ای زیادی برای عقب راندن تروریست ها راه اندازی کرده و تروریست ها نیز با استفاده گسترده از خودروهای بمب گذاری شده انتحاری سعی در حفظ مواضع خود و عقب راندن نیروهای ارتش سوریه دارند.
 

 
 
 
 
*منابع خارجی از شکستن محاصره شهر حلب توسط تروریست‌ها خبر می‌دهند و منطقه در حال دست به دست شدن بین نیروهای مقاومت و نیروهای "جیش الفتح" است.
 
*منابع میدانی گزارش داده اند نیروهای گردان رضوان حزب الله در حال آماده سازی خود برای انجام عملیات بازپس گیری مناطق اشغال شده در جنوب غرب شهر حلب ( الراموسه) هستند.

 *در حال حاضر نیروهای مقاومت در بخش های مهمی از جنوب شهر حلب از جمله «جنوب و شرق الراموسة»، کارخانه سیمان در شرق الراموسة، العارمریة در شمال غرب الراموسة و منطقه «606» تسلط کامل دارند و تمام راه ارتباطی تروریست ها تا مرکز شهر حلب را رصد می کنند.
 
*در حال حاضر تجهیزات نظامی و کمک های لجستیک از طریق مزارع ملاح برای نیروهای سوری و مقاومت انتقال داده می شود.
 
 
 
 
این خبر تکمیل می شود...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۳
خدا شر این جماعت صهیونیست رو از سر اسلام کم کنه
آخه تابناک جان به من و توایرانی چی ربطی داره تو چرا به مخالفین دولت اسد تروریست میگی چرا سعی می کنیم خودمون درگیر کنیم
یعنی روسیه و ایران و سوریه و حزب الله از پس چهارتا تروریست فراری بر نمی آن؟ اینها اگه بخوان با یککشور جنگ کنن چی میشه؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست