بازدید 35628
۵

دروغ بزرگ ترامپ درباره ایران، صدای رسانه‌های غربی را در هم درآورد +ویدیو

در مدتی که از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سپس مشخص شدن نامزدهای دو حزب اصلی این کشور می گذرد، برای همه مشخص شده که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، از به هم آمیختن راست و دروغ برای پیشبرد اهداف خود ابایی ندارد. اما این بار، دروغ بودن یکی از اظهارات وی درباره ایران، تا حدی آشکار بوده که صدای مطبوعات غربی را نیز درآورده است.
کد خبر: ۶۱۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 05 August 2016
دروغ بزرگ ترامپ درباره ایران، صدای رسانه‌های غربی را در هم درآورددر مدتی که از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سپس مشخص شدن نامزدهای دو حزب اصلی این کشور می گذرد، برای همه مشخص شده که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، از به هم آمیختن راست و دروغ برای پیشبرد اهداف خود ابایی ندارد. اما این بار، دروغ بودن یکی از اظهارات وی درباره ایران، تا حدی آشکار بوده که صدای مطبوعات غربی را نیز درآورده است.

به گزارش «تابناک»، طی دو سه روز اخیر، انتشار گزارشی در روزنامه «وال استریت ژورنال» با محوریت این ادعا که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران مبلغ 400 میلیون دلار پول پرداخت کرده، به شدت جنجالی شده است. 

هرچند مقامات ارشد آمریکایی، از جمله خود اوباما، اشاره کردند که پرداخت این پول ربطی به موضوع زندانیان نداشته و بخشی از دارایی های ایران در ایالات متحده بود، اما دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، همچنان درصدد سوءاستفاده از این موضوع است.  

در همین راستا، ترامپ روز گذشته برای دومین بار مدعی شد فیلمی را مشاهده کرده که در آن، مبلغ مذکور از طریق هواپیما به ایران منتقل شده و در اختیار ایرانی ها گذاشته شده است. وی مدعی شد ایران این فیلم را تهیه و پخش کرده تا از این طریق، آمریکا را تحقیر کند. این در حالی است که حتی اعضای ارشد ستاد انتخاباتی وی، وجود چنین فیلمی را رد کرده و گفته اند خود ترامپ نیز تاکنون چنین چیزی ندیده است!

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در پورتلند، اظهار داشت: «جالب است، چون فیلمی ساخته شد. شما آن را دیده اید؟ همان فیلمی که هواپیمایی وارد می شود؟ هواپیمای قشنگی بود. این هواپیما وارد [ایران] شده و حدس می زنم پول ها از آن خارج می شود. این فیلم را ایرانی ها به ما داده اند. قطعاً همینطور است». 

وی در ادامه می افزاید: «می دانید چرا این فیلم در اختیار ما قرار گرفت؟ چون آن ها می خواهند کشور ما را خجالت زده کنند و می خواهند رئیس جمهور ما را شرمنده کنند». 

دروغ بزرگ ترامپ درباره ایران، صدای رسانه‌های غربی را در هم درآورد

روزنامه «هافینگتون پست» در گزارشی انتقادی درباره این موضوع اشاره می کند که این دومین بار طی دو روز بود که ترامپ مدعی شده ویدئوی انتقال پول به ایران از طریق یک هواپیمای آمریکایی را دیده است. وی نخستین بار این ادعا را صبح چهارشنبه در «دایتونا بیچ» فلوریدا مطرح کرده و گفت که ویدئوی مذکور، دارای طبقه بندی «فوق سری» است. 

با این حال، یک روز بعد یعنی در صبح پنجشنبه، هوپ هیکس، سخنگوی ترامپ، اذعان کرد که آنچه ترامپ دیده، در واقع فیلم پیاده شدن زندانیان آمریکایی آزاد شده از ایران در فرودگاه ژنو در ماه ژانویه بوده است. هیکس توضیح نداد که چرا ترامپ مدعی شده این فیلم مربوط به پرداخت پول به ایران بوده و به صورت فوق سری توسط نیروهای نظامی ایرانی تهیه شده است. 

ترامپ در اظهارات روز چهارشنبه خود گفته بود: «من هیچ وقت صحنه ای که امروز صبح دیدم را فراموش نخواهم کرد. ایران... فکر نمی کنم این را جایی به جز اینجا شنیده باشید... ایران همه تصاویر و ویدئوی ضبط شده درباره خارج کردن آن پول از هواپیما را تهیه کرده است». 

گفتنی است پیش از ستاد انتخاباتی ترامپ، مقامات ارشد دولت آمریکا نیز وجود چنین فیلمی را تکذیب کرده بودند. سخنگوی ترامپ به درخواست های هافینگتون پست برای توضیح اینکه چرا این نامزد جمهوری خواه، ادعای دروغ خود را بار دیگر تکرار کرده، پاسخی نداده است. 

دروغ بزرگ ترامپ درباره ایران، صدای رسانه‌های غربی را در هم درآورد

اظهارات دروغ ترامپ درباره وجود این ویدئو، واکنش دیگر رسانه ها و مطبوعات بین المللی را نیز در پی داشت. شبکه خبری «ام اس ان بی سی» در جریان پوشش اظهارات ترامپ، زیرنویسی را به تصویر اضافه کرد که متن آن چنین بود: «ترامپ می گوید ویدئوی دریافت پول توسط ایران را دیده است (که در واقع، وجود ندارد)». زرلینا ماکسول، از مسئولان بخش رسانه ای ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها، تصویر این صحنه را ثبت کرده و در صفحه شخصی خود در «توئیتر» منتشر کرد.

دروغ بزرگ ترامپ درباره ایران، صدای رسانه‌های غربی را در هم درآورد

شبکه خبری «بی بی سی» نیز با انتشار مطلبی مفصل در پایگاه اینترنتی خود، به بررسی این موضوع پرداخته و اشاره می کند که فیلم مورد استناد ترامپ، مربوط به پیاده شدن زندانیان آمریکایی در فرودگاه ژنو بوده است. در این مطلب آمده که حتی اگر این ویدئو مربوط به انتقال پول به ایران هم بود، با آن تصاویری که ترامپ مدعی دیدن آن ها شده، تناقض داشت.


تعداد بازدید : 321
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
حالا از دروغ اون بگذریم پول ها تو ایران چی شد؟
بیچاره مردم آمریکا
ترامپ گور امریکای جنایتکار را با دست خود می کند
این سگ زرد برادر همون خانم شغال هستش

یکی از دیگری بدتر

اون شغال هم وعده حمله به ایران و سوریه را داده
ترامپ همیشه دروغ می گه این مرد انسان شیادی هست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر