بازدید 15702
۸
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

مسیر جدید برای اعزام تروریست‌های داعش به اروپا/ بازتاب رصد ناو آمریکایی توسط ایران در خلیج فارس

نظر دیوید کامرون درباره جانشین خود، انتقاد نمایندگان پارلمان انگلیس از شاهزادگان کشورهای عرب منطقه، مسیر جدید برای اعزام تروریست های داعش به اروپا، تحلیل اظهارات ضدایرانی اخیر ترکی الفیصل، بازتاب رصد کشتی جنگی آمریکایی توسط ایران و مختومه شدن پرونده شهید بدرالدین در ماجرای قتل رفیق حریری، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 13 July 2016
نظر دیوید کامرون درباره جانشین خود، انتقاد نمایندگان پارلمان انگلیس از شاهزادگان کشورهای عرب منطقه، مسیر جدید برای اعزام تروریست‌های داعش به اروپا، تحلیل اظهارات ضدایرانی اخیر ترکی الفیصل، بازتاب رصد کشتی جنگی آمریکایی توسط ایران و مختومه شدن پرونده شهید بدرالدین در ماجرای قتل رفیق حریری، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است. 
 
به گزارش «تابناک»، دو روز پس از مشخص شدن نام نخست وزیر جدید انگلیس، بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه‌های بین المللی همچنان به این موضوع و ابعاد و حواشی آن اختصاص دارد. روزنامه «تلگراف» در مطلبی ضمن پرداختن به این موضوع، اشاره می‌کند که عصر امروز (چهارشنبه)، دیوید کامرون برای آخرین بار به عنوان نخست وزیر انگلیس در انظار عمومی ظاهر شده و سخنرانی خواهد کرد و پس از آن، ترزا می‌ِ رسماً نخست وزیر جدید این کشور معرفی خواهد شد. کامرون روز گذشته، ضمن نام بردن از جانشین خود با عنوان فردی «قوی و با لیاقت»، اعلام کرد که برای تقدیم استعفای خود به ملکه انگلیس، به کاخ سلطنتی باکینگهام می‌رود. کامرون همچنین صبح روز گذشته برای آخرین بار ریاست جلسه کابینه انگلیس را بر عهده گرفت. وی گفته از اینکه می ‌جانشین او می‌شود، خرسند است. 
 
در مطلبی دیگر از انگلیس، سایت شبکه خبری «راشا تودی» از انتقاد نمایندگان پارلمان این کشور از تأمین مالی گروه تروریستی داعش توسط برخی شاهزادگان کشورهای عربی خبر داده است. به نوشته این سایت، کمیته امور خارجه پارلمان انگلیس اعلام کرده کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس باید با ایجاد موانع قانونی، جلوی تأمین مالی گروه تروریستی داعش توسط اعضای خانواده‌های سلطنتی این کشور‌ها را بگیرند. این کمیته با بیان اینکه عملیات‌های مالی اعضای خانواده‌های سلطنتی در کشورهای منطقه، مبهم است، اعلام کرده که قصد دارد از طریق همکاری با شرکای منطقه‌ای انگلیس، جلوی تأمین مالی داعش توسط شاهزداگان را بگیرد. یکی از اعضای ارشد این کمیته اشاره کرد از آنجا که کار تأمین مالی داعش توسط اعضایی از خانواده‌های سلطنتی انجام می‌گیرد، تمیز دادن آن از اقدامات خود دولت‌ها، دشوار است. 
 
روزنامه «حریت» به جنبه‌ای دیگر از حقایق مرتبط با داعش پرداخته و اشاره می‌کند که این گروه تروریستی، عاملان انتحاری را از طریق جمهوری آذربایجان، قبرس و گرجستان، به اروپا اعزام می‌کند. این مطلب را مقامات اطلاعاتی ترکیه اظهار داشته و به شکل گیری این مسیر ترانزیتی جدید برای اعزام تروریست‌ها اشاره کرده‌اند. این مقامات همچنین گفته‌اند، با توجه به همکاری ترکیه با کشورهای غربی در عملیات مبارزه با داعش، این گروه قصد دارد حملات تروریستی خود در خاک این کشور همچنان ادامه دهد. اخیراً نیز داعش با تشکیل یک گروه ۲۰ تا ۲۵ نفره از تروریست‌ها، قصد اعزام آن‌ها به ترکیه برای انجام عملیات را داشته که البته هویت این افراد شناسایی شده است. گفته می‌شود به جز ترکیه، جمهوری آذربایجان نیز جزو اهدافی است که داعش برای انجام عملیات انتحاری و تروریستی مدنظر دارد. 
 
در مطلبی درباره ایران، روزنامه «گاردین» به اظهارات اخیر ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی علیه ایران و حضور وی در گردهمایی منافقین در پاریس پرداخته و این امر را نشانه وارد شدن خصومت سعودی‌ها علیه ایران به سطحی جدید دانسته است. این روزنامه می‌نویسد هرچند ترکی الفیصل، رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان و سفیر پیشین این کشور در واشنگتن همواره می‌گوید که مواضعش فقط مربوط به خود اوست و برای کسی سخن نمی‌گوید، اما حضور وی در عرصه عمومی، همواره با جنجال همراه است. به عقیده گاردین، اظهارات فیصل علیه ایران در نشست اخیر گروهک منافقین که به تازگی برگزار شد، بر ماهیت فرقه گرایانه و همچنین استراتژیک رقابت عربستان سعودی با ایران صحه می‌گذارد. وی چند وقت پیش نیز به واسطه حضور مشترک با یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی در یک نشست بین المللی، خبرساز و جنجالی شده بود. 
 
خبرگزاری «رویترز» در مطلبی به موضوع رصد یک ناو آمریکایی توسط نیروهای ایرانی پرداخته است. این خبرگزاری می‌نویسد روز دوشنبه، نیروهای سپاه پاسداران ایران با اعزام پنج شناور نظامی، اقدام به رصد یک ناو کشتی جنگی آمریکایی کردند که یک ژنرال ارشد ایالات متحده در آن حضور داشت. اقدامی که با رسیدن این شناور‌ها به فاصله ۵۰۰ متری کشتی آمریکایی همراه بود. جوزف واتل، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، ضمن اشاره به این موضوع مدعی شده در شرایطی مشابه آنچه روز دوشنبه اتفاق افتاد، احتمال زیادی برای ارزیابی‌های اشتباه و وقوع حوادث وجود دارد. در عین حال، این امر نشانه‌ای از آن است که رفتار ایران در منطقه، نسبت به دوره پیش از توافق هسته‌ای یک سال پیش، تغییری نکرده است. 
 
در ‌‌نهایت، روزنامه «هاآرتص» در مطلبی از مختومه شدن پرونده فرمانده ارشد شهید حزب الله در ماجرای قتل رفیق حریری خبر داده است. به نوشته این روزنامه، واحد تحقیقات جنایی وابسته به آمریکا که وظیفه بررسی پرونده قتل نخست وزیر لبنان در سال ۲۰۱۵ را بر عهده دارد، اعلام کرد تحقیقات خود درباره نقش یک فرمانده حزب الله را که در سوریه کشته شد، متوقف می‌کند. مصطفی بدرالدین یکی از پنج عضو حزب الله بود که به اتهام مشارکت در واقعه مذکور، غیابی پرونده‌ای در دست بررسی داشت. بر این اساس، «دادگاه ویژه برای لبنان» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که قضات این کمیته با اکثریت آرا به این نتیجه رسیده‌اند که شواهد و مدارک کافی برای اثبات نقش داشتن بدرالدین در واقعه قتل حریری وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
اسراییلو امریکا ترورها را به دشمنان خود نسبت می دهند تا جنگ روانی کنند
شناور
لطفا پیوند ( لینک) مطالب را نیز بگذارید تا متن اصلی نیز مطالعه شود. تشکر
اگه می بینین دولت امریکا درخصوص نقض حقوق زنان در عربستان چیزی نمی گوید بخاطر این است که می خواهد خودش متوجه اشتباهش شود
بنظرم واقعیتی روشنتر از این وجود دارد که عربستان حامی مالی تروریست های داعشی است
ایران باعث شده قسمت از پول مالیات دهندگان آمریکایی صرف کنترل ایران شود.
انشالله با رشادت سربازان گمنام اهل بیت شاهد زمین گیری آنان خواهیم بود.
دادگاه بین المللی لبنان از ابتدای کارش هم نتونست عادلانه بودن و بی طرفی خودشو ثابت کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار