بازدید 26457

نگاهی به امپراتوری ثروت امیر ابوظبی از خلال اسناد پاناما

شیخ «خلیفه بن زاید بن سلطان آل نهیان»، فهرستی از دارایی های لوکس در لندن را به نام خود دارد. اکنون به لطف اطلاعات افشا شده از مسیر «اسناد پاناما» دقیق می دانیم که این دارایی دقیقا چیست و کجاست.
کد خبر: ۵۸۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 14 April 2016
شیخ «خلیفه بن زاید بن سلطان آل نهیان»، فهرستی از دارایی های لوکس در لندن را به نام خود دارد. اکنون به لطف اطلاعات افشا شده از مسیر «اسناد پاناما» دقیق می دانیم که این دارایی دقیقا چیست و کجاست.

به گزارش «تابناک»، شیخ خلیفه بن زاید بن سلطان آل نهیان امیر ابوظبی و رئیس جمهور کشور امارات متحده عربی است. یکی از کشورهای ثروتمند نفتی حوزه خلیج فارس که از مشخصات بارز آن نمایش ثروت فراوان قشر حاکم است. دارایی های وی و خانواده اش میلیارد دلاری است. مجله «فوربس» در فهرست ثروتمندان خود، حدود این دارایی ها را برابر با 23 میلیارد دلار اعلام کرده است.

اما اکنون به لطف اسناد پاناما مشخص شده که وی یک امپراتوری بزرگ از دارایی ها در بهترین نقاط لندن را نیز در اختیار دارد. امپراتوری بالغ بر 250 ملک و دارایی شخصی. بنا بر این اسناد، این شیخ 68 ساله به همراه خانواده خود صاحب تعدادی از شرکت های واسطه ای است که برای فرار مالیاتی در «ویرجین آیلند» توسط موساک فونسکا به ثبت رسیده است.

نگاهی امپراتوری ثروت امیر ابوظبی از خلال اسناد پاناما

بر همین اساس IBTimes با استفاده از اسناد پاناما و همچنین داده های موجود در Land Registry که شامل پایگاه داده هایی مربوط به شرکت های خارجی که در لندن صاحب املاک و دارایی هستند، می شود، اقدام به استخراج فهرست کامل دارایی های امیر ابوظبی در این شهر کرده است.

بنابراین، گفته مشخص شده است که وی صاحب چندین دارایی مسکونی و تجاری در قلب شهر لندن است؛ هرچند تلاش های ICIJ برای تماس با نماینده قانونی آل نهیان در لندن در باره این موضوع بی نتیجه بوده، ولی اکنون IBTimes با استفاده از تماس و ارتباط با سفارت امارات در لندن، اطلاعاتی در این خصوص به دست آورده است.

بر اساس داده های اسناد پاناما و Land Registry شیخ اماراتی اغلب املاک شناخته شده در منطقه میدان Berkeley را به نام خود دارد که شامل باغی که در میانه همه آنهاست نیز می شود. همچنین بخش های بزرگی از خیابان های اطراف Mayfair از جمله Bruton Street، Bruton Place، Hill Street و Hay's Mews نیز جزو دارایی های وی است.

میانگین بهای املاک در این منطقه برابر با دو میلیون پوند است. اگر به خیابان آکسفورد در لندن بریم، سلسله ای از خرده فروشی ها و نمایندگی های بزرگ منطقه به نام شیخ اماراتی است. از جمله آنها باید به نمایندگی Zara و BHS اشاره کرد. همچنین نمایندگی «شانل» که یکی از شهره های دنیای مد است در خیابان Bond نیز به نام آل نهیان است. هتل خانوادگی وی در Park Lane و بخش اعظمی از منازل مسکونی Mayfair را البته نباید از قلم انداخت.

«نیکولاس جفری»، عامل فعال در املاک و مستغلات در مورد رقم خالص این دارایی ها می گوید: نمی توان برای این دارایی ها ارزشی تعیین کرد. دارایی های وی شامل سلسله ای از املاک و مستغلات در گران ترین قسمت های شهر لندن است که بهای هیچ کدام از آنها قابل تخمین هم نیست.

فهرست بلند بالای زیر تمامی دارایی های شیخ خلیفه بن زاید بن سلطان آل نهیان در لندن را نشان می دهد. این فهرست با استفاده از داده های اسناد پاناما و Land Registry تهیه شده است. طبق اسناد پاناما اغلب این دارایی ها اما با ترفندها و پناهگاه های مالیاتی، از پرداخت مالیات معاف بوده اند (برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی کلیک کنید):



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی