بازدید 14122
خوانده می‌شوید؛

آیا فوتبال ایران در سال ۱۳۹۵ بر عربستان چیره می‌شود؟

اگر مسئولان فدراسیون فوتبال، توان رفع این سرشکستی را نداشتند و به این فاجعه تن دادند ـ که با توجه به اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال ظاهراً چنین اتفاقی رخ داده ـ آیا باید محرومیت را به جان بخریم و زیر بار بازی در کشور دیگر که به منزله پذیرش ناامنی است، برویم، یا باید حتی به قیمت عدم حضور در مسابقات بین‌المللی و پرداخت جریمه سنگین انصراف از مسابقات فوتبال آسیا، از بازی در کشور ثالث خودداری کرد؟
کد خبر: ۵۷۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 20 March 2016
سال هزار و سیصد و نود و پنج هجری شمسی در حالی آغاز شد که همراه عموم مردم یک دغدغه بزرگ از روزهای پایانی سال پیشین باقی مانده و آن دغدغه نیز سلب حق میزبانی از ایران در مسابقات بین‌‎المللی فوتبال با عربستان به اتهام ناامنی ایران است؛ ادعایی که «تابناک» در روزهای آتی جزئیات تازه از علل وقوعش منتشر خواهد کرد.

این دغدغه از آن جهت پراهمیت است که سوای بحث فوتبال، در سطح بین‌المللی به ضدتبلیغی بزرگ علیه ایران بدل می‌شود و کشورهای عربی و به طور خاص عربستان با تکیه بر رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مبنی بر برگزاری بازی های دوجانبه در کشور ثالث، فضای ایران را در سطح بین الملل ناامن جلوه خواهند داد؛ موضوعی که با حقیقت فاصله آشکاری دارد و در شرایط بحرانی خاورمیانه، ایران همچنان جزیره امن منطقه است.

اکنون با توجه به تبعات پذیرش بازی در یک کشور ثالث توسط ایران که همراهی با رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر ناامنی ایران است، چند پرسش پیش روست:

1- آیا فدراسیون فوتبال ایران در کوتاه مدت توان رفع این چالش و بازگرداندن حق میزبانی به ایران از طریق لابی‌گری یا پیگیری‌های حقوقی سطح بالا را -که «تابناک» پیش از این به آن اشاره کرده بود- خواهد داشت؟

2- اگر مسئولان فدراسیون فوتبال، توان رفع این سرشکستی را نداشتند و به این فاجعه تن دادند ـ که با توجه به اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال ظاهراً چنین اتفاقی رخ داده ـ آیا باید محرومیت را به جان بخریم و زیر بار بازی در کشور دیگر که به منزله پذیرش ناامنی است، برویم، یا باید حتی به قیمت عدم حضور در مسابقات بین‌المللی و پرداخت جریمه سنگین انصراف از مسابقات فوتبال آسیا، از بازی در کشور ثالث خودداری کرد؟

3- اگر بنا بر مصالحی، مراجع بالاتر از فدراسیون فوتبال به کفاشیان و همکارانش اجازه دادند تا زیر بار این واقعه تلخ بروند، آیا «امارات» که گزینه پیشنهادی علی کفاشیان برای میزبانی بازی های ایران ـ عربستان است، انتخاب مطلوبی است یا کشورهای دیگر نظیر تاجیکستان را پیشنهاد می‌کنید؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۵۷
قوی ترین رئیس هم بود همین میشد مگه ما زورمون به رشوه آل سقوط میرسه
برای چیره شدن به عربستان اول باید به خودمان چیره بشویم
به باند بازی ، فساد ، خودسری و ...
در مورد این موضوع هم باید بپذیریم که باختیم .
البته سعودی ها برای ادای آدم حسابی در آوردن سعی می کنن این موفقیتشون رد در حد پیروزی در جنگهای جهانی بزرگ جلوه بدن .
باید مراقب باشیم فاصله ای که بین این نو کیسه ها و غرب ( هر چند اندک ) بوجود آمده نتنها کم نشود بلکه افزایش نیز پیدا کند و الی تا چمدانهای دلار عربستان وجود داره داستان همینه که همینه .
هروقت مسلمانا تونستن قدرت(اقتصادی، نظامی،فرهنگی،....) برتر دنیا بشن ؛ کفاشیان هم میتونه حق فوتبال ایران رو بگیره.
لامصب این صندلی ریاست چیکار میکنه که حتی حاضری از منافع ملی هم بخاطرش مایه بذاری..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
اقتصاد رو درست کنید........ فوتبال نون و آبش برای فوتبالیستاست که یه فصل یه میلیارد میگیرن
نه
کلا تو این جور مواقع طرف ایرانی نمیتونه حق خودش رو بگیره
ببخشيد. فعلا جناب آقاي رييس فدراسيون، به دليل تعطيلات عيد، ديروز ساعت ٦ بعدالظهر وارد جزيره كيش شدند و تمام وقت و آبروي مملكت رو در جايي كه بايد ازش دفاع كند به تعطيلات برده. فكر كنم باAFC هماهنگ كرده.
جناب آقاي رييس لبخند يادت نره!!!!!
خخ حرفای خنده دار میزنی تابی.
این آقا فعلا تمام دغدغه اش تداوم ریاستِ؛ یعنی واقعا این تصمیم afc مایه سرافکندگی برای ایرانیان بود
عاقلانه است که تن به ذلت ندهیم.وبرای همیشه اینطور رای ها را در نظفه خفه کنیم اگر تن در دهیم این داستان ادامه دارد.از طرفی نبودن ایران مسابقات را از سکه می اندازد.و برای آنان درس عبرتی می شود.که فیفاوکنفدرسیون اسیا در این مورد بیشتر فکر بکنند.از طرفی ما باید مثل قزاقستان وآذربایجان و.........از آسیا جدا شده وبه اروپا به پیوندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
سلام دیگه چطوری شما
ناشناس
| Turkey |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
من فکر می کنم پیوستن به قاره آمریکا شمکالی بهتره، شانس حضورش توی جام جهانی بیشتره. نمی دونم نظر دوستان چیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
نظر من اینه که از اونجایی که ما بهترین فوتبال رو در جهان داریم و سطح مدیریتمون هم جهانی هست!!! فیفا باید یک سهمیه دایمی در جام ملت ها و جام جهانی برای ما در نظر بگیره!!!
یه سوال؟
آقای شادابیان ایرانیه؟
خفت تا چه اندازه دیگه؟
مسوولین ما باید به این واقعیت اعتراف کنند و بدانند در دنیای امروز باید از هر نظر قوی و قدرتمند بود تا بتوانیم اهداف و منافع کشورمان را در جهان تامین کنیم
در حال حاضر قدرت اقتصادی و قدرت لابی گری عربستان در جهان به مراتب قویتر از کشور ما می باشد
همانطور که در گذشته ما بزرگ منطقه و خاورميانه بودیم
پس در حال حاضر نباید انتظار معجزه حتی در زمینه ورزشی در برابر عربستان داشته باشیم
همین نظرات تابناک را اگر اجرایی کنند یعنی نروند بازی فوقش مثل اینکه حذف شده اند بهتر است
این رو باید از یه عده خودسر و بی فکر پرسید که جو گیر شدند و از دیوار سفارت یک کشور بالا رفتند و کشور رو نا امن نشون دادند واقعا اگه این اتفاق برای کشور ما می افتاد ما ساکت می شدیم این ریطی به رئیس و مسئول نداره. یه دیونه یه سنگ میندازه تو چاه صدتا عاقل نمی تونن درش بیارن.
ما عربستان را زیر پا له می کنیم و حتی بحرین را
حضور باشگاه های فوتبال ایرانی در لیگ های آسیایی مزیتی برای AFC به دنبال دارد که ما می تونیم از آن برای مقابله با این تصمیم استفاده کنیم...

بارها و بارها کشورهای عربی به تعداد تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان اعتراض کرده اند و توجیه آنها هم این است که وقتیکه تیم های ایرانی نمیتوانند به مقام های بالا برسند چرا باید این تعداد تیم در لیگ حاضر باشند..
تاکنون AFC به این دلیل در مقابل معترضان تسلیم نشده که تیم های ایرانی بیشترین میزان تماشگر را دارند و حضور تماشاگر یعنی درآمد بالای تبلیغاتی برای AFC و اسپانسرها !!!

به نظرم حالا که AFC تصمیمی کاملا سیاسی و به نفع عربستان گرفته است که نتیجه ی آن ناامن جلوه دادن کشور است (همان هدف اصلی حکومت عربستان) ، مسوولان رده بالای کشور باید از حضور کلیه تیم های ایرانی در لیگ های آسیایی جلوگیری کنند
كوتاهي رئيس فدارسيون از جيب تيم ملي است بايد شكايت كرد و بازي نكرد
تجربه ثابت کرده ما خیلی جا ها باج دادیم. حالا این باج بخاطر منافع ملی باشه یه چیزی. اما بخاطر منافع فردی یه نفر باشه هیچ توجیهی نداره. اونم باج به این عربا.
خجالت آور است اگر منافع ملی را زیر پا بگذاریم و بپذیریم که امنیت نداریم و برای نهایتا صعود از مرحله اول رقابتها به هر ذلتی تن در دهیم،
اگر مشکل رژیم اسراییل نبود بهترین راه حضور در اروپا است
بعقیده بنده باید از تمام مسابقات فوتبال کناره گیری کرد شاید تلنگری باشد به مسیولین فوتبال در اسیا.انها کشوری موثر در فوتبال را از دست میدهند.در صورت پذیرش احتمال میرود حتی بازیهای ملی را ناچارا در کشور ثالث برگزار کنیم وبدعت بسیار بدی گذاشته خواهد شددر سالهای کناره گیری میتوان با فراغ خاطر زیر بنای فوتبال را درست کرد وبا فساد دلال بازی بازیکن سالاری وهزاران عیب دیگر که در فوتبال وجود دارد مبارزه کرد
گذشته نشون میده همیشه در این مواقع بازنده اصلی میدان ما هستیم( آخرین نمونه اش بازی با عراق تو جام ملتها) چون عربها از نظر لابی و کرسی در ای اف سی بسیار قوی تر از ما هستند ما باز هم باید زیر بار حرف زور برویم و چوب بی برنامگی و بی عرضگی فدراسیون فوتبالمان را بخوریم!
شما هم میگی ایران امن ترین کشور خاورمیانه است هم قبول داری بری امارات با عربستان بازی کنید
باید زیر بار نرفت، حتی به قیمت محرومیت. پذیرش یعنی نشانه ضعف بروز دادن. تابناک لطفا نظر سنجی بگذار.
ارسال ياد داشت اعتراضي به فيفا و طرح دعوي در دادگاه بين المللي ورزش در نهايت ترك تورنمنت به نشانه اعتراض .تيمهاي ايراني بخاطر تماشاگر زيادشان وزن اصلي اين تورنمت هستند عدم حضور تيمهاي ايراني ميانگين تماشاگررادر هر مسابقه را به ميزان مضحكي كاهش ميدهد و تورنمت را از اعتبار مي اندازد البته اگر براي نمايند گانمان شانس كسب عنوان قايل بوديم شايد عدم ترك مسابقات قابل تامل بود ولي همه ميدانيم كه همچين شانسي وجود ندارد
مثل اینکه عربستان داره از ایرانیا حق توحش می گیره
زشته به خدا تن به این ذلت دیگه ندید
خراب شه این فوتبال اقتصاد رو درست کنید
باید شرکت نکنیم تو مسابقات. وزن ایران اینقدر زیاده که بالاخره مجبورا با ایران راه بیان
تصمیم AFC به علت نبود امنیت نبوده در حکم هم اشاره ای به نبود امنیت در ایران نشده چرا که اگر بحث نا امنی بود که هیچ مسابقه ای را داخل ایران نمیپذیرفتند. ضمن ابراز تاسف فقط به بحث اختلاف وقطع ارتباط میان ایران وعربستان اشاره شده شما اگر در موقعیت AFC بودید چه حکمی صادر میکردید؟
هرکی تن به این خفت بده و زیر بار بازی در کشور ثالث بره بی غیرته
حداقل لبنان را به عنوان كشور سوم پيشنهاد مي داد
به هیچ عنوان نباید تو کشور ثالث بازی کنیم چون با این کار به امنیت کشورمون توهین میشه...حتی اگه فوتبال ما بخواد محروم بشه نباید زیر این خفت بریم
اگر از فوتبال جهان محروم بشيم فوتبالمون داخلي شه به نفعمونه...و بهتره پول فوتبالو جاي ديگه خرج كنيم..چون و اين چند سال چه مقامي تو جهان اورديم..فقط پول مفت تو جيب اين مربيا بازيكنان و دلالا ريختيم..
قطعا خیر.بعد از حرکت بسیار هوشمندانه‌ی حمله به سفارت عربستان حالا حالاها باید این تاوان این حرکت قشنگ رو بدیم.چرا این سرشکستگی رو گردن رییس فدراسیون میندازین.وقتی از در و دیوار سفارت بالا میرفتن و عشق میکردن و با تلفن سلفی میگرفتن و ساختمون آتیش میزدن باید فکر این چیزا رو میکردن حالا بیان جواب این سرشکستگی رو بدن
فوتبال مگه جز براي تماشاگره؟ مگه كلي از اين امتيازات افزايش تعداد تيم هاي ايران در جام باشگاهها مربوط به تماشاگرا نيست؟ پس چه معني ميده خارج از ايران بازي كردن و ميزباني رو در جاي ديگر انجام دادن؟!
از همين حوزه و موضوع نميشه وارد شد؟
باز هم با سياسيون بايد براي عاقبت انصراف احتمالي يا ميزباني در جاي ديگر مشورت كنيد.
محرومیت با عزت بهتر از بازی در کشور دیگر و بی غیرتی
به دلیل شخصیت ضعیف کفاشیان و سهل انگاری در برابر منافع ملی و باندبازی در فدراسیون ،به عاقبت این جدال خوشبین نیستم
بدترین خبری که با شروع سال 95 شنیدم خبر بیماری استاد شجریان بود
دیپلمات ها حقوق دان کجا هستند؟!!!
واقعا برای این فدراسیون و وزارت خارجه متاسف باید بود اگر زیر بار این خفت بروند!
فاجعه زمانی بدتر میشود که کشور ثالث کشوری عربی باشد!
این است عزت ایران !!!
کی باید جوابگو باشه؟
وزارت خارجه یا فدراسیون فوتبال ؟؟؟!!!
آنقدر مشکلات اقتصادی فشار بر مردم وارد کرده که دیگه فوتبال لااقل برای من و خانواده ام هیچ ارزشی نداره و علاقه ای به دنبال کردن فوتبال فا....د ایران که حالا به چاشنی سیاست هم آغشته شده ندارم.
عربستان شرم را خورده و حیا را فرو داده . هزاران زائر در حریم امن الهی شهید و معلول و مفقود الاثر
شدند ، حالا بیشرفهای وهابی دست پیش گرفته و
ایران را ناامن میدانند .
برای من که زیر بار گرانی و رکود شدید کسب و کار دارم داغون میشم فوتبال و مخصوصا نوع سیاسی آن هیچ اهمیتی ندارد. بی تعصب نیستم حرف دلم را زدم. اول اقتصاد رو درست کنید بقیه اش خودبخود درست میشه. فقر و گرانی فقط فساد نمیاره عواقب بدتری هم داره.
سلام ابتدا علت بروز چنین مشکلی باید دقیق بررسی شود و توجه به قوانین بین المللی مد نظر قرار گیرد .با این وجود بازی نکردن خیلی بهتر از بازی کردن در کشور دیگر است البته اگر رئیس فدراسیون فوتبال...
ما که نماینده هامون در هر صورت یا از گروهشون حذف میشن یا نهایتا دور اول حذفی
پس باید به هیچ عنوان زیربار رای ناعادلانهafcنریم اگه اعتراضمون نتیجه داد که بهتر اگه هم رای برنگشت بهترین گزینه انصرافه
دیگه بالاتر از سیاهی که رنگی نیس.....
پدیرش حکم خیانت و دلت است. خود تیم ها هم نباید بپذیرند
تا وقتی چسبیدیم به این عربا وضع همینجوریه
ما يك ملت از نژاد آريايي هستيم در وسط كشور هاي عربي و آسيايي.
زبان ما خود دليلي محكم بر اين ادعاست. جبر زمانه ما را همسايه اين دوستان قرار داده است. بهتريت راه اين است كه سعي كنيم در منطقه يورو بازي كنيم.
تنها راه نجات فوتبال ایران این هست که با دخالت دولت کفاشیان و دوستانش از کار برکنار بشوند وفوتبال ایران حتی برای دو سال تعلیق هم شد بشه.ولی نباید زیر بار زور عربها رفت چرا که تجربه نشون میده کفاشیان ورفقایش بیش از اینکه به فکر منافع ملی باشند به فکر منافع شخصی هستند.وزیر بنای فوتبال با دخالت دولت باید درست بشود البته قوه قضاییه هم میتونه کفاشیان ودارودسته اش به جرم بازی با هویت ایرانی واقدام در خلاف امنیت ملی محاکمه کنه.
اگه تن به این ذلت بدیم یعنی اینکه ایران کشور نا امنی است.ترا خدا برای یه بار هم که شده غیرت به خرج بدین و از جریمه نترسین
مطمئن باشید چیزی را از دست نمیدین
دلواپس ها هم که در این موارد طبق معمول خفقان گرفته اند
بازی نکنیم دنیا آخر میشه زمین میرسه آسمون اصل کار عزت آبروی ایرانه
اونها و دوستان داخلیشان از خداشونه بازی نکنیم 3 صفر اعلام بشه. باید بازی کرد و رو کم کنی را سپرد به تبم ملی با غیرتمان داخل زمین.
این عمل و بازی در کشور ثالث دادن مشروعیت به آنها می باشد یعنی ما خودمون پذیرفتیم که کشور ما نا امن است دادن انصراف از مسابقات خیلی بهتر است تا اینکه به اونها مشروعیت داده بشه.
اون موقع که میریزن از دیوار سفارت میرن بالا و اتیش بازی راه میندازن فکر حالا را هم بکنن
چرابازیکنان و مسئولان فوتبالی از این تصمیم استقبال نکنند؟؟ لااقل یکی دو تا سفر خارجی که میرن ها !!!!!!!!!!
ورزشگاه های ما نا امن نیست.ولی وقتی افراطی ها برن سفارت عربستان رو آتیش بزنن تبعاتش میشه همین....
با سلام
به هر نحوی اگر قرار باشد بازی صورت بگیرد باید در خاک سرزمین عزیرمان باشد
ما که مطمنیم در هر صورت حذف میشویم پس حداقل ابروی ملی خود را حفظ کنیم
این کشور به خاطر امنیت چندین هزار شهید داده حالا به خاطر فوتبال(ومنافع یه عده خاص) بخواهیم این مسئله رو زیر سوال ببریم انصافا بی غیرتیه
باید در همه جا یکصدا این را فریاد بزنیم که باید از مسابقات کنار بکشیم و بازی نمایندگان ما در غیر ایران به هیچ عنوان مورد قبول نیست تا کسانی که مافیای فوتبال هستند و برای منافع شخصی حاضرند منافع این سرزمین و ابروی ملی را بفروشند بدانند که نمی توانند
یاعلی
مسلماً محرومیت بهتره تا بریم تو عمارات یه کشور عربی دیگر بازی کنیم . پس محرومیت بهتر از ذلالت می باشد . عزت ایرانی باید حفظ بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار