بازدید 25159
مرور روزنامه‌های امروز پنج شنبه ۲۷ اسفند ماه؛

دل نوشته هاشمی برای نوروز ۹۵/ استقبال روزنامه‌ها از عید نوروز

آخرین روزنامه سال ۱۳۹۴ با استقبال روزنامه‌ها از عید نوروز عجین شده است. روزنامه‌ها از جناح‌های مختلف سعی کرده‌اند فارغ از اختلافات سیاسی با یکدیگر در آستانه عید نوروز کدورت‌ها را کنار بزنند و به همه مردم ایران این عید را تبریک بگویند. البته برخی روزنامه‌ها برخی از مسائل سیاسی روزهای اخیر را نیز در آخرین شماره روزنامه ۱۳۹۴ از یاد نبرده‌اند!
کد خبر: ۵۷۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 17 March 2016

آخرین روزنامه سال ۱۳۹۴ با استقبال روزنامه‌ها از عید نوروز عجین شده است. روزنامه‌ها از جناح‌های مختلف سعی کرده‌اند فارغ از اختلافات سیاسی با یکدیگر در آستانه عید نوروز کدورت‌ها را کنار بزنند و به همه مردم ایران این عید را تبریک بگویند. البته برخی روزنامه‌ها برخی از مسائل سیاسی روزهای اخیر را نیز در آخرین شماره روزنامه ۱۳۹۴ از یاد نبرده‌اند!

به گزارش «تابناک»، به عنوان مثال روزنامه وطن امروز کامل صفحه خود را به عید نوروز و عدزخواهی از هرچه جز حکایت دوست بوده است!


روزنامه کیهان نیز در صفحه اول خود عید نوروز را تبریک گفته و در مطلبی به الزامات سال آینده پرداخته است. این روزنامه در ادامه در قسمت گفت و شنود به برجام نیز گریزی زده است.

کیهان می نویسد:«گفت: بالاخره نفهمیدیم که این «آفتاب تابان برجام»! به کجا تابیده و کدام نقطه را روشن کرده است؟!

گفتم: اختیار دارید! 9700 کیلو اورانیوم غنی شده کشورمان که حاصل زحمت 10 ساله دانشمندانمان بود را از بین برده است. قلب راکتور اراک را بیرون آورده! 12 هزار سانتریفیوژ را از حرکت انداخته است و...

گفت: اینها که می‌گویی همه به نفع آمریکاست. آفتاب تابان برای ما چه آورده است؟ یعنی تحریم‌ها رفع شده؟ پول‌های مسدود شده را برگردانده‌اند؟ سوئیفت برقرار شده؟ و...؟!

گفتم: نه! نوچ...

گفت: پس این دیگر چه نوع آفتاب تابانی است؟

گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند، این چه پرنده‌ای است که بال دارد اما پرواز نمی‌کند، پا دارد، اما راه نمی‌رود، نوک دارد اما دانه نمی‌خورد!... طرف گفت؛ تا حالا چنین پرنده‌ای ندیده‌ام، خودت بگو این چه پرنده‌ای است؟ و یارو گفت؛ پرنده مرده!


روزنامه شهروند نیز با کاریکاتور زیر به استقبال نوروز رفته است.



«روزنامه آرمان» نیز در خبری دلنوشته آیت الله هاشمی برای نوروز 95 را منتشر کرده است. این روزنامه در این خبر با عنوان«سال۹۴، سال مردم ایران بود» می نویسد:« متن پیام آیت‌ الله هاشمی که با اشاره به سوره اعراف و تأکید آن بر گذشت که مشی همیشگی اوست، به این شرح است:

«گذشت پيشه كن و به [كار] پسنديده فرمان ده، و از نادانان رُخ برتاب. اعراف/ آیه ۱۹۹. سلام مردم عزیز ایران؛ سال نو بر شما مبارک. سال۹۴، سال شما بود سال شما که به حق امت وسط هستید. سال شما که به همه درس اعتدال دادید هم به دشمنان خارجی هم به بدخواهان داخلی! سال۹۴، سال شما بود که هم با برجام به دنیا گفتید: در پی تعامل هستید و از جنگ گریزانید و هم با رأی خود نشان دادید که «روحانیت، بی مردم» همچون پر کاهی حتی توان حفظ خود را هم نمی­‌یابد! مردم عزیزم! اکنون شما در جایگاه استادی نشسته­‌اید، همچون «خمینی کبیر» که مردم را رهبر خود می‌­دانست ما نیز در سال۹۴ در کلاس درس شما نشستیم و به قلب خود فهمیدیم؛ گذشت شما از خطاهای گذشته و حمایت‌های ناصواب را. به گوش خود شنیدیم فریاد شما را در وادار کردن به پذیرش «اعتدال» و برجام و به چشم خود دیدیم روی برگرداندن معنادارتان را از جاهلان افراطی در انتخابات۹۴. پارسال برایتان نوشتم چه من باشم یا نباشم فردا از آن شماست! و امروز در نوروز پیش رو قلبم عین دریا روشن است و گواهی می‌دهد که: سال ۹۵ هم، سال شماست. تا روز به روز در سایه حضورتان دایره تنگ افراطی‌ها تنگ‌تر و گشایش پنجره اعتدال فراخ‌­تر گردد. همچون شاگردی در مقابل استاد، همت و آگاهی شما را می‌ستایم و تعظیمش می‌کنم و همچون گذشته می‌گویم اگر آبرویی دارم از شماست و همیشه آماده­‌ام تا در طبق اخلاص پیشکش مرام و معرفت شما کنم. ان‌شاء­ا... باشم و روزهای پررونق­‌تان را ببینم.

اکبر هاشمی رفسنجانی-۲۶/۱۲/۹۴»


روزنامه خراسان نیز با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در مشهد به موضوع سخنرانی ایشان می پردازد. این روزنامه در این گزارش با عنوان «راهبردهای ایران 95» می نویسد: « حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب هر ساله در نخستین روز از بهار در بیانات خود در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی الرضا(ع)، نقشه راه یک ساله کشور را ترسیم می‌کنند. در این مطلب مروری داریم بر گزیده بیانات رهبر انقلاب در روز اول فروردین در حرم رضوی طی سه سال اخیر.

از بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی اول فروردین ماه سال 1392 ایشان، عناوین "نمونه‌هایی از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران اسلامی در سال 91"، "کارهای اصلی دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت و رشد ملت ایران" و "شاخص‌های مورد نیاز برای رئیس جمهور آینده کشور" به عنوان گزیده انتخاب شده است. از سخنرانی نخستین روز سال 1393 رهبر انقلاب نیز عناوین "اقتصاد مقاومتی چیست؟"، "الزامات اقتصاد مقاومتی" و "برخی از مصادیق رخنه و تخریب فرهنگی دشمن" گزیده شده است. از بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی اول فروردین ماه امسال نیز عناوین "بزرگ‌ترین معروف‌ها در جامعه‌ اسلامی"، "راهکارهای تقویت تولید داخلی به عنوان هدف اقتصاد کشور" و "بزرگ‌ترین منکرها در جامعه‌ اسلامی" انتخاب شده است.


«روزنامه شرق» در یادداشتی به قلم سید محمود دعایی با عنوان «نوروز و رفع کدورت‌های سیاسی» نوشت: «در آستانه نوروز سال یک‌هزاروسیصدونودوپنج، قرار داریم. سال ٩٤ با همه فرازوفرودهای آن، سال گشایش در عرصه‌های مختلف برای ملت بزرگ ایران بود. بسیار خوشحال و خرسندم که مردم نتایج همبستگی و درک درست از شرایط در سال ٩٢ را به فاصله کمی از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم مشاهده کردند. غالب فعالان سیاسی، نخبگان و اندیشمندان در کنار ملت ایران، پشتیبان دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده و یک همسویی کم‌نظیر را شکل دادند تا در مسیر فعالیت‌های دیپلماتیک و تعامل با جهان، نتایج بسیار مثبت و درخشانی به دست آید؛ نتایجی که در تاریخ کشورمان بی‌سابقه بوده است. اجرائی‌شدن «برجام» و برداشته‌شدن زنجیر تحریم‌های ظالمانه از پیکر ایران عزیزمان، همه از دستاوردهای همبستگی ملی بود که با حمایت‌های مقام معظم رهبری به ثمر نشست. همچنین انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم با حضور هوشمندانه و آگاهانه مردم، گام دوم در مسیر حرکت به سمت توسعه و زندگی بهتر برای ایرانیان بود که در هفتم اسفندماه امسال، به منصه ظهور رسید و بزرگان کشور و چهره‌های شاخص ملی ما در آن نقش‌آفرینی کردند. در آستانه سال نو، امید دارم فضا بیش‌از‌پیش برای همدلی و هم‌زبانی و استفاده از ظرفیت‌های همه نیروهای دلسوز کشور و نظام مهیا شود و کدورت‌های گذشته، سوءتفاهم‌ها و برخی محدودیت‌های سیاسی، برادرانه و با نگاه به آینده برچیده شود. مردم ما حتما نوروز سال ٨٤ را در یاد دارند که دولت اصلاحات، آخرین سال خود را سپری می‌کرد.

دولت با ١٧ میلیارددلار ذخیره ارزی، ارز تک‌نرخی، تورم و بی‌کاری زیر ١٠ درصد و گشایش‌های بسیار دیپلماتیک در عرصه جهانی به دولت بعد تحویل شد. مردم حتما نوروزهای هشت‌سال بعد از آن را هم در خاطر دارند که سیاست‌های غیرکارشناسی و نامربوط، چه بر سر کشور آورده بود. دولت دکتر روحانی، کشور را با خزانه خالی و تعهدات انباشته و توقعات دامن‌زده‌شده تحویل گرفت اما در این دوسال‌ونیم و با وجود تحریم‌ها و کاهش بی‌سابقه بهای نفت، کشور را در ریل توسعه و پیشرفت به حرکت درآورده است. مردم ما حالا در نوروز ٩٥ به‌خوبی تفاوت‌ها را با مقایسه میان ادوار مختلف کشور، احساس می‌کنند و می‌بینند با وجود برخی بی‌انصافی‌ها، همه نیروهای علاقه‌مند به کشور و مردم با هر گرایشی در حال کمک برای عبور از شرایط موجود هستند. نوروز فرصتی است تا همه ما با صبر، تحمل و مدارا در حق خود و رقبایمان، از «آیین گفت وگو» پیروی کرده و روشن‌بینی و واقع‌بینی را در پیش بگیریم.»


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار