بازدید 59237
مروری بر روزنامه های امروز 22 اسفندماه؛

نظر صریح هاشمی درباره رئیس آینده خبرگان/ همه گزینه‌ها روی میز اصلاحات

روزنامه‌های آغاز هفته، سخنان رهبری در جمع نمایندگان مجلس چهارم خبرگان را در کانون توجه قرار داده‌اند. هرچند روزنامه‌های اصلاح طلب و اصولگرا در پوشش این خبر کاملا باهم تفاوت دارند. در این میان، موضوعات اقتصادی و اجتماعی از جمله بازار شب عید نیز از دیگر موضوعات مهم است
کد خبر: ۵۷۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 12 March 2016

روزنامه‌های آغاز هفته، سخنان رهبری در جمع نمایندگان مجلس چهارم خبرگان را در کانون توجه قرار داده‌اند. هرچند روزنامه‌های اصلاح طلب و اصولگرا در پوشش این خبر کاملا باهم تفاوت دارند. در این میان، موضوعات اقتصادی و اجتماعی از جمله بازار شب عید نیز از دیگر موضوعات مهم است.

امروز برخی روزنامه‌ها به دلیل تعطیلی فردا امروز منتشر نشده‌اند!

روزنامه‌های اصولگرا از جمله کیهان و جوان در پوشش سخنان رهبر انقلاب در جمع خبرگان رهبری به موضوع رفت آمدهای خارجی و تأثیر نداشتن آن توجه کرده‌اند. این در حالی است که روزنامه دولت به موضوع انتخابات در رابطه با سخنان رهبری پرداخته است.




روزنامه ایران در گزارشی با تیتر «چشم انداز تازه دریاچه ارومیه» می نویسد: اجرای طرح بوته کاری و نهال کاری چهار هزار هکتار از اراضی «شندآباد» شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی در راستای احیای دریاچه ارومیه شروع شد.عباس کارگر مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با کاشت یک بوته دراین منطقه، گفت: برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود. در مجموع ۲۰ هزار هکتار برای ایجاد پوشش گیاهی و تثبیت خاک دراین منطقه پیش‌بینی شده است. ایجاد ۹۸۰ هکتار بوته کاری، ۵۰۰ هکتار نهالکاری، یک هزار و ۳۰۰ هکتار قرق و ۳۰ کیلومتر بادشکن جزو این طرح است.در گزارش روزنامه دولت گرد و غبار نمکی از عمده ترین مشکلات ساکنان حوضه دریاچه ارومیه از جمله شبستر، شندآباد و دیگر مناطق درگیر عنوان شده است.

نظر صریح هاشمی درباره رئیس آینده خبرگان/ همه گزینه‌ها روی میز اصلاحات

«روزنامه ابتکار» در گزارشی با عنوان «همه گزینه‌ها روی میز اصلاحات» از برنامه اصلاحطلبان برای کرسی‌های باقی مانده مجلس گزارش می‌دهد و می نویسد: «بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند باتوجه به اینکه لیست 30 نفری اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در استان تهران از رای اعتماد حداکثری مردم برخوردار بوده است طبیعتا چنین رویکردی انگیزه و هدف جریان اصلاحات و اعتدال را برای به دست آوردن مابقی کرسی‌های مجلس دهم شورای اسلامی دو‌چندان کرده است. از طرفی دیگر، با توجه به وضعیت خاصی که برای جریان اصولگرایی به وجود آمده است این جریان درصدد تصاحب کرسی‌های باقی مانده از مجلس دهم است. بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم باید پذیرفت که اصلاح‌طلبان با اصولگرایان در یک رقابت تنگاتنگ و جدی قرار گرفته‌اند. بنابراین نه تمام کرسی‌های مجلس آینده بلکه کسب کرسی حداکثری برای هر یک از این جریانهای سیاسی مهم و ارزشمند تلقی می‌شود. در همین رابطه برخی از کارشناسان سیاسی بر این باورند در انتخابات آتی که قرار است در اردیبهشت ماه سال 95 برگزار شود مشارکت حداکثری به وجود نیاید.»


«روزنامه آرمان» امروز سالنامه خود را منتشر کرده است. در این سالنامه گفت‌وگوهایی از: آیت‌ا... هاشمی، آيت‌ا... سید حسن خمینی، محمدجواد ظریف،علی مطهری، علی اکبر صالحی، صادق زیباکلام، محمدرضا تاجیک، فاطمه هاشمی، عمادالدین باقی،احسان شریعتی، بهاره رهنما، علی ربیعی، علی یونسی، حاتم قادری، عفت مرعشی و ... منتشر شده است.

آیت الله هاشمی در این گفت و گو مطالب مهمی را بیان کرده که خلاصه ای از مهمترین آنها به شرح زیر است.

* در انتخابات سربازان یک جریان بدون هیاهو، ژنرال های آن جریان را با اکثریت قاطع شکست دادند.

* لیست خبرگان در تهران لیست من نبود

* مردم به خاطر کاری که دولت در پرونده هسته ای کرد، دوباره انتخابش می کنند.

* مدت هاست سانسور سخنانم شیوه برخی رسانه ها شده است

* دلم نمی خواهد رئیس خبرگان شوم.


«روزنامه شهروند» در کاریکاتوری به موضوع بازار میوه شب عید می پردازد.


«روزنامه شرق» در گزارشی با عنوان «باز هم «اس _٣٠٠» بازهم بدقولی روس‌ها » می نویسد: « وقتی که پای روسیه در میان باشد، دولت ایران به صبور‌ترین و خوشبین‌ترین دولت‌های دنیا تبدیل می‌شود. در مورد برخورد با روسیه تفاوت چندانی میان دولت‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا یا اعتدالی در ایران وجود ندارد، تمام دولت‌ها با روس‌ها قرارداد‌های مهم امضا می‌کنند و همه در مقابل بازی‌های روسی صبوری به خرج می‌دهند.

ابرقدرت سابق شرقی اما بازی‌های سودجویانه‌ای در خاورمیانه می‌کند؛ ٢٨ بهمن، خبرگزاری رسمی روسیه، اسپوتنیک، گزارش داد سامانه اس_٣٠٠ تا فردا به ایران تحویل داده می‌شود، در سال‌های گذشته این اولین‌بار بود که وعده تحویل این سامانه موشکی به آینده‌ای بعید موکول نشده بود. تقریبا تمامی رسانه‌های ایران این گزارش را منتشر کردند؛ اما یک روز بعد این خبر تکذیب شد.

تحویل سامانه‌ای که قرار بود ٢٩ بهمن ماه یعنی سه هفته پیش در ایران باشد، باز به آینده‌ای بعید موکول شده است؛ شهریور یا شاید مهر ماه، کلمه «یا» در قول و قرار‌های روسیه و ایران نقشی کلیدی بازی می‌کند؛ حضور این حرف ربط نشان می‌دهد که به این زودی‌ها خبری از تحویل سامانه اس_٣٠٠ نیست.

سرگئی چمیزوف، رئیس شرکت روستک اعلام کرده ‌ انتقال اولین سامانه دفاعی موشکی اس_٣٠٠ به ایران در ماه آگوست یا سپتامبر انجام خواهد شد. چمیزوف به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته: من فکر می‌کنم تا پایان سال (میلادی) سامانه اس_٣٠٠ را به ایران تحویل دهیم. تحویل اولین سامانه نیز در ماه آگوست یا سپتامبر انجام خواهد شد.

چمیزوف به وال‌استریت‌ ژورنال گفته است سیستمی که قرار است به ایران تحویل داده شود، از نوع اس- ۳۰۰ پی‌ام‌یو۱ خواهد بود و این مدل پس از آن دیگر تولید نخواهد شد. کمپانی روستک در مقام یک کمپانی دولتی، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تسلیحات در روسیه به شمار می‌آید.

اما نکته‌ای که این بار بدقولی روس‌ها را از دفعات پیش متمایز می‌کند، این است که سه هفته پیش پس از انتشار خبر تحویل اس_٣٠٠ به ایران، روزنامه‌های رژیم اسرائیل مدعی شدند مدارکی به روسیه ارائه شده که مسکو همچنان از دادن سامانه‌های دفاع هوایی اس- ۳۰۰ به ایران خودداری می‌کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل