بازدید 6983
۴

معاون سیف: ارز تک نرخی می‌شود

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان این که در سال ۹۵ ارز تک نرخی می شود گفت:«ایران در سال مالی آتی نظام تک نرخی ارز را پیاده می کند. ما در حال کار بر روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.»
کد خبر: ۵۷۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 11 March 2016
معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان این که در سال ۹۵ ارز تک نرخی می شود گفت:«ایران در سال مالی آتی نظام تک نرخی ارز را پیاده می کند. ما در حال کار بر روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.»

خبرگزاری تسنیم: معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان این که در سال ۹۵ ارز تک نرخی می شود گفت:«ایران در سال مالی آتی نظام تک نرخی ارز را پیاده می کند. ما در حال کار بر روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.»

یک مقام ارشد بانک مرکزی ایران گفت کشورش قصد دارد با کنترل دیون بد و وضع شرایط سختگیرانه تر بخش بانکی خود را بازسازی کامل کند.

بسیاری از بانک های ایران هم اکنون با مشکل بدهی های معوقه روبرو هستند.

پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی ایران که در گفت‌وگو با رویترز سخن می گفت افزود: ما به حل مشکل بدهی های معوقه مصمم هستیم و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی این مشکل حل شود.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی در حال بررسی است و اگر لازم باشد یک شرکت مدیریت دارایی ها تاسیس شود این کار انجام خواهد شد.

قربانی در مورد ادامه مشکل ارتباطات بانکی ایران با سیستم بانکی جهان گفت:‌«بانک مرکزی ایران همکاری های بهتری را با بانک های مرکزی ایتالیا و سوئیس آغاز کرده است.»

وی افزود: «ما می خواهیم روابط خوبی با همه بانک ها از جمله بانک مرکزی اروپا داشته باشیم. ما متعهد به برقراری چنین روابطی با بقیه اروپا در صورت تمایلشان هستیم.»

قربانی در ادامه گفت:«بانک مرکزی ایران هیچ مشکلی نمی بیند که این بانک از مراودات دلاری به دور باشد. »

وی گفت: ایران همچنین در مورد انتشار اوارق قرضه یورو در حال بررسی است و در مورد استفاده از منابع مالی بازارهای سرمایه بین المللی جدی است.

معاون سیف افزود: ما با مازاد تراز حساب های جاری روبرو هستیم اما اگر می خواهیم به رشد 8 درصدی برسیم نیاز مالی زیادی خواهیم داشت و باید سرمایه جذب کنیم.

قربانی همچنین ابراز امیدواری کرد نرخ بهره در ماه های آینده کاهش یابد.

وی افزود: تا زمانی که نرخ تورم کاهش می یابد قصدداریم نرخ بهره را کاهش دهیم. ما در بازار بین بانکی فعال باقی خواهیم ماند و هر کاری را که به پایین رفتن نرخ بهره کمک کند انجام می هیم.

وی در ادامه گفت: «ایران در سال مالی آتی نظام تک نرخی ارز را پیاده می کند. ما در حال کار بر روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
از صحبتهای پراکنده آمریکاییها چنین برداشت میشود که بطور مستقیم یا غیر مستقیم در صدد سرمایه گذاری در اوراق قرضه ( اوراق مشارکت) در ایران هستند که در این امر بایستی تامل شود زیرا که آنان ضمن خرید اوراقی با امکان سوخت و ریسک صفر از سه جهت دیگر نیز سود خواهند برد. یکی به جهت تبدیل دلار آمریکا به حجم زیادی از ریال کم ارزشتر در بازار فعلی ، و نیز در آینده 20درصد سود خواهند گرفت به ریال ایران که حودبخود سود بالایی است ، ثانیا ریال تقویت شده در آینده را نقد کرده و به دلار آمریکا تبدیل خواهند نمود و طبعا در قبال همان ارزش دلار اولیه که بابت خرید اوراق تبدیل به ریال کرده اند نیز دلار بیشتری حواهند گرفت و سود 20درصد هم که بدون تردید نفد خواهد شد.پس مسئولین محترم در تعیین نرخ دلار باید بسیار هوشمندانه عمل کنند تا با طمع فروش دلار گران به هموطنان مسافر و دانشجو وبیمار و.....در دام نیفتند و با اینکار زمینه کسب سودهای کلان برای خارجیان و در مضیقه واقع شدن هموطنان را فراهم نکنند که اینکار ضرر چند جانبه به همراه خواهد شد.
"تا زمانی که نرخ تورم کاهش می یابد!" کی مسئولین میخوان از توهم کاهش تورم در بیان؟!!!
چقدر ناراحت کننده است که نمیتوانی خبر را باور کنی
مگر الان ارز 2 نرخی هست؟
همیشه بین نرخ ارز اعلامی و نرخ بازار اختلاف وجود داشته که این 2 در اختیار دولت و بانک مرکزی نبوده که بخواهند در سال آینده تک نرخی کنند!
مهم میزان عرضه و تقاضا هست که فاصله قیمت را هم تعیین میکند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی