بازدید 34709

نرخ‌های جدید جرائم‌ رانندگی ابلاغ شد + جدول

هیات‌وزیران در پی ابطال مصوبه افزایش نرخ جرائم رانندگی از سوی دیوان عدالت اداری با تعدیل این نرخ‌ها، جدول جدید جرائم رانندگی را تصویب کرد.
کد خبر: ۵۷۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 07 March 2016
هیات‌وزیران در پی ابطال مصوبه افزایش نرخ جرائم رانندگی از سوی دیوان عدالت اداری با تعدیل این نرخ‌ها، جدول جدید جرائم رانندگی را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیات‌وزیران در جلسه شانزدهم اسفندماه سال‌جاری به پیشنهاد وزارتخانه‌های دادگستری، کشور، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و به استناد مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بخشی از کدهای جرائم رانندگی را اصلاح کرد.

براساس این مصوبه نرخ 41 عنوان جریمه اصلاح شده و سقف جرائم رانندگی به 400 هزار تومان افزایش یافته که هیات‌دولت مصوبه مورد نظر را از تاریخ 25 اسفندماه سال‌جاری لازم‌الاجرا کرده است.

بر این اساس نرخ جرائمی همچون عبور از چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه و تجاوز از سرعت‌مجاز (بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت) در کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها و جاده‌های بین شهری و مناطق‌آزاد تجاری و صنعتی به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین نرخ ارتکاب‌جرائمی همچون انجام حرکات‌نمایشی مانند دور زدن در جا و یا حرکت موتورسیکلت روی یک‌چرخ، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به ۱۵۰ هزار تومان، استفاده از تلفن‌همراه و یا وسایل‌ارتباطی مشابه در حین رانندگی و عدم رعایت مقررات حمل‌بار به 100 هزار تومان، عبور از محل‌ممنوع به 90 هزار تومان و عبور وسایل‌نقلیه غیرمجاز از خطوط ویژه به 80 هزار تومان افزایش یافته است.

براساس مصوبه دولت، رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان‌گردان و افیونی ۴۰۰ هزار تومان جریمه دارد و کنار این امر، مواردی همچون تجاوز به چپ از محور راست، دور زدن در محل ممنوع، نقص‌فنی موثر و یا نقص در سامانه‌ روشنایی در شب، حمل تیرآهن، ورق‌های فلزی و امثال آن بدون رعایت شرایط ایمنی و مقررات مربوط، نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله‌نقلیه عمومی و سبقت از سمت راست وسیله‌نقلیه دیگر در راه‌هایی که هر طرف رفت و برگشت فقط یک خط عبوری وجود دارد و یا با استفاده از شانه‌راه به 75 هزار تومان افزایش یافته است.

از سوی دیگر براساس مصوبه یاد شده جریمه عدم بارگیری صحیح و مهار ایمن محمولات 67 هزار و 500 تومان و عبور وسائل‌نقلیه از پیاده‌رو نیز مبلغ 65 هزار تومان جریمه به همراه دارد.

درخصوص ارتکاب تخلفاتی مانند رانندگی وسائل‌نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز، عدم رعایت محدودیت‌های زمانی یا مکانی و یا شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک، سمعک و یا تجهیزات خاص، عدم توجه به فرمان ایست و یا پرچم مراقبین عبور و مرور؛ محصلین و یا پلیس مدرسه، عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسیله‌نقلیه جلویی و جانبی و تصادف ناشی از عدم توجه به جلو، توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، روی پل، داخل تونل، داخل یا حریم تقاطع‌های راه‌آهن، نداشتن پلاک جلو یا عقب و یا ناخوانا بودن آن، تجاوز از سرعت مجاز تا(30کیلومتر در ساعت)، عدم استفاده از کلاه‌ایمنی توسط راننده و سرنشین موتورسیکلت در حین رانندگی و عدم استفاده از کمبرند ایمنی توسط راننده یا سرنشینان وسیله‌نقلیه در حال حرکت در آزادراه‌ها، بزرگ‌راه‌ها و جاده ‌ها به 60 هزار تومان رسید.

براساس مصوبه جدید دولت، ارتکاب تخلفاتی همچون عدم رعایت حق‌تقدم عبور، حرکت نکردن وسائل‌نقلیه بین دو خط یا تغییر خط حرکت بدون رعایت مقررات مربوطه در معابر خط‌کشی شده و نداشتن گواهی معتبر معاینه فنی وسیله‌نقلیه مبلغ 50 هزار تومان جریمه به همراه دارد.  

همچنین جریمه قصور در به کار بردن علائم ایمنی هشدار دهنده حسب مورد در جلو، کنار و عقب وسیله‌نقلیه متوقف در سطح راه‌ها برابر ضوابط مربوطه، توقف وسائل‌نقلیه در حاشیه راه‌ها برای فروش‌کالا، نداشتن عاج مناسب در سطح اتکای لاستیک یا استفاده از لاستیک‌های فرسوده، رانندگی با وسیله‌نقلیه دودزا، نداشتن بارنامه یا صورت‌وضعیت مسافری در وسائل‌نقلیه عمومی و مغایرت مشخصات مسافر یا محموله با صورت وضعیت یا بارنامه صادر شده یا استفاده مکرر از یک بارنامه یا صورت وضعیت مبلغ 45 هزار تومان و عدم پرداخت عوارض مقرر در آزادراهها 30 هزار تومان جریمه دارد.

جدول جدید نرخ جریمه‌های رانندگی به این شرح است:


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۴۹
اين كه همون قبليه!!!!
دولت قانون!!!!!
تابناک انصافا این قضیه رو پیگیری کن . اگر یه راننده حتی راننده منظبت از هر تخلفی دوری کنه ، این قضیه چراغ قرمز واقعا نامعلومه . مثلا چراغ سبزه و یه فرصت 20 ثانیه ای وجود داره . حالا تو کشور ما . مخصوصا تو خیلی شهرها که فرهنگ عبور و مرور ضعیف تره ، تا راننده میخواد از محل عبور کنه وسط خیابون مسافر کش ایستاده ، عابر میخواد رد بشه ، موتوری ها میان جلو و دهها احتمال که بهتر از من میدونید و بارها پیش میاد راننده مجبوره توقف کننده و زمانی که چراغ قرمز است لز محل رد بشه . جدیدا هم در شهر ما اومدن دارن تمام چهار راهها رو دوربین میذارن ، اما فرهنگ همن فرهنگه . حالا این وسط تکلیف چیه ؟!
پلیس به این چیزا کاری نداره که! !
ای کاش برای بهینه شدن فضای رانندگی گزارشی هم از راهنمایی رانندگی ارائه می شد!
ترجیه میدم ماشینمو بفروشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
ترجيح !!
خشایار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
بجای اینکه ماشینتو بفروشی عادت کن خلاف نکنی و مثل غربیها به مقررات احترام بذاری. ضمنا "ترجیح" درسته!
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
باعث تاسف است که عده ای اینقدر در املای فارسی ضعیف هستند
بیچاره ملتم
بهتر نیست بجای کلمه راهنمایی کلمه جرائم در جمله اداره راهنمائی رانندگی جایگزین شود
خب ! پس دیگه کار از راهنمایی و رانندگی و این حرفها گذشته !
به خودتون زحمت تنظيم يه جدول كه بشه مطالبش رو خوند رو هم نداديد‏!‏
این که همون شد دوباره. مصوبه باطل شد و الان دوباره به همون صورت تصویب شد که!
اینا که همون قبلیاست!
گرفتی مارو ؟!!!
جداول خوانا نیست
اين الان با قبلي كه مثلا تصويب نشد چه فرقي داره
پس عدالت کجاست؟




































لطفا سلام مرا به دیوان حافظ برسونید.











تابناک همچنان مثل آفتاب سوزان بتاب.
این دیوان عدالت پس چی رو باطل کرد؟ این که همون جرایم اعلامیه فرقی نکرد که
ای کاش نرخ جریمه وزارت راه و شهرداری ها و خود پلیس هم توسط رانندگان اعلام میشد....

1.کمبود شدید اقامت گاه های بین راهی بمنظور امکان ایجاد تسهیلات برای رانندگان در جهت جلوگیری از رانندگی در مسیرهای طولانی و خسته کننده و خواب آور

2.مرمت دست اندازها

3.اصلاح تابلوها

4.رفع معایب دوربین ها در تقاطع ها

5.خط کشی مسیرها

6.تامین روشنایی مسیرها

7.تامین امنیت شبانه روزی مسیرها

8.خدمات خدمات لجستیکی مسیرها بخصوص ایام و شبهای برفی و یخبندان

9.تامین آمبولانس هوایی و زمینی و اورژانس

10.تامین توقفگاه درون و برون شهری

و......
اینکه هیچ فرقی نکرده تازه بعضی بندها افزایش هم داشته.
جریمه نبستن کمربند 60 هزار تومان
جریمه رانندگی با وسیله دودزا 45 هزار تومان!
رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان‌گردان و افیونی ۴۰۰ هزار تومان جریمه؟ همه جای دنیا از رانندگی محروم میشن حتی زندان داره؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
اگر منظورت اورپا است اونجا همه ماشینها هم تو یک خط پشت سر هم رانندگی میکنند. همچین چیزی ما توی ایران داریم؟؟؟
بعدا هموطنان روستایی میگن تبعیض
الان چرا نمی گید ؟
دو برابره جریمه
عدم هم خواني در جرايم:
1-عدم رعايت مقررات حمل بار 100 هزار تومان
2-عدم رعايت ايمني در حمل محمولات خطرناك 100 هزار تومان
3- حمل بار بدون بارنامه كه خود نوعي عدم رعايت مقررات حمل بار مي باشد 45 هزار تومان
4-عدم مهار ايمن محموله كه خود نوعي عدم رعايت مقررات حمل بار مي باشد 45 هزار تومان
اصلا بابت نفس کشیدن مردم جان آنها را بگیرید و هم خیال مردم را راحت کنی و هم خیال خودتان را
خدا کنه همه حکمها وجریمه ها در همه موارد با جرم مطابقت داشته باشه وبازدارنده باشه و جامعه را سالمتر و امن تر کند.
خیلی خوبه
تمام کشورهایی که آمار تصادفات پایینه یکی از دلایلش جریمه های بالا و باز دارنده است
امیدوارم با این ترفند پلیس آمار تصادفات جاده ایی در ایام نوروز کمتر بشه
به نظرم دولت داره کسری بودجه اینجوری تامین میکننه
درد پول دارن برادر نه درد تصحيح رانندگي ما
اینها جریمه نیست از زورگیری هم بدتر است چرا که هیچ امکاناتی برای مردم ایجاد نکردید.
از آنجا كه نيروهاي نظامي و انتظامي الگوي نظم ما هستند ، هم وطنان عزيز مي توانند از اين الگوها در خصوص موارد ياد شده بالا تصوير و فيلم تهيه كنند تا در يك سمينار همه آنها به نمايش درآيد. در كنار اين سمينار هم مي توانيد با ارائه مقالات و راهكارهاي اجرايي ما را ياري كنيد.
تابناك بقيه كارها با شما.
جریمه ها خیلی با حال است از این به بعد من اگر خواستم حرکت نمایشی انجام دهم و زیک زاک برم میرم یک شهر کوچک اونجا جریمه اش ارزانتر است. رد کردن از چراغ قرمز هم در روستا و شهر گوچک ارزانتر است من در شهر گوچک میتونم از 3 تا چراغ قرمز رد بشم و جریمه یک چراغ قرمز شهر بزرگ را بدم.
بعد چرا اينا رو بعد انتخابات اعلام كردن ؟؟؟؟؟؟
واقعا مدم سالاري موج ميزنه همش ياد اون مثل معروف ميفتم

وقت كاره حسن ياره-وقت مزده حسن دزده
فقط دنبال چريمه كردنمونن حتي هي كسي نيس راهنمايي كنه خدايا فقط خودت ديگه هيچچچچچچچچچچچچچ غلط ميكنيم چشم ميپوشي و هر اشتباهي كه بكينم با خدايي و هيچ اشكالي نداري
كسي نيس بگه آهاي پليس جونم مملكت پر شده از مواد و بزه و قاچاق چي فقط زورت به خودرو و خودرو سوار ميرسه
سلام - لطفا آقایان محترم پلیس راه نیز کمین نفرمایند و هدف ارتقا ی فرهنگ رانندگی باشد نه مچ گیری و غافلگیری و پر کردن قبوض جریمه،بخصوص در جاهایی که سرعت تقلیل پیدا می کند و بنا به عللی مانند وجود خودروهای سنگین و بزرگ تابلو هشدار سرعت دیده نمی شود وکمین بعضی مامورین پلیس راه هم بر حسب اتفاق یا برنامه قبلی در چنین موقعیتهایی انجام میشود . پلیس با رویت شخصیت ظاهری راننده و تشخیص خلاف عمدی از سهوی بی تقصیر راننده ، برخورد مناسب نماید تا خدای نکرده خشم و ناراحتی راننده در اثر جریمه سنگین و احتمالا نا عادلانه موجب حوادث جبران نا پذیر نگردد. مضافا بر اینکه می پذیرم که همه خود را غیر مقصر می دانند . مدیریت باز دارندگی از طرف پلیس تاثیر بیشتری خواهد داشت . مگر اینکه جرایم رانندگی در تامین منابع مالی جایگاه خاص داشته باشد . با تشکر و احترام
حسن روحانی و تیمش به جا اینکه الکی بگن تحریم ها برداشته شده بوجه راهنمایی رانندگی رو بیشتر کنن
در تمام دنیا برای اصلاح نحوه رانندگی درست بالابردن سرسام آور جریمه هاست . البته در کنار جریمه باید آموزش در دبستانها و تلویزیون بصورت گسترده انجام گیرد . مثلا در همین دوبی جریمه ها به پول ایران پانصد هزار تومان و یک میلیون تومان و توقیف ماشین و گواهینامه مرسوم و متداول است و بخاطر همین همه عالی رانندگی میکنند . صددرصد با افزایش بیشتر جریمه موافقم .
من که هرچی سعی کردم جدول رو نتونستم بخونم.
جدی جدی کیفیت جدول همین شکلی از هیت دولت به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده؟!؟!؟!
یعنی اوضاع جاده ها 2برابر بهتر شده؟
کیفیت خودرو ها 2 برابر بهتر شده؟
برخورد و کیفیت خدمات دهی نیروهای راهنمایی و رانندگی 2برابر بهتر شده؟
حقوق و وضعیت معیشتی مردم 2برابر بهتر شده؟
به نظر من تو ایران ما زمانی برسد برای نفس کشیدن یه دستگاه بزارن جلوی دهانمان و بگن باید برا نفس کشیدن کارت شارژ تنفس بخری و ماهیانه مبلغی برا شارژ بدیم تا زنده بمونیم
این چه جور تعدیلیه اینکه همان نرخ های قبل از ابطال مصوبه است ؟
مسئولین هیچ وقت نمی گذارد منافعش به خطر بیفتد
دیگه مملکت رو فقط با پول نفت نمیشه چرخوند
با این حساب موتورسواران در عرض یک ماه باید موتورشان را تحویل راهنمایی و رانندگی بدهند برای پاید یک ساله کلیه آنها جمع می شوند و ماشین های مدل بالا و گرانقیمت چند سالی دوام می آورند . در شهر ما اگر بخواهند اعمال قانون کنند یک موتور سوار روزانه بطور میانگین ۵۰۰۰۰۰ تومان جریمه می شود که غالبا قیمت موتورشان در همین حدود است.غالبا نه گواهینامه دارند نه ازکلاه استفاده میکنند چراغ قرمز را رد میکنند .یکطرفه رانندگی میکنند.غالیا دودزا بوده وبدون معاینه فنی میباشند و نود در صدشان از دست پلیس فرار میکنند
دولت روحاني دولت قيمت گذار نه خدمت گذار
پس رأى ديوان عدالت چى شد؟
تشكر فراوان از اداره جرايم رانندگي؟؟؟؟؟؟؟
افزایش حقوق 12 درصد افزایش نرخ جرایم تا 200 درصد...عجب قفل و تدبیری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار