بازدید 5026

قطع پخش یک شبکه تلویزیونی مستقل ترکیه

پخش یک کانال مستقل ترکیه به اتهام " اشاعه تبلیغات تروریستی" قطع شد.
کد خبر: ۵۷۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 27 February 2016
پخش یک کانال مستقل ترکیه به اتهام " اشاعه تبلیغات تروریستی" قطع شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پخش شبکه " ای.ام.سی تی وی " روز جمعه بنا به در خواست دادستان ترکیه مبنی بر انجام تحقیقات درباره این شبکه مبنی بر اینکه این شبکه از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، متوقف شده است.

ایوب بورج یکی از مسوولان این شبکه با رد هر گونه ارتباط با شبکه‌های تروریستی گفت: در ترکیه به هر آنچه که با دیدگاه مقامات این کشور مغایرت داشته باشد، اتهام وابستگی با گروه‌های تروریستی زده می‌شود.

وی ادامه داد: کاملا آشکار است که این یک تصمیم سیاسی است. دادستان ترکیه نمی‌تواند تنها بر پایه اتهامات پخش شبکه را قطع کند.

در همین راستا هیچ مسوولی در ماهواره "ترک ست" درباره توقف پخش شبکه پاسخگو نیست.

این اقدام دادستانی ترکیه نگرانی‌ها را درباره سرکوب رسانه‌ها از سوی دولت آنکارا افزایش داده است.

قطع پخش این شبکه تلویزیونی زمانی اتفاق افتاد که در برنامه‌ای به صورت زنده مصاحبه‌ای با دو خبرنگار روزنامه جمهوریت که پس از گذراندن نزدیک به سه ماه حبس آزاد شده بودند، انجام می‌شد.

وی ادامه داد: این اقدام به صراحت به رسانه‌ها این پیام را داد که اگر چه این دو خبرنگار آزاد شدند اما دولت از اقدامات خود علیه رسانه‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند.

روز پنجشنبه، چهاردهمین دادگاه عالی کیفری استانبول پس از بررسی درخواست وکلای "جان دوندار" سردبیر و "اردم گل" خبرنگاران روزنامه جمهوریت در حکمی آزادی این دو خبرنگار را صادر کرد. با این حال این دو خبرنگار هنوز ممکن است به دلیل اتهامات وارده به مجازات حبس ابد محکوم شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی